witte punt tepel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LBlue, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Ik heb een beetje rare vraag misschien, maar ik vind het ondertussen zo gek, dat ik deze het liefst hier stel... Hopelijk kunnen jullie mij vertellen hoe en wat.

Ik heb op mijn rechterborst, precies in het midden van mijn tepel een harde witte punt zitten. Eerst dacht ik, dit hoort erbij, maar mijn andere tepel blijft gewoon netjes bruin/roze.. Het lijkt wel of het pigment weg is, of er melk zit.
    Als ik er in knijp komt er niks uit en het doet ook niet zeer. Wel is het een echt harde punt.

zoekend op internet lees ik vooral over een melkblaar, maar die zou ontstaan door verkeerd aanleggen... Dat lijkt me niet, aangezien ons eerste kindje pas over een week of 17 geboren zal worden.

Iemand? Voor ik overbezorgd (en gegeneerd) bij de dokter of verloskundige sta....

2. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Ik heb die witte punt ook gehad... geen idee wat t was, maar kon t wel met mn nagel (zonder pijn) weg krabben...

3. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    #3 LBlue, 30 okt 2012
    Laatst bewerkt: 30 okt 2012
    Ik durf dat niet echt... Zal zo nog eens proberen...

edit: heb het geprobeerd, maar krijg het niet weg...

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.195
    6.597
    113
    Ik denk dat het opgehoopte talg is. Je maakt nu meer talg aan en als het niet mooi uitvloeit, zie je een wit puntje. Ik kan die gewoon voorzichtig eenvoudig wegkrabben of wat uitknijpen. Wellicht is het bij jou alweer wat meer ingedroogd.

5. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    misschien talg? nu je zwanger bent wordt dat meer aangemaakt..dan kan je t zo weghalen...en anders misschien kliertje van montgomery..

6. topper12

topper12 Niet meer actief

Denk dat het toch echt een merkbaar is. Had het de vorige zwangerschap ook voordat mijn dochter geboren werd. Zou morgen gewoon even de verloskundige bellen om te vragen wat je er aan kunt doen.

7. beccie

beccie Niet meer actief

ik heb dat ook weer sinds ik zwanger ben, had het ook bij mijn eerste zwangerschap.
    ik kan het er ook makkelijk af krabben, het lijkt wel wat opgedroogd melk ofzo, maar zal idd wel talg zijn :)

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik kan het ook afkrabben maar dat is wel een vervelend gevoel dat afkrabben haha

9. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik moet zeggen, dat ik dit sowieso al heb, ook al ben ik niet zwanger. Maar nu is het extra meer met de zwangerschap.

10. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden, dan toch maar even aan de vk vragen volgende keer...
    Ik heb al geprobeerd om het weg te krabben of uit te knijpen, maar dat lukt echt niet... Heb wel van door prikken gelezen, maar op eigen houwtje dat zomaar te doen, vind ik ook geen strak plan...

11. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi,
    Ik had het na me zwangerschap. Toen ben ik naar de HA geweest (en voor nog een paar andere dingen). Die vertelde mij dat het talg was. Wat zowel tijdens als na de zwangerschap kon komen. Niks kwalijks. Het kon jaren blijven zitten maar je kon het ook ineens wel weg kunnen knijpen. Ze vertelde mij, soms gewoon even net als een puist uit proberen te knijpen (het lieftst tijdens het douchen). Lukt het niet, later (een week ofzo) weer eens proberen.

Toen het wel lukte verbaaste ik me er wel over hoeveel er uit kwam. Er leek geen eind aan te komen. Het deed toen even zeer net als een harde dikke puist die leeg was zeg maar. Maar dat was zo weer weg.

Volgens mij hoef jij je dus geen zorgen maken. Na vragen bij de Vk kan nooit kwaad.

Deel Deze Pagina