Hi meiden, Welke auto stoel hebben jullie? Ik ben op zoek naar een goede, maar niet al te dure. Welke zouden jullie aanraden? Waar moet ik allemaal op letten bij de aanschaf? alvast super bedankt. Gr. Jasia
Hier de oudste toen een Maxicosi Tobi aangeschaft waar ze nog in zit. Nu voor de jongste gekozen voor een achterwaartse stoel. Ivm een beperkt budget gekozen voor een Joie Stages (besteld in Engeland). Deze stoel kan tot ca 7 jaar gebruikt worden. Een achterwaartse stoel is het meest veiligst en wordt in elk geval aangeraden tot 4 jaar.
Ik sluit me aan bij Red88. Een achterwaartsgerichte stoel is minimaal 5x veiliger (voor meer info: www.achterwaartsvervoeren.nl). Voor een beperkt budget is de Joie Stages een heel voordelige stoel. Deze kun je gebruiken vanaf de geboorte tot ca. 7 jaar, waarvan tot 18 kg achterwaarts. De stoel kost ca. 200 euro incl. verzenden vanuit Engeland.
Hier als stoel na de maci cosi een maxi cosi priori. De tobi hebben wij ook geprobeerd, maar vond de gordels niet goed aansluiten bij onze dochter, terwijl ze wel op zn strakst zaten. Over de romer heb ik ook goede dingen gehoord
Dochter heeft een romer king plus waar ze veel langer in past als in de maxi cosi tobi die bij opa en oma gebruikt word. De MC steekt haar hoofd al bovenuit en de romer kan nog net, ze is wel lang maar nog geen 3. Zoon heeft een achterwaartse stoel, we hebben hem op vakantie in Nieuw Zeeland gekocht omdat dochter in de huurauto in zo'n stoel zat - voorwaarts - en hij ons zo erg beviel. Hij kan voor en achteruit en heeft een extra sluiting op de borst voor drukverdeling maar ook als anti-uitbraak.
Gekocht in Nieuw Zeeland? Dan voldoet hij vast niet aan de vereiste Europese veiligheidsnorm? In Nederland is een 'chest clip' helaas ook niet toegestaan.
Zolang je in Nederland je baby van 9 kilo in een voorwaarts gerichtte stoel mag zetten, en ze in NZ tot 18 kilo achterwaarts moeten, en ik nog nooit door de politie staande ben gehouden om mn kinderzitjes te controleren, zou het wel loslopen met europees goedgekeurd. Gezien ze in NZ gewoon veel verder zijn op gebied van veilig vervoer van kinderen...
Wii hebben de maxi cosi tobi klaarstaan voor onze dochter als ze uit de MC gaat. Deze hebben we voor onze zoon ook gebruikt. Die zit nu in een maxi cosi rodi. Ik weet dat achterwaarts vervoeren veiliger is maar deze stoel hebben we nog staan en er is echt geen geld voor een andere stoel die achterwaarts kan.
wij hebben de kiddy, een voorwaartse stoel, duits merk. ideaal vinden wij. en veiliger als alle maxi cosie stoelen. vast te zetten met de 3 punts gordel en een kussentje voor ons zoontje waar hij heerlijk zijn hoofdje op kan leggen om te slapen!