Beste moeders of toekomstige moeders, Ik heb op dit moment een kinderwens maar ik ben bang voor een ding! Hartkloppingen tijdens de zwangerschap. Hier en daar heb ik gelezen dat sommige last hebben van hartkloppingen, wie van jullie heeft daar last van gehad tijdens de zwangerschap en wat moet ik me bij voorstellen? Heb je de hele tijd hartkloppingen of is het zo dat je je hart voelt kloppen maar normaal? Ik ben heel bang voor dit soort dingen... maar de klok blijft maar tikken.... Dank je wel!
Hier wel helaas.. Ik voel echt een hart wat sneller klopt (wat logisch is tijdens zwschap) en kan me er dan soms echt naar bij voelen.. Alleen rustig blijven helpt
Als je in paniek raakt wordt het alleen erger naar mijn idee (had het bij de eerste zwangerschap ook en tsja je weet van niks dus.. ) Wordt niet zo zeer minder maar t trekt dan wel sneller weg bij mij in elk geval
Geen last van! Een vriendin van me met 28 weken even een flinke aanval van hartkloppingen, maar dat kwam enkel omdat haar lijf moest wennen aan eht vele extra bloed. Wat maakt je zo bang voor hartkloppingen? En vergeet neit dat de verloskundige je hier ook bij kan begeleiden he!
Hier ook last van jammer genoeg. Ik voel het continu sneller slaan en bij het minste wat ik doe (bv douchen) slaat mijn hart nog rapper.. Ik ben zelf verpleegkundige dus weet dat ik moet rustig blijven. Zit wel al 3 weken thuis hierdoor... Het is mijn 1ste zwangerschap maar eerlijk gezegd, de kwaaltjes hielden mij toch niet tegen voor een kindje . Alleen had ik lichtjes gehoopt dat het er 2 gingen zijn maar dit is niet het geval ondanks de erfelijkheid Dus niet teveel van wakker liggen! Hoewel ik je wel begrijp maar denk gewoon dat je er iets prachtig voor krijgt!
nou wat mij bang maakt is dat ik bang ben dat het niet weg gaat. Je hebt hier helemaal geen controle over. Jouw vriendin, heeft ze er vaak last van? Was ze niet bang geworden?
Nath1986, ja, misschien ga ik te ver met vragen maar jij zegt dat het sneller gaat, hoe snel ongeveer? Ik snap dat als je zwanger bent en je een stuk gaat lopen dat je eerder moe wordt. maar Krijg je het gewoon in rust? of gaat het over het algemeen tijdens de zwangerschap iets sneller kloppen dan normaal?
Ik zou je eigen er niet te druk om maken. Ik heb hartritmestornissen wat betekent dat mijn sinus ritme niet goed is. Daar kan je oook de zwangerschap mee door komen. Ik wouw dat ik hartkloppingen had.
TE=Maantje93;16939679]Ik zou je eigen er niet te druk om maken. Ik heb hartritmestornissen wat betekent dat mijn sinus ritme niet goed is. Daar kan je oook de zwangerschap mee door komen. Ik wouw dat ik hartkloppingen had.[/QUOTE] zo Maantje, dat is best knap van jou. Hoe voel je je? wordt het erger nu je zwanger bent?
ik heb een hartritmestoornis en ben twee keer zwanger geweest. wel af en toe hartkloppingen, maar dan gewoon even rustig gaan zitten. En voor hartkloppingen hoef ik niet zwanger te zijn Ik zou me hierdoor iig niet laten weerhouden.
ik heb er erg veel last van. vooral als ik rustig op de bank lig of in bed. hij slaat dan soms ook over..
Mijn ritmestornissen zijn niet te behandelen en heb nu veel meer last krijg nu in mei onderzoek naar de pomp functie van mijn hart omdat ze bang zijn dat het ver slecht is. Maar zou deze zwangerschap voor geen goud willen missen.
Ik had het vooral de eerste weken regelmatig, maar niet zozeer dat het erg vervelend was ofzo... Je hart moet sneller werken en je bloedvaten worden wijder, dus ik vond het niet zo vreemd dat ik hartkloppingen had. Nu (derde trimester) heb ik het eigenlijk nooit meer.
Voor de zwangerschap mooi regelmatig en 60 per minuut in rust, nu is dat in rust 100 per minuut maar nog steeds regelmatig hoor.. Maar volgens gyn is het normaal.. Ik maak er mij niet druk in, maar leuk is het niet
super bedankt voor jullie reacties. Ik ben niet gerustgesteld maar ik weet iig wat me te wachten zou kunnen staan. voor de mamas die zwanger zijn, veel plezier!!! maantje, ik heb respect voor je! Dat je er helemaal voor gaat!
Wanneer je zwanger bent moet je hart sowieso harder werken dan anders. Ik heb vorige week tijdens het eten last v hartkloppingen gehad. Dat was vreemd, alsof ik intensief gesport had ging mijn hart ineens te keer. Ook leek het soms een slagje over te slaan. Ik bleef rustig en na een minuutje was het weg. Ooit heb ik dit eerder gehad in een periode van extreme stress (toen was ik niet zwanger). Destijds vond ik het griezelig. Nu gelukkig niet, vooral omdat ik weet dat het voor kan komen en dat het niet direct risico's met zich mee brengt. Als je echt omwille van hartkloppingen een eventuele zwangerschap uitstelt of voor je uit blijft schuiven zou je misschien eens kunnen praten met je huisarts. Hij of zij kan je misschien geruststellen en informeren.