Dierentuin al leuk voor baby 9 maanden?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Esmaralda, Oct 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Morgen zijn mijn man en ik 2 jaar getrouwd en we willen wat leuks doen als gezin. Nu zat ik te denken om naar de dierentuin te gaan, alleen is dit al leuk voor een kleintje van 9 maanden?
    Mag ook iets als de Efteling zijn, kortom wat zijn jullie tips?

Alvast bedankt!

2. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Als ik uitga van mijn beide kindjes: Ja hoor, heel erg leuk.
    Alleen mijn kids zijn/waren allebei niet zo van het sjokken en slenteren met de kinderwagen. Stevig doorstappen oke, anders is het al snel jengelen en huilen.
    Dus op een gegeven moment loopt één van ons met de baby op de arm en de ander loopt met een lege kinderwagen. (maar dat is onze situatie, en waarschijnlijk niet de jouwe)

Ikzelf denk dat een dierentuin met deze leeftijd leuker is dan een pretpark.
    Zeker de Efteling moet je nu denk ik niet zijn, in de herfstvakantie. De wachtrijen zijn denk ik veel te lang voor een kindje van die leeftijd.

Fijne dag morgen en alvast gefeliciteerd!

3. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Bedankt! Oke, dus ze vinden het al wel leuk. Ik wist niet zeker of ze dat nu al meekrijgen.
    We nemen de mai tai ook mee, dus als hij niet meer in de wagen wil kan hij op mijn rug.
    Ik was even vergeten dat het herfstvakantie is idd, dan kunnen we dat beter niet doen. Veel te druk.

Ik zie dat jou zoontje ook van december 2010 is, wat leuk! :D

4. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Jaaaa joh, dierentuin is echt ontzettend leuk nu! Mijn zoontje is weliswaar nog maar 2 maanden, maar mijn neefjes zijn ouder, en die genoten eigenlijk zodra ze in de wandelwagen konden zitten, en dus lekker om zich heen konden kijken, al heel erg van de dierentuin. Efteling heeft ook dingen die wel leuk zin voor zijn kleintje, maar de dierentuin lijkt me meer geschikt op deze leeftijd.

5. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Ja hoor, beter dan een pretpark. Kunnen ze nergens in! Wij gaan zondag ook.

6. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Oke dan word het dierentuin! Word helemaal enthousiast van jullie! :D
    We gaan denk ik naar Emmen. Welke dierentuin vinden jullie leuk?

7. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,974
    136
    63
    Blijdorp! Vooral het Oceanium is erg mooi daar.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik weet niet waar je woont maar dierenpark Amersfoort is ook erg leuk, niet zo heel groot. En als de kinderen wat groter zijn kunnen ze zich ook nog vermaken in en grote speeltuin die daar ook is..

9. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn mening: Voor wie ga je? Jezelf of je kindje?

Je kindje vermaakt zich overal wel nu denk ik, als jullie er maar bij zijn en als er wat te zien is. In de efteling kan je kindje ook mee in de diverse attracties (carnaval, droomvlucht etc etc)

Ik vind zelf de dierentuin voor een kind tot 1,5 net zo boeiend als een kinderboerderij...

Dus ik zeg: Kies wat je zelf leuk vind :p- is dat de dierentuin: Doen! is dat de Efteling: doen!

10. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Ik woon in Friesland, zal eens kijken naar het dierenpark in Amersfoort :)

@Athina: Voor ons allemaal. We vinden het zelf ook heel leuk, maar ik denk dat mijn zoontje het ook leuk vind.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij zijn vorige maand naar de beekse bergen geweest, dochter was toen al 10 maanden. Het mooiste vond ze de kinderboerderij daar, de geitjes, de rest zag ze niet echt goed, maarja het was gewoon een heel gezellige dag!

12. dina88

dina88 Fanatiek lid

Nov 7, 2008
    2,360
    235
    63
    Female
    Arnhem
    ja hoor, wij zijn een paar weken terug met John heen geweest en hij keek z'n ogen uit, hij sliep ook nog een uurtje, maar geen last van hem gehad ;)

13. allanieew

allanieew Actief lid

Jan 5, 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    Amersfoort is ook een winter vriendelijke dierentuin m.a.w. in de winter zijn er heel veel dieren buiten te vind wat in veel dierentuinen zoals burgers zoo bijvoorbeeld niet het geval is, dus al het nu niet amersfoort wordt dan is het misschien nog wat later in het seizoen een leuk dagje uit. (wij zijn er ooit op nieuwjaarsdag geweest en sindsdien is dat onze winter dierentuin)

14. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Burgers zoo in Arhnem zijn wij geweest toen dochterlief 9 maanden was, was toen heel warm dus alle dieren lagen te pitten dus die zag ze niet goed.

De oceaan vond ze helemaal het einde!

15. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Blijdorp in Rotterdam vind ik denk ik het leukst.

16. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Ik zat toevallig op Google te zoeken of het leuk is voor een kind van 22 maanden en kwam toen hier uit;).
    Maar dit gaat over een baby van 9 maanden.
    Is het voor n uk van bijna 2 die graag wil lopen en spelen ook wel leuk??

17. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Zeker! Ik ben vaak met mijn nichtje naar de dierentuin geweest, die vond echt alles leuk. De dieren, maar ook alle andere kindjes daar en de speeltuin was helemaal een feest.

18. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Haha het was niet echt een succes;). Er waren amper nog dieren buiten en hij had t dus al snel gezien. Wilde gewoon lekker rennen en spelen en dat kon daar niet...
    Volgende keer gaan we maar naar het bos:)

19. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wij zijn met ons dochtertje afgelopen zaterdag naar dierenpark Amersfoort geweest. Ze vindt het super kijkt heerlijk om haar heen en soms halen we haar eruit zoals bij de otters die waren vlakbij en doken steeds het water in, ze bleef maar kijken. Als ze moe wordt slaapt ze even in de wagen.
    ze is nu 7 maanden maar we zijn al meerdere malen naar de kinderboerderij geweest, met 5 maanden gingen we naar Burgers Zoo we waren toen 5 jaar getrouwd en 11 jaar samen. We gaan overal met haar naartoe en ze vindt alles leuk.

Moet wel zeggen dat ons dochtertje erg makkelijk is. Hoor zoveel kinderen huilen en schreeuwen als we ergens zijn en zij is altijd rustig en vrolijk. Toen ze 6 maanden was gingen we op vakantie met het vliegtuig, een geschreeuw en gekrijs in het vliegtuig niet normaal en onze dochter zat gewoon om zich heen te kijken en naar de mensen achter ons te lachen.

Share This Page