Wat te doen? Baby (3 maanden) erg hoesten

Discussion in 'Verzorging' started by marjan123, Jun 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marjan123

marjan123 Actief lid

Feb 10, 2007
    171
    0
    0
    Sinds gisteren is onze kleine man aan het hoesten, en net haal ik hem op van de creche en het is echt veel erger geworden. Het is echt een zware hoest, en ik hoor ook slijm pruttelen terwijl hij hoest. Hij ligt nu te slapen in zn maxicosi en kreunt en hoest intussen, wordt er af en toe wakker van maar slaapt dan meteen weer door. Ik heb morgenmiddag een afspraak bij de dokter voor hem staan voor iets heel anders (heupfoto ivm stuitligging) en vraag me af wat te doen... Tot de afspraak van morgen wachten of toch nu al even bellen en eventueel langsgaan (hij is nog zo klein en dit is zn eerste verkoudheid)? Kan ik iets doen om het te verlichten? De apotheek is natuurlijk net dicht en ik heb geen hoestdingen voor baby's in huis natuurlijk.... (morgen meteen halen maar nu te laat dus).

2. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Hoi,

Moeilijk he de eerste verkoudheid van zo'n kleintje, ik zit er ook middenin, ik heb er geloof ik meer last van dan ons kleintje!

onze dominique is sinds zondagavond verkouden, eerst heb ik niks gedaan maar s'nachts moest ze behoorlijk hoesten, net wat je zegt ze slaapt daarna ook gewoon weer verder.

Ik heb het volgende gedaan, vsm druppels voor babys voor hoesten geven 5x per dag 5 druppels, borst-rug insmeren met luuf voor baby's,
    ik geef haar s'avonds een paracetamol voor babys zetpilletje zodat ze door slaapt, en wanneer haar neus verstopt zit otrivin voor babys neusspray (zoals je leest heb ik een hele drogisterij in huis :D !)
    Ook heb ik haar hoofdeinde wat verhoogd in bed en in de kinderwagen door wat handoeken er onder te leggen.

Ze slaapt wat meer als normaal, lekker laten slapen, tussendoor geef ik haar wat meer te drinken, klein drupje roosvicee met water.
    Ik temperatuur haar elke dag.

Ik heb haar vandaag niet naar de creche gedaan, wij hebben een weekendje weg gepland en ik was bang dat het erger zou worden, doordat er veel kinderen momenteel verkouden zijn :( !
    Mijn moeder wilde wel een dagje extra opppassen de schat, ik zal haar straks een mooi boeketje bloemen meenemen !

Ik denk dat je moet kijken naar je kind, heeft het koorts, is het lusteloos of wil het niet eten, dan direct naar de huisarts, anders kun je het aanzien hoe het zich verder ontwikkeld.

Beterschap!

Jette

3. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Inderdaad, als hij lusteloos is moet je de dokter bellen. Anders zou ik het niet doen, de dokter kan er toch niets aan doen. En idd af en toe kijken of hij geen hoge koorts heeft.

Succes!

4. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Hier heb ik toen ook VSM druppeltjes gegeven Tussiskind ofzoiets.
    Hielp eigenlijk wel goed.
    En idd. hadden wij het hoofdeind iets omhoog gedaan door boeken onder de poten te leggen.

Hopelijk is hij snel beter!

5. marjan123

marjan123 Actief lid

Feb 10, 2007
    171
    0
    0
    Nou de hoest is over gelukkig, maar deze heeft nu plaats gemaakt voor e-nor-me diarree! Al sinds afgelopen vrijdag heeft ons manneke minimaal 4, maar vaak ook meer (5 of 6) dunne luiers per dag, zo zielig. Eigenlijk heeft hij er zelf niet zoveel last van lijkt het (behalve dan van de hele rode billetjes natuurlijk), hij is erg vrolijk en gedraagt zich helemaal niet ziek. Ik houd 'm natuurlijk goed in de gaten, maar hij drinkt en plast goed, is niet lusteloos, slaapt goed, geen koorts (vanavond heel klein beetje verhoging, 37.8). Omdat het nu al een paar dagen duurt ben ik vanmiddag wel met ors begonnen, ook omdat het zo warm is, en morgen ga ik toch maar even de dokter bellen. Ik heb geen schoon rompertje meer in de kast liggen, alles zit vol, arm jochie. Wasmachine draait volle toeren, en lang leve de droger.

6. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    hoi,

hoe gaat het nu met de kleine man?

Henriette

7. marjan123

marjan123 Actief lid

Feb 10, 2007
    171
    0
    0
    Het is toch wel een behoorlijk drama geworden, die diarree wordt maar niet minder, nog steeds in volle gang. Zn billetjes zijn helemaal open, zo zielig. We zijn dinsdagnacht zelfs met 'm naar de HAP gegaan omdat hij ineens 's nachts krijsend wakker werd (gebeurt nooit), aan het kronkelen was van de darmkrampen (vind je het gek, met alleen maar spuitluiers de hele dag) en een enorme dorst had. Maar opnieuw 'niks aan de hand', hij is niet uitgedroogd, dus dan doen ze niks. Maar het is echt niet lachen dit hoor. Zodra ik 'm op z'n aankleedkussen leg begint hij al te piepen, want weet dat het pijn gaat doen (ja die billetjes kunnen niks meer hebben). En dat terwijl hij altijd juist hartstikke vrolijk werd van het verschonen, leuke spelletjes doen enzo. Dat is er even niet bij vrees ik. Ik smeer me rot aan bepanthen, ben sinds vandaag ook maizena gaan gebruiken, echt ik hoop dat die kl*tediarree snel overgaat.

8. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Wat wel iets scheelt voor de pijn met verschonen, is geen billendoekjes gebruiken (weet niet of je dat nu nog doet). Maar een nat doekje/washandje. Dan komt er geen parfum enzo in die open wond.
    Echt vervelend! Ik hoop dat het snel over gaat. Idd een arts doet niks als je kind niet uitgedroogd is, maar ook wel logisch want ze kunnen niet zoveel doen. Als je kind uitdroogt doen ze hem daarvoor aan een infuus, maar dat helpt alleen voor het vocht, niet voor de diarree.
    Nou heel veel sterkte!

9. marjan123

marjan123 Actief lid

Feb 10, 2007
    171
    0
    0
    Dankjewel, ja het is zo zielig, hij is vanochtend weer naar de dokter geweest en nu moet ik een oud trucje gebruiken, 24 uur lang alleen maar water met ors, en vervolgens nog eens 24 uur lang de ene helft van elke voeding gewoon melk, en de andere helft water met ors. Schijnt de darmpjes te ontlasten (wat een toepasselijk woord) en dat heeft hij misschien net nodig om van de diarree af te komen. Ook wordt zn diarree nu op kweek gezet om andere mogelijkheden uit te sluiten. Maar daar horen we pas over een week ofzo wat van. Om gek van te worden! En mn mannetje maar brullen brullen brullen.... (en mama ook). Houd jullie op de hoogte.

Share This Page