Hoi Hoi, Ik heb op internet gelezen dat als je overgewicht hebt daardoor een onregelmatige cyclus hebt en minder ovuleert waardoor de kans zwanger te raken klein is en langer kan gaan duren. En er wordt aangeraden om te gaan afvallen zodat je een regelmatige cyclus zou hebben en dus regelmatig zou ovuleren. Maar nou heb ik ook gelezen dat afvallen geen goed idee is als je bezig bent met zwanger worden. Heeft iemand hier ervaring mee of tips en advies?
Ik heb zelf ook overgewicht en ben al een behoorlijke tijd bezig om zwanger te worden.. Denk ook vaak dat het daar wel eens door zou kunnen komen, maar durf ook niet fanatiek af te vallen! Ik lees even mee
ik ben juist fanatiek aan het afvallen, en toen ik de vorige keer 15 kilo kwijt was raakte ik zwanger nu ben ik nog met de laatste zwangerschapskilos aan het worstelen. Als je te dik bent heb je kans dat je cyclus onregelmatig is maar dat hoeft niet, ik heb er eigenlijk nooit last van. Buikvet is niet zo goed om zwanger te worden en je hebt ook iets meer kans op een miskraam. Ook vond ik het best zwaar aan het eind van de zwangerschap voor mijn lichaam, ik was 120 kilo, (25kilo aangekomen) en ben 1,76m. Ik ga het liefst zo 'slank' mogelijk de volgende zwangerschap in en kan dat iedereen aanraden. Als je IFV gaat doen moet je vaak eerst afvallen voor ze je willen behandelen. Niet leuk, maar ik denk dat lichter zijn makkelijker is voor je lichaam, zwanger zijn is al zwaar genoeg. Ik heb 3 vriendinnen die allemaal over de 100 zaten toen ze zwanger probeerden te worden, ze waren alle 3 binnen 3 ronden zwanger 2 slanke vriendinnen waren pas na een jaar zwanger, dus het zegt niet zoveel Ik stop gewoon met afvallen als ik zwanger ben, hopelijk snel liefs Miek
Dat je nu bezig bent met zwanger te raken is juist een heel moooi, vooral belangrijk moment om je gewicht op peil te krijgen en gezond te gaan leven. Je mag alleen niet afvallen tijdens een zwangerschap. Met overgewicht maak je meer kans op een vroeggeboorte en een keizersnee.
Ik weet niet of het een goed idee is om heel fanatiek te gaan lijnen als je probeert zwanger te worden. Maar "gewoon" 3 keer op een dag eten, niets tussen door snoepen en voldoende (water) drinken is bij heel veel mensen al voldoen om kilo's kwijt te raken. Ook wat meer beweging doet vaak wonderen (ik weet dit zelf heeeeel goed, maar kan me er lang niet altijd toe zetten).
Ik heb ook overgewicht, maar heb een regelmatige cyclus. Ik denk dat het zeker niet hoeft te betekenen dat je minder snel zwanger wordt als je overgewicht hebt. Iedereen is anders, maak je hierover geen zorgen.
eh ik heb even mee zitten lezen maar ben het zeker niet eens met dat als je overgewicht hebt je niet zwanger kan worden of dat je maar moet afvallen als je 15 kg ben afgevallen hoeft het ook niet gelijk te betekenen dat je zwanger word kan ook nog lang duren ik heb hier over gewicht al vele jaren ennuh ik ben zwanger van mijn 4e 1 kindje verloren met 15 weken zwangerschap toen pas raakt mijn cyclus in de war ik ben toen aan de ovulatietesten gegaan en daar ben ik gelijk zwanger mee geworden... met jeremy ben ik spontaan zwanger geworden vlindertje ook lynette 13 maanden over gedaan daarna ovulatietest gedaan gelijk zwanger met de 4e 2e ronde zwanger met ovulatie test.. het hoeft zeker niet altijd aan je gewicht te liggen tuurlijk het is niet gezond maar goed niet altijd iedereen kan er aan doen dat ze wat dikker zijn en vroeg geboortes of keizersnedes omdat je overgewicht is dat is ook kolder heeft mijn gyn zelf bevestigt hier zijn de kinderen met 38 weken geboren met ks maar dat is omdat ze met hun billen benenden lagen helaas
veel positieve reacties daar ben ik erg blij mee om dat van jullie te mogen lezen, ik maakte me indd ietwat zorgen daarover. Tuurlijk wil ik afvallen maar ik wil het wel op een gezonde manier doen, ik heb daarbij ook de genen van mijn moeder en zij is ook "dik" aangelegd dus vrees dat dat er ook wel mee te maken heeft. Samen met mijn vriend hebben we al weken geleden besloten om niet tot weinig te gaan snoepen en moet zeggen dat lukt ons aardig goed. Ik eet 3x per dag en snoep nauwelijks tussen door meestal in het weekend neem ik wel eens een snoepje of een klein bakje chips vind ook wel dat dat zo af en toe moet kunnen. Oke ik beweeg niet echt veel ben sinds gister weer begonnen met steppen en wil dat nu iedere dag 10 min. gaan doen totdat we vakantie hebben. Voor de rest denk ik ook gewoon dat ik de aanleg ervoor heb ik zal nooit slank worden en dat hoeft voor mij ook niet maar wil wel een paar kilootjes kwijt.
hoi meis Ik heb zelf flink overgewicht (weeg zeker 100kilo en ben 172) maar ik was na 10 jaar aan de pil binnen 6 weken zwanger. Vriendin van me die meer dan 140 kilo weegt werd door de pil heen zwanger. Dus ik geloof het niet zo als ze zeggen dat je dan moeilijker zwanger wordt. Wel is de kans op complicaties zoals hoge bloeddruk of suiker wel wat groter. Wel goed dat je op je eten let, is sowieso belangrijk!
Het kan zeker dat je door overgewicht moeilijker zwanger wordt. Als je twijfelt of het nodig is om af te vallen, dan zou ik gewoon eens met de ha praten en je laten doorverwijzen naar een dietiste. Ik ken ook iemand die tijdens het zwanger proberen te worden ook 'moest' afvallen. Dus het ligt denk ik aan meedere factoren wat goed voor jou is.
Hallo, Ik lees even mee uit belangstelling, ben zelf 1.68 en weeg 60kg, dus geen overgewicht, maar wat een onzin. Ik geloof niet dat je door overgewicht minder vruchtbaar bent.., eisprong is eisprong.., of je nu wat zwaarder bent of niet!!! Wat ik wel denk is dat de zwangerschap iest bemoeilijkt word door een zwangerschap met al wat overgewicht! Ik ken ook iemand die 130kg woog voor ze zwanger werd, en is nu 31weken zwanger, en klaagt zelf over hoe zwaar ze het vindt mede door haar gewicht, maar volgens mij is dat ook de enigste reden wat lastig is om met overgewicht zwanger te zijn/worden!! In ieder geval wens ik je veel succes met zwanger worden!! XXX
ook hier veel overgewicht en was de eerste ronde al zwanger....wel een ks(ze lag in een stuit) Wel grappig ik ben 10 kilo lichter dan voordat ik de eerste keer zwanger was!nu we weer bezig zijn probeer ik er weer wat kilo's af te boksen!
Ik ben nu al meer dan een jaar bezig en ga ook weer serieus afvallen nu. De gyn heeft het toch aangeraden. De kans op een spontane zwangerschap neemt toe als je minder overgewicht hebt. Ik ga waarschaijnlijk naar een dietiste met een spreekuur speciaalvoor vrouwen die zwanger willen worden en af willen/moeten vallen. Het schijnt een leuke club gemotiveerde meiden te zijn waarvan ruim 90% binnen een jaar toch zonder verdere hulp zwanger wordt... Ik ben ook benieuwd of ik het iets vind en of het me lukt af te vallen!
Wij waren 1,5 jaar bezig en nog niet zwanger afgelopen april gingen we voor het eerst naar de HA ik ben in januari begonnen met afvallen omdat de HA er anders denk ik zelf over begonnen zou zijn. Toen was ik al ruim 17 kilo kwijt 15 juni heb ik positief getest en toen was ik precies 25kg kwijt. Of het komt door het afvallen geen idee? had een cyclus van 33 dagen en is zo gebleven tijdens het afvallen maar ik ben SUPER blij dat ik die 25kg kwijt ben!
Je gewicht en eetgedrag kan zeker invloed hebben op je hormoon huishouding en daarom op je eisprong en vruchtbaarheid. Dit is zowel met onder- als overgewicht. Je hebt vast wel eens gehoord van meiden met ondergewicht die niet meer ongesteld worden? Het lichaam zit behoorlijk ingewikkeld in elkaar, dus eisprong=eisprong ongeacht het gewicht is een veel te eenvoudige voorstelling. Afvallen kan zeker helpen!
ben vandaag helaas weer ongi geworden en ga vanaf nu toch proberen om wat kilo's af te vallen. Ik ben 1.72 en weeg 94 kilo. Mijn eetpatroon schijnt al goed te zijn dus zal nu alleen iets meer moeten gaan bewegen en dat ga ik dan ook maar doen. En als het werkt om dan snel zwanger te raken is dat alleen maar posi maar doe het ook omdat het toch wel gezonder is voor jezelf. Hoop dat het me gaat lukken en dat ik het vol kan houden.
zonder overgewicht is het net zo moeilijk om zwanger te worden soms hoor! ik ben 1.70 en weeg 57kg maar ik ben ook al weer bijna een jaar bezig. Het lijkt me echt niet fijn om zo zwaar te zijn, maar dat is meer mijn gevoel en omdat ik nog nooit zwaar geweest ben geen idee hoe het echt is dus.. het is dus gewoon geluk hebben denk ik! succes!!
Ik heb ook overgewicht en was in de 1e ronde gelijk zwanger. Geen vroeggeboorte gehad, Ryan was een week te laat.
wat ik me wel afvraag is het volgende ik heb altijd al flinke borsten gehad ook toen ik nog wel een slanke meid was ik had toen al maat 80 C en was een slanke meid. Mijn borsten zijn niet groter geworden sindsdien en mijn vriend zegt dan ook dat ik zeker van mijn gewicht 2 kilo eraf moet halen vanwege mijn borsten. is dat zo?