Zat vanmiddag te denken over wat ik later aan mijn kleinkinderen ga vertellen over vroeger en over hoe hun dagelijks leven er dan uit ziet (en misschien ook wel die van mij, als ik een beetje moders en met de tijd mee ga). Mijn oma vertelde dat ze vroeger moest wassen op een wasbord en dan de was liet drogen op de lijn of in het gras om te bleken. Het strijkijzer werd gewarmd met kooltjes etc etc. Hoe ziet ons leven eruit over 60 jaar: -tv kijken aan de binnenkant van je brillenglazen. -stofzuigen is dan overbodig, in de plinten zit een stofzuigsysteem verwerkt. -zonneschermen zijn dan heel ouderwets, het zit in je ramen ingebouwd. Wie vult er aan of wat hoop je dat ooit zal veranderen en waar ben je bang voor.
Oh vooral die plinten met stofzuigerfunctie spreken mij wel aan! haha Vraag het me ook wel een af hoor. Toen ik klein was had niemand thuis een pc, mobiele telefoon, geen cd's, geen dvd's. Dat is allemaal zo groot geworden in de afgelopen 25 jaar. Wat moet er de komende 60 jaar dan wel niet ontwikkeld worden. Denk zelf dat Nederland er ook een stuk 'lelijker' op wordt. Meer wegen, meer punten waar wegen over elkaar lopen zoals nu bij prins clausplein (zoals je in series/films uit amerika vaak ziet). En dat met hypermoderne op accu rijdende auto's.
zaten idd afgelopen weekend te praten over hoe het er allemaal vroeger uitzag, nog zoveel weilanden hier en daar, alles is volgebouwd, dat zal de komende jaren wel nog erger worden, straks zien we geen bomen meer staan. kreeg gewoon heimwee naar de cassettebandjes en de filterkoffie. Ben dan ook wel benieuwd hoe het er dan uitziet, waarschijnlijk zal ik er over 60 jaar niet meer zijn.
o ik ben wel eens bang voor de ontwikkelingen hoor. 30 jaar geleden hadden we niet durven dromen van een mobiele telefoon en nu kunnen we er mee internetten, foto's maken en wat nog meer. Dit zijn wel leuke dingen maar waar stopt het.....? die plinten met stofzuigerfunctie vind ik dan wel weer super!!!
Tv kijken aan de binnenkant van je brilglazen is al mogelijk alleen moet je dan een aardig gevulde portemonnee hebben Ik zie ons over 60 jaar echt zoals je wel eens in films ziet dus met van die vliegtuigjes als auto's ed Lijkt me wel gaaf
Ik heb vandaag een nieuwe mobiele telefoon aangeschaft en in de winkel was de vraag natuurijk wat ik er allemaal mee wilde doen. Bellen was mijn antwoord, waarop de verkoper raar keek en toen antwoorde hij grappig:"ik denk dat ik u niet aan zo'n telefoon kan helpen". Bellen is heel normaal met een telefoon en sms'jes versturen kan ik ook. Maar verder gebruik ik dat ding nergens voor. En waarom?? Maar een telefoon zonder internet is heel bijzonder en omdat ik niet achter wilde blijven ben ik dus de winkel uitgegaan met een 'Sony Ericsson Xperia' (voor diegene die dat iets zegt). Dat is dus een telefoon zonder knopjes maar met een touche screen en natuurlijk internet. Ben al een hele avond bezig om teefoonnummers in te stellen en het internet te ontdekken (wat dan ineens Browser blijkt te heten, en ik dus maar zoeken naar het knopje internet). Ik rpbeer met de tijd mee te gaan in de hoop dat mijn dochter later niet zegt dat ik echt super ouderwets ben of vraagt in welke grot ik de afgelopen jaren heb gewoond. Ik doe mijn best maar het duurt denk ik nog even voordat ik weer bereikbaar ben Verder natuurlijk de vraag: Hoe had ons leven eruit gezien zonder wasmachine, droger, vaatwasser, combi-magnetron, de auto en internet (en dus zonder zwangerschapspagina)???
Waarschijnlijk heel anders Maargoed ik weet niks anders dan deze tijd ik ben echt in deze tijd opgegegroeid,, Ik ben 21, Ik kan me alleen nog herinneren dat we toen ik jonger was mijn ouders nog niet voor het water hoefde te betalen en dat mijn ouders aan het mopperen waren omdat het ineens wel moest En ik kan me nog herinneren dat er geen mobiele telefoons waren en nu zie je soms jonge kinderen van 7/8 jaar met mobiele telefoons lopen.
ik denk dat we in huis nog minder zelf hoeven te doen. Dat je een systeem in huis hebt dat spraakherkenning heeft. daar kan je alles op regelen, je afspraken, wat je wil eten, wat je op je huge tv wil zien en met 1 druk op de knop word je bestelling van je eten besteld en zo gebracht aan huis. Ook kun je zeggen wat je wil dragen die dag en de computer zegt dan of dat bij elkaar matcht of niet. Ben toevallig net in mijn keldertje bezig zo'n ding te ontwerpen haha Denk dat we dan alles via internet kunnen bestellen.
over 60 jaar ben ik 100 dus ik denk dat ik dan weinig meer vertel. die kans is zo klein. maar ik denk dat alles dan via internet gaat. dat je niet de deur meer uithoeft voor boodschappen. dat je overal een afstandbediening voor hebt en een robot. en dat de auto's automatisch rijden over in de grond aangebrachte draden,of mischien wel vliegen. in eider geval niet meer op benzine en diesel.
Vroeger dacht ik altijd dat we in het jaar 2000 in jetson (tvserie) vliegtuigjes zouden vliegen. Viel toch een beetje tegen
Ik hoop op een wasmachine die de was meteen ff ophangt/droogt en kan strijken en de was kan opvouwen haha. En ik denk dat er dan auto's zijn die kunnen vliegen en hopelijk rijden/vliegen ze dan op water ofzo ipv die dure benzine De TV ontwikkeld zich ook verder... we krijgen nu al 3D tv (lijkt mij koppijn krijgen maar goed) ik ben benieuwd hoe die ontwikkeling verder gaat. En een stofzuiger in de plinten lijkt me heerlijk of gewoon een klein apparaatje die hier rondscharreld en zijn werk gewoon doet zonder dat ik met dan ding hoef te sjouwen en trekken
t zou mooi zijn als een vaatwasser dan verplicht is, misschien overtuigd dat vriend dat ik er een nodig heb
Ik ben over 60 jaar bijna 90... Ik hoop dat ik dan nog gezond leef! Ik denk dat veel ziektes niet meer bestaan of goed op te lossen zijn, ziektes waar we nu aan zouden kunnen sterven. Ik denk dat we verder allemaal een eigen robot hebben die alles doet en automatische auto's/vervoersmiddelen. Alles is centraal geregeld. Ik vrees ook voor minder groen, meer grijs. Minder landen door natuurrampen en oorlogen. En zo kan ik nog wel even doorgaan... ( ik heb een rijke fantasie )
Wake up dear, dat is niet over 60 jaar, maar het hier en nu! Ik ben een trouwen fan de bezorgdienst van de Appie... Via de de site kan je meer te weten komen!
tv wat is dat? komt er een of ander ding uit het plafon naar beneden met alles er op en der aan. mijnkinderen weten nu al niet wat een videoband is dus wij zullen wel uitgelachen worden als we het woordt dvd noemen over 60 jaar . dan heb je een chipje zo groot als broodkruimel. niks geen lamp uitdrukken of duren open draaien. vinger op de deur en open, roept een keer lamp aan/lamp uit en hup. vraagt aan dekoelkast wat eten we vandaag en binnen 1 uur staat de maaltijd op tafel haha. boodschappen doen is ook dan helemaal uit de tijd. alles wordt bezorgt een robot doet het huishouden ga zomaar door. de ontwikkeling gaat zo snel dat wij het al niet meer kunnen bijhouden . je koopt een nieuwe tv en binnen 1 jaar loop je alweer uit de tijd
Grappig dat jullie allemaal bijna hetzelfde denken als ik. Ik denk dat we over zo'n 60 jaar idd het huis niet meer uit hoeven, maar hoe zien we er dan uit??? Dikker van het weinig bewegen of vastgegroeid met het bankstel? Qua ziektes: Ik denk dat de ziektes steeds dodelijker worden. Mensen worden resistent tegen veel medicijnen (anti-biotica, dat nu voor een keelontsteking al te krijgen is) waardoor veel ziektes niet of moeilijker weg te nemen zijn. Bacteriën, virussen worden sterker door de steeds krachtigere medicijnen. Maar vooral ben en blijf ik erg benieuwd naar ons dagelijks leven over zo'n jaar of zestig.