Ik eet normaal oude kaas en dan heb je ook wel eens wat witte aanslag aan de randen, maar toen ik klaar was met eten van dit blok jonge kaas lag er allemaal witte poeder op tafel. Ik denk nou dus schimmel, wordt alleen al ziek van het idee! Vanmiddag (kerstbrunch) bij mijn zwager gegeten. Want zelf let ik altijd heel erg goed op eten en datums etc. Wel heb ik naar de datum gekeken en was nog tot eind januari, misschien heeft hij het niet goed bewaard ofzo?!?! Wat denken jullie??
ik dénk dat de kaas wat uitgroogd was. Schimmel op kaas is over het algemeen meestal wel groen. even gegoogled en van de beemster website: Ik zie wit poeder of kleine korreltjes op de kaas, wat is dit? Dit komt soms voor op voorverpakte kaas. Het witte poeder bestaat uit eiwitkristallen. Bij het snijden van de kaas kunnen er kleine kaasdeeltjes losraken uit de kaas en op de plakjes of stukken kaas blijven liggen. Ze zijn niet van invloed op de smaak of de kwaliteit van de kaas.
Wit groen oranje alles kun je gewoon wegsnijden van een blok kaas met een kaas schaaf en de rest is dan gewoon weer te eten maar je niet druk
In kaas zit nu eenmaal schimmel. Net als in yoghurt. Als kaas groen of wit beschimmeld kun je het gewoon wegsnijden en de rest verder opeten.
Ik heb het niet weggesneden, dacht dus ook net als bij oude kaas dat het wat uitgedroogd was.. Maar later toen ze opruimde kwam al die witte poeder eronder weg en zei hij zelf, o, die gooi ik weg..
Ik denk dat als het niet goed was, je dat ook wel kon proeven aan de kaas. Een schimmelsmaakje of zo.... Als dat niet zo was, dan zou ik me er niet te druk om maken...