Ik zat vanmiddag ff gek te doen met de jongste van me en dan doen we uiltje uiltje, ik keek dus diep in zijn ogen. Terwijl ik dat deed viel mij ineens op dat hij een witte stip in zijn pupil heeft zitten, echt zo klein als een speldenknopje zeg maar. Geen idee wat het is maar ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft, heb al gegoogeld maar daar ben ik maar even mee gestopt omdat ik dingen las die ik niet wilden lezen Dit is een link naar een foto met van die stipjes, tis dus niet zijn oog maar dan weten jullie wat ik bedoel http://www.eyeronec.eu/dutch/1.jpg Hij heeft het in beide oogjes en dan echt precies in het midden ...
Geen idee wat het kan zijn.. Op google moet je idd niet kijken want daar ga je al dood van een muggenbult bij wijze van spreken
Mijn eerste gedachte is inderdaad; even naar de huisarts na het weekend! Ik heb op school namelijk hetzelfde geleerd als wat jij op internet gelezen hebt... Dus voor je eigen gemoedsrust moet je dat even laten uitsluiten door een dokter!
Ik heb even een minder leuk bericht. Zoals hierboven gezegd, toch even naar de arts! Kan onschuldig zijn, maar het kan ook iets kwaadaardigs zijn. Bij mijn jongste zusje merkte ik destijds een heel klein, wit vlekje in haar oogje op. We dachten allemaal dat het niets voorstelde maar mijn moeder ging toch even langs de oogarts. Wat bleek: het witte vlekje was het begin van iets kwaadaardigs. Als er niets zou worden gedaan zou het oogje binnen no-time afsterven, gaf de oogarts aan. M'n zusje is toen geopereerd aan haar oog (ze was nog geen 4 maanden oud) en daarmee is het ergste leed gelukkig voorkomen. Maar tot op de dag van vandaag (ze is bijna 15) kan ze er geen diepte mee zien. Succes, ik hoop dat het allemaal meevalt en dat er niets aan de hand is met je kleine!
Wow heftig! Hoe oud was je zelf toen jij het bij je zusje zag? Je bent wel opmerkzaam zeg! Gelukkig maar. On topic, toch voor de zekerheid naar een arts. Huisarts gaat je denk ik wegsturen met het bericht "niks bijzonders", zonder dat er naar gekeken is. Denk ook dat een oogarts daar meer 'kijk' op heeft. Beter te vaak dan te weinig.
Toch maar naar laten kijken denk ik inderdaad! En niet door de huisarts maar een oogarts. Mijn eerste gedachte bij een wit stipje was eigenlijk staar. Klinkt misschien vreemd maar het kan wel! Ik heb het namelijk zelf en ben op mijn 33e eraan geopereerd. Maar ik weet niet of je zoontje verder goede ogen heeft? Ik heb namelijk slechte ogen omdat ik veel te vroeg ben geboren. Ik hoop dat het iets onschuldigs is!