Witte raamkozijnen en zwarte schutters

Discussie in 'De lounge' gestart door Kramertje, 29 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.269
    5.870
    113
    Vrouw
    Wij hebben nu witte kozijnen en witte jaloezieën door het hele huis. In december krijgen wij nieuwe kozijnen, buiten antraciet en binnen wit. Witte jaloezieën vind ik niet mooi, omdat de kozijnen buiten donker zijn en dat steekt zo af. Maar hoe is het binnen met witte kozijnen en zwarte jaloezieën?

Heeft iemand deze combi en zou je een foto willen delen?

2. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Wij hebben de 1e combi op de slaapkamer van onze oudste. Ik vind het zelf wel meevallen dat het opvalt. Maar goed is ook maar 1 flink groot raam op de 1e verdieping. Onze buitenkant is zwart.

Kramertje vindt dit leuk.
  3. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Wij hebben daar een aantal van. Foto's zijn scheef

20221102_111429.jpg 20220724_154335.jpg

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Geen witte shutters, maar hier brede, zwarte (nep)Luxaflex en elk stofje zie je. Heel gedoe om netjes te houden en binnen een mum van tijd, ziet het er weer uit alsof ik nooit stof.
    Het staat mooi als het net schoon is, maar in het vervolg kies ik weer voor wit.

5. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.269
    5.870
    113
    Vrouw
    Heel mooi :) Hoe houd je ze schoon? De witte die we nu hebben blijven best goed schoon en qua stof zie je dat niet zo maar ik denk dat dat met zwart wel zo is?

6. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.269
    5.870
    113
    Vrouw
    Wij liepen gisteren langs een huis met ook zwarte kozijnen buiten en overal witte shutters en vonden het beide echt niet mooi. Voorkant, achterkant, boven en beneden. Wij zijn ook van overal dezelfde raambekleding dus willen toch iets anders.

7. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.269
    5.870
    113
    Vrouw
    Ja daar ben ik ook bang voor. Met wit valt dat zeker mee. Nu moeten wij wel iets anders want alle witte luxaflex die we straks hebben passen gewoon niet meer omdat we van hout naar kunststof gaan. Vindt het zo lastig kiezen wat we dan moesten nemen. We hebben een half vrijstaand huis met heel veel en vooral ook grote ramen. Vinden overal dezelfde raambekleding wel het mooiste.

8. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Shutters zijn ook wel anders als jaloezieën toch?
    :)

Je heb het over 2 dingen, willen jullie jaloezieën of shutters?

9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Is houtkleur een optie? Dat past mooi binnen en buiten, maar wel afhankelijk van je vloer en meubels.

Ik zou niet voor zwart en glad gaan. Wij hebben zwarte bamboe jaloezieën. Doordat er een structuur zit in het ‘plankje’, valt stof niet heel erg op. Hier gekocht en hangt alweer 3 jaar en we zijn erg tevreden! https://www.jaloezieshop.com/catalogsearch/result/?q=Bamboe

10. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    #10 Splitijsje, 30 okt 2023
    Laatst bewerkt: 30 okt 2023
    Wij. Foto 1 Voor het andere raam hangt hetzelfde, maar omhoog gedaan voor de kat :)
    Wij hebben zowel boven als beneden dezelfde raamdecoratie. Foto 2 bewust bijgesneden (babykamer). Hier Luxaflex (breed). Hulp stoft alles 1x per twee weken af met Swiffer.

Bijgevoegde bestanden:

11. Leemax

Leemax Actief lid

11 mrt 2014
    105
    34
    28
    Als je aan de buitenkant verschillende kleuren van shutters en kozijn niet mooi vindt dan geldt dat toch ook voor de binnenkant? Wat je ook doet je zit aan één van beide kanten met een afwijkende kleur.

Persoonlijk zou ik dan kiezen voor wat ik binnen het mooiste zou vinden. Daar kijk ik meer tegenaan dan aan de buitenkant.

Suzy85 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  12. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Wij hebben ook 50 mm bamboe, ik vind dat mooier dan dat gladde.

Voor wat betreft schoonmaken, hulp in de huishouding en wij zijn niet al te kritisch ;).

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  13. Gloveforever

Gloveforever Actief lid

21 nov 2022
    182
    218
    43
    Vrouw
    Wij hebben net al onze raambekleding laten adviseren/inmeten en leveren door Veneta.
    Moet zeggen dat ik heel tevreden ben. Juist omdat de adviseur met een ander idee kwam dan dat ik in mijn hoofd had en het echt mooi is geworden. De adviseur heeft ook stalen bij zich van alles, dus je kunt goed kiezen. Wij zijn uiteindelijk voor teak kleurige jaloezieën gegaan ipv zwart of wit omdat het het mooiste paste bij de rest.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  14. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.962
    113
    Nederland
    Wij hebben ral9001 houten kozijnen en zand kleurige houten jaloezieën van 35mm breed en geen ladderband maar een touw. Zal zo wel even een foto maken.
    In ons oude huis zwarte jaloezieën van 50mm breed maar na het afstoffen zag je ALLES weer. Echt verschrikkelijk. En ik vond dat hele brede ook niet mooi. Maar wij hebben nu 9 ramen dus dan wordt het snel teveel.

15. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Precies dit. Wij hebben buiten de kleur zwartgrijs en binnen idd wit op de kozijnen. Als ik kijk naar de rest van het interieur, past dat echt het beste. Ik wilde eigenlijk zwart, maar de Veneta adviseur raadde het af om hoe de rest er van binnen uit zag. Als ik nu weer zou moeten kiezen, zou ik waarschijnlijk beiden niet nemen. Veneta heeft er nog een aantal tinten tussen zitten. Maar dan zou ik ook geen groene muren meer hebben :)
    Van buiten is het misschien minder mooi, maar hoe vaak kijk je van buiten naar binnen? En je doet het niet voor het volk wat voorbij loopt neem ik aan ;)

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wij hebben nu witte wave shutters en zie je niks op. 2x pw wel even stoffen.
    Hadden voorheen zwarte. Mijn hemel. Elk stofje zag je…

17. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.269
    5.870
    113
    Vrouw
    Sorry ik gebruik 2 thermen door elkaar. Het gaat over jaloezieën.

Mammavantwee vindt dit leuk.
  18. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.269
    5.870
    113
    Vrouw
    Ja het is lastig, wij krijgen ook nog nieuwe meubels, keuken en vloer. Maar ik heb geen zin om weken, misschien maanden zonder raambekleding te zitten, dus zodra deze geplaatst zijn wil ik raambekleidng laten inmeten.
    Nee we doen het iet voor het volk wat voorbij loopt, zeker niet, maar vinden het zelf wel mooi dat het er aan de buitenzijde ook mooi uitziet.

3xo vindt dit leuk.
  19. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.269
    5.870
    113
    Vrouw
    Ik hoor het wel vaker van de zwarte inderdaad.
    Witte hebben we nu en ben ik een beetje op uit gekeken eigenlijk.
    21 november komt er een interieurstyliste, wellicht heeft deze mooie ideeën in samenspraak met de nieuwe vloer en meubels.

20. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.269
    5.870
    113
    Vrouw
    Zonder ladderband is ook mooier dan denk ik. Wij hebben nu met ladderband maar daardoor valt het wel meer op.

Deel Deze Pagina