Controle VK en weinig leven voelen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Kalush, Oct 17, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik ben vanochtend voor controle geweest bij de VK.
    De VK maakt mij op één of andere manier altijd onzeker.
    Dan zegt ze, is het wel gegroeid? gaat ze even de gegevens nakijken en dan zegt ze: O ja, prima..
    Nou mijn hart slaat dan wel 100!
    Of ze moet opeens checken wat mijn zwangerschapduur is.. en of dat wel allemaal overeen komt.. Bah..

Nou kwam ik daar vanochtend met de opmerking dat ik de laatste tijd het kindje niet echt duidelijk voelde. Ik heb een periode gehad dan kon ik niet normaal een boek lezen want het boek ging heen en weer (boek lag op de buik ;) )
    Nu zit ik er soms op te wachten.

Nu gaf ze aan dat er sterke harttonen waren en dat ik me maar niet al te veel zorgen moest maken.
    Wel gaf ze aan dat ik het kindje toch wel elke dag moest voelen. En dat heb ik dus niet..

Al met al ben ik wel weer goed gekeurd, alleen vind het erg vervelend dat ik het kindje niet of nauwelijks voel.
    Wanneer trek je nou aan de bel dan?

2. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    op een gegeven moment voel je het ook niet zo erg meer , kindje krijgt steeds minder ruimte.
    mijn vk zei als dat zo is maak je er maar geen zorgen om , het is heel normaal.

3. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En wat zei je VK toen je vertelde dat je je kindje niet iedere dag voelt? Of heb je niet gezegd? Ik zou dan gewoon bellen en dat alsnog zeggen.

Ik zou trouwens ook tegen haar zeggen dat je onzeker word van hoe ze doet, gewoon vriendelijk. Waarschijnlijk is ze zich van geen kwaad bewust!

Sterkte

4. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

Jan 31, 2007
    580
    0
    0
    Het is wel heel vervelend als je VK je niet gerust kan stellen. Ik zou dit wel met haar bespreken, en mocht dit niet helpen overwegen over te stappen naar een andere VK.
    Zit je placenta toevallig aan de voorkant? Misschien dat je je kindje daarom minder goed voelt.
    Bij mijn VK zeggen ze dat je aan de bel moet trekken zodra je het kindje niet iedere dag voelt, of wanneer je het ineens een stuk minder vaak voelt. Ze sturen je dan naar het ziekenhuis voor een CTG. Als deze in orde is, is er niets aan de hand.
    Sterkte ermee!

5. mama aes

mama aes Bekend lid

Dec 10, 2005
    684
    16
    18
    toen ik zwanger was van Anne heb ik haar de hele zwangerschap maar heel weinig gevoeld op een gegeven moment zo rond de 25 weken ook echt hele dagen niet het maakte mij heel onzeker en heb ook een ctg gehad.Maar er alles was goed hoor weet niet waarom ik haar zo weinig voelde.
    Maar je moet je biet onzeker voelen dan moet je dat duidelijk aangeven dan kunnen ze je doorverwijzen naar het ziekenhuis Dat is dan voor je zelf een hele opluchting.

6. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Eliza voelde ik ook niet echt veel, maar de placenta zat aan de voorkant en zo is het eigenlijk de hele zwangerschap geweest. Voelde haar wel eens draaien enzo maar meer niet.

Bij deze is het anders, ik heb een aantal weken gehad dan was het gewoon continu aan het schoppen en bewegen..
    Ik heb blaasontsteking gehad en daarvoor AB en sindsdien is het zo stil in mijn buik..

Vind het erg vreemd.. maar vanochtend bij de VK was gelukkig alles goed.
    Ik wacht deze week nog even af en mocht het zo blijven dan maar ff weer bellen/!

7. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

Mar 31, 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Volgens mij moet je 'm pas vanaf 28 weken elke dag voelen.

En wat is voelen?

Die van mij heeft zich gister en vandaag (en vannacht, heel fijn) helemaal uitgeleefd. Ik denk dat het een drummer wordt ofzo.

Maar er zijn ook dagen waarin hij/zij alleen z'n billen omhoog duwt om te laten merken dat hij/zij er ook nog is.

Als je er echt van in de stress schiet kan je dan niet zo'n angelsound aanschaffen (of lenen?)

Linda

8. acire

acire Fanatiek lid

ik voelde ook niet zo veel en vaak de laatste week.
    zat steeds maar te wachten en dan kwam er niks. terwijl ik de week ervoor nog vertelde dat ze zo druk was
    ik zat ook te twijfelen of ik zou bellen, maar
    nu is ze alweer twee dagen aardig druk dus het zal allemaal wel goed zitten.
    misschien dat jouw baby ook even een paar daagjes rustig aan doet.

Share This Page