7,5 mnd hoeveel bv momenten

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door joyce1838, 20 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hallo,

even een vraagje. Mijn dochter is nu bijna 7,5 maand en krijgt bv.
    dit is haar schema:
    9.00 bv
    13.00 bv (daarna broodkapje sabbelen)
    14.30 fruithapje plus roosvicee
    17.00 bv (half potje warme hap plus yogurt)
    21.30 bv

Ik geef dus 5 borstvoedingen op een dag, maar vroeg me af wanneer ik een voeding mag laten vallen. Ze begint echt al behoorlijk te eten van haar avondhap en ik dacht wordt het niet wat te veel eerst bv en daarna nog een warme hap. Of zal ze dit op een gegeven moment zelf gaan aangeven en dat ik dan beter eerst de warme hap kan doen en als toetje nog bv.

Alvast bedankt voor je antwoord.

grt joyce

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Ja, dat kan eigenlijk beide wel. Om de borstvoeding nog mooi op gang te houden is voeden voor het fruit of de warme hap wel ok, maar je zou ook kunnen besluiten tot de warme hap en een uurtje later (bv voor het slapen gaan) pas de borst.
    Het wijst zich vanzelf wel. Als je gevoel zegt dat er wel een voeding af kan is dat wel ok. Na verloop van tijd kan ze toe met 3 borstvoedingen op de dag. De één is daar sneller dan de ander. Niks moet, laat het maar lekker gaan zoals het gaat.

gr
    Linda

3. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    bedankt voor je reactie, ik denk dat ik dan gewoon nog lekker even door ga zoals we het nu doen. het heeft ook geen haast hoor.

Groetjes joyce

Deel Deze Pagina