hallo allemaal mijn mannetje van 2 maanden slaapt 8 uur door! Het zijn alleen niet de 8 uur dat wij ook slapen Ik geef 'm tussen 16-18 u een voeding en daarna valt meneer als een blok in slaap. Hij komt pas weer voor de volgende voeding tussen 24 en 2 uur, soms zelfs nog later. Dit is nu al een week of 2 aan de gang. Zou het mogelijk zijn om zijn schema een beetje meer gelijk te trekken met dat van ons, zodat wij kunnen doorslapen? Of kan ik m maar beter accepteren zoals ie is en niet teveel met m sollen? Als ik 'm om 22u wakker maak voor een voeding, komt hij alsnog om 2 u voor een voeding... dus dat werkt niet. Iemand anders een suggestie?
Ik zou dan om 22.00 uur een fles geven. Als hij dan om 2 uur weer wakker wordt kijken of hij echt honger heeft. Het kan ook zijn dat hij weer in slaap valt! Weet niet of hij een speentje heeft maar anders speentje geven weltrusten en weer weg gaan. Als hij geen speentje heeft even lekker toedekken, weltrusten en weg. Misschien moet je hem eventjes laten huilen en slaapt hij weer verder. Maar goed. Kleine is pas 2 maanden. Vind het al heel knap hoor als hij het zo doet. Misschien moet je het even voor lief nemen als je om 22 uur fles geeft en om 2 uur weer 1. Ze gaan zelf hun ritme omgooien. Succes!!
Hier precies het zelfde probleempje. Ons meisje slaapt ook dezelfde 8 uur en als we haar wakker maken om 23 uur worst ze toch om 4 uur wakker. Ik laat het nu maar zo en hoop dat ze straks vanzelf een ander ritme krijgt. Ga er niet teveel mee bemoeien.
onze man deed dit ook, wij hebben het gedaan zoals bovenstaand. Dat hielp heel goed, maar onze man had ook echt die nachtvoeding niet meer nodig. Dat zul je vanzelf merken, als je kleine het troosten/de speen niet accepteert 's nachts, zal hij nog wel honger hebben, dan zou ik het schema niet te veel omgooien, maar het even aankijken. Bij een vriendin van mij deed haar dochtertje dit ook. Bij hen had het te maken met licht/donker zijn van het kamertje. Als ze het licht aanlieten op het kamertje, werd de kleine zelf laat op de avond nog wakker en sliep ze de nacht door. Lieten ze het licht uit in de vroege avond, sliep ze vanaf dat moment ong. 8 uur. Het kan dus meerdere redenen hebben! Succes!!
misschien stelt het je gerust, maar volgens mij hebben heel veel kinderen dit. ons zoontje heeft het ook en ons is aangeraden hem overdag toch wakker te maken om de 3/4 uur. we geven hem dus toch de laatste fles om 23.00 en dan komt hij om 4.00. hopelijk verschuift dit nog
Mijn zoontje heeft dit ook gehad. Eigenlijk nu nog steeds. Hij viel altijd rond 19.00 in slaap tot ongeveer 4 uur. Of we de fles nu wel of niet gaven om 23.00... hij kwam toch steeds om 4.00 uur. Het heeft zich vanzelf opgelost, alleen nu wordt ie om 6.00 wakker. Hij heeft vanavond om 18.00 een fles gehad en dat is te vroeg om een hele nacht door te gaan. Dus straks om 22.00 krijgt ie de laatste, al slapend. Ze blijven vaak steevast in hun ritme, wat je ook probeert. Mijn ervaring is dat ze het veelal zelf wel gaan regelen... tot de juiste tijden dan.
ik zou ook advisreren om hem toch wakker te maken voor een voeding, want hij is nog zo klein !! Hier een mannetje wat eigenlijk gewoon in zijn eigen schemaatje blijft wat er ook gebeurd maar dat terzijde hahah Waarschijnlijk gaat jouw kindje als hij straks wat ouder is ook echt wel wat langer slapen hoor en kijk indd of je kunt rekken met een speentje of een aai over zn bol. Je weet nooit ! Liefs Sassie
awwwww maar ze zijn nog zo klein. verwacht niet teveel van ze..ze hebben hun flesjes nog nodig. maddi hebben we nooit wakker gemaakt voor zijn voeding..hij gilde er zelf wel om en tjah af en toe was dat dan wel 5 keer uit bed gaan.dat is later wel veranderd hoor toen we er eenmaal achter kwamen dat hij een hongerige baby was. daarna werd hij nog 1 keer rond 24.00 wakker.
nou wakker maken? je hoeft hem niet wakker te maken voor n flesje. mijn zoontje dronk zijn flesje leeg gewoon slapend. en gewoon weer in bed leggen, sliep hij gewoon lekker door met n fopspeen.of soms zelfs zonder.
ik geef borstvoeding en op het consultatieburo zeiden ze dat ik hem echt niet wakker hoefden te maken voor een voeding. Het heeft ook niet zoveel zin want dan valt ie echt na een paar slokjes weer in slaap aan de borst! een fles geven gaat slapend wel makkelijker stel ik me zo voor.
ja je voedt dan op verzoek? daar heb ik geen verstand van. met flesje heb je echt een schema, t gaat echt niet op verzoek.