Op de 20 weken echo is gezien dat bij mij de placenta helemaal voor de baarmoedermond ligt. Maar (gelukkig) wel aan de buikkant, waardoor er op zich best een grote kans is dat hij nog mee naar boven groeit. Wie heeft dit nog gehad? En konden jullie gewoon op een natuurlijke manier bevallen?
ik heb t ook gehad bij de 20 wk echo.. hier lag ie er niet helemaal voor, maar wel veel.. ik kreeg met 32 wk nog een keer een echo om te zien of ie nog naar boven was "ngegroeid".. helemaal weg was ie.. nou ja.. voor de uitgang weg dan.... ben natuurlijk bevallen!!!
Bij mijn 1e zw heb ik het gehad aan de buikkant en die groeide weer helemaal goed. Nu bij mijn 2e zw heb ik het weer, alleen ligt hij er nu nog lager voor. Ook nu heb ik er alle vertrouwen in dat het goedkomt
weet niet of ik gewoon kan bevallen vanwege groot kind en mis. stuitmaar placenta is omhoog geschoven. gebeurt meestal wel dus succes
Met 20 weken lag de placenta in zijn geheel voor de baarmoedermond en tegen de rug/zijkant. Met 26 weken opgenomen geweest met een bloeding door de placenta preavia totalis en de boodschap gekregen dat de kans zeer klein was dat deze nog op zou schuiven. Ruim een week later bleek de placenta wel aan het opschuiven te zijn en inmiddels ver genoeg dat ik natuurlijk mag bevallen ! 5% heeft een voorliggende placenta tijdens de 20-wekenecho en bij hooguit 0.5% blijft de placenta in zijn geheel of gedeeltelijk voor de uitgang liggen. Dit vond ik zelf altijd een mooi geruststellend statistiekje .
Oh nou ik ben blij met jullie antwoorden dames, stelt me toch weer gerust. Er is dus in ieder geval heel veel hoop dat het goed komt!