Hoi! Mijn kleine bink is nu bijna 10 weken en we gaan vanmiddag voor het eerst samen zwemmen. Ik heb er nu al zin in. Wie gaat er nog meer met zijn kleintje zwemmen? Hoe vinden ze het? Hoe snel hebben ze het koud? En gebruiken jullie zwemluiers of gewoon een zwembroekje? De kleinste zwemluiers die ik kon vinden waren eigenlijk nog te groot huggies 7/12 kg. Tijn weegt nu rond de 6,5 kg denk ik.
Ik ga ook babyzwemmen! Super leuk! Ik ben begonnen toen Emma ongeveer 4 maanden was. Ze moest eerst weleens huilen, bij ons gaan ze ook onderwater en dat vond ze niet altijd leuk. Nu is ze daar aan gewend. Wanneer we nu gaan zwemmen is het dolle pret! Lachen en lekker spetteren. Bij ons kwam laatst ook een onderwaterfotograaf op babyzwemles. Die foto's zijn zo gaaf geworden ! Bij ons is het water met babyzwemmen lekker verwarmd, dus hebben die kleintjes niet zo veel last van kou. Zwemluiers is bij ons niet verplicht. Aangezien de les maar 30 minuten duurt heb ik hem vaak niet om. Wel als ik eens een dag ga zwemmen, dan is de kans weer groter dat er iets in het water drijft .
ik heb babyzwemmen met sophie gedaan toen ze 3 maanden was, het was een drama! alles bij elkaar gekrijst. paar weken geleden in een park zijn we weer voor het eerst wezen zwemmen, begin was spannend, maar later sloeg ze lekker met dr handjes in het water.
lars is een waterrat, die vond en vind het heerlijk. gister lekker in de zwin zitten spelen. in het zwembad is een luier verplicht (bij ons dan) maar er zijn ook zwembroekjes te koop waar een laagje inzit. op strand mag hij zonder :-D bij lars waren de luiers in het begin ook nog wat groot, maar ik deed er een gewoon broekje overheen en dan blijven ze prina zitten.
hmm anne was bij de eerste keer zwemmen nog geen 5kg dus die zwemluiers waren niet echt een optie en officieel... poepen babies niet tijdens het zwemmen (ervaring leert.. 2 seconden nadat ze uit het water zijn telt dat niet meer!) hier een zwembroekje waar geen luier in hoefde gekocht uiteindelijk in maatje mini *grin* plasjes komen dan wel in het water.. (maar dat is met zwemluiers stiekum ook) en de rest word netjes opgevangen. maar ik moet zeggen.. nooit ongelukjes gehad en bij ons lette de badjuf ook op de temperatuur van de kleintjes waar je zelf op kan letten: bibberen, blauwig aanlopen en huilerig worden. en natuurlijk af en toe even in het nekje voelen. en eh.. goed onder water houden.. want nat + boven water = koud en als ze in het water blijven koelen ze dus minder snel af.
Hier ook op zwemles! Vanaf dat ze 4 maanden oud was zijn we wekelijks gaan zwemmen. Ook bij ons is het zwembad verwarmd en duurt de les "maar" een half uur. En dat is ruim voldoende hoor! Ze is dan ook erg moe na het zwemmen! Wij hebben de zwemluiers van Kruidvat genomen. Geloof dat die vanaf 6 kg zijn. Heb daarover heen wel een rose zwembroek met roesjes (zoooo schattig!) Weet eerlijk gezegd niet of het bij ons verplicht is om met zwemluier te zwemmen, maar iedereen heeft er eentje aan ( de kids dan...). Merk nu dat we er profeit van hebben. Is absoluut niet bang van water! We gaan regelmatig kopje onder. Zijn een tijdje terug naar een ander zwembad geweest en daar gilde ze het uit van de pret voordat ze nog maar in het water was! Ben je vanmiddag geweest? Hoe was het? Hoe vond Tijn het? Groetjes!
ja hoor we zijn gistermiddag geweest! Tijn vond het erg interessant maar vooral heel koud. Hij wilde niet helemaal in het water. Heb hem op zijn rug laten drijven en samen op het randje zitten tot zijn buik was ook goed. Maar na 10 minuten begon hij te klappertanden en zijn we er weer uitgegaan. Volgende week weer proberen!
leuk he enige is dat bij ons de eerste keer nog niet eens 10 minuten duurde maar dat werd eigenlijk best heel snel beter
Hier ook een waterrat. Wij zijn met 4 a 5 maanden gaan zwemmen in het begin geen zwemluier gebruikt maar zo'n zwembroekje die het op kan vangen. Ze vind het zwemmen geweldig en heeft ondertussen haar eerste zwemdiploma een echte duckie duck nu op naar de teddy beren diploma's. Er is hier alleen nu een zomer stop . we gaan nu dus zo veel mogelijk zelf zwemmen en lekker met water in het baby badje in de tuin. Echt super. Annemarie
haha ducky duck, grappig, bij ons heet het guppy :-D @theangels, geniet ervan dat hij op zijn rug wil drijven, toen lars een maand of 9 was wou hij dat niet meer :-?
Dan heeft ie het nog lang volgehouden . Die dame hier wil het sinds de 5de les ofzo niet meer. Wil nu veel te graag spetteren met haar armen en spelen met de bal in het water en dat word lastig als je op je rug ligt... @ theangels: Zal wel wat wennen voor hem zijn. Dadelijk is ie er niet meer uit te slaan!
Ik denk er ook over om te gaan baby-zwemmen met Nikky... Ze is nu 10 weken, dus dan kan het, volgens de folders van het zwembad. Alleen is ze nu net 5 kilo, dus die broekjes van het kruidvat zijn nog niet echt een optie denk ik... Waar hebben jullie die zwembroekjes gekocht die ook wat opvangen?
Ons dochtertje zwemt al vanaf dat ze 8 weken was, met die leeftijd zijn er nog geen passende zwemluiers! Ik heb toen aan de vrouw die de 'lessen' geeft gevraagd hoe dat zit. Bij ons hoeven ze dus geen luiers aan, schijnt zelfs niet goed te zijn. De zwemluiers nemen alsnog wel vocht op (minder dan een gewone luier), en dat is niet echt goed. Handig voor op het strand enzo, maar thats it. Hier zwemmen we gewoon met een zwembroekje van de hema ofzo, maatje 56, erg schattig! Als kindjes in het water liggen zijn ze vaak erg ontspannen, poepen gebeurd dan bijna niet.. en als het toch gebeurd blijft het drijven! Bizar, maar waar! Dus dan scheppen ze het er zo uit! Zou gewoon even navraag doen bij het zwembad wat de bedoeling is!
Damani vond het vanaf het begin heerlijk ! Je moet 'm goed onder water houden, dan blijven ze warm... Kruitvat zwemluiers zijn kleiner geloof ik -X-
hier nog een mama die al vanaf 8 weken zwemt met haar dochter. ze is nu 2 geweest en we gaan nog elke vrijdag ochtend een half uur babyzwemmen. ook nooit zwemluiers gebruikt. en ze vind het geweldig het zwemmen, vanaf 1,5 zwemt ze met zwembadjes om met 3 compinenten. echt geweldig om te zien. ook duiken we hier, vind ze supper anita