hand/voet afdruk met verf en/of gips

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ashleyp, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ik wil graag van mijn zoontje een hand en voet afdruk met verf maken (in het baby's eerste jaar boek is daar een speciale pagina voor) en ik heb een gipssetje om dit te maken. Nu is mijn vraag wanneer jullie dit voor het eerst hebben gedaan? Ik heb vingerverf gekocht waarmee ik eerst op wat blaadjes kan oefenen maar met het gipssetje moet het natuurlijk in een keer goed gaan.

En hoe / wanneer deden jullie dit? In zijn slaap is niet echt een optie omdat hij op zijn buikje slaapt (vaak ook nog eens met zijn handen onder zijn buikje) en zijn voeten gekruist over elkaar dus kom ik er moeilijk bij. Wanneer hij wakker is heeft hij vaak zijn vuistjes gebald en teentjes gekromd dus het word nog een hele klus :p

heb er alleen zo een spijt van dat ik dit niet vlak na de geboorte heb gedaan :( hij is al zoveel gegroeid.

2. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi.. dat had ik ook.. ik heb een herinneringsdoos gehad voor mijn verjaardag en daar kan ook een voetafdrukje.. Maar toen was hij al ruim 5 maanden... heb het uiteindelijk met 7 maanden gedaan, eigenlijk was mijn bedoeling om precies met 6 maanden te doen maar toen was hij ziek dus was t geen optie.... Maar misschien is het een idee om het precies met 6 maanden te doen? Je bent nu toch al laat;). Ik heb het samen met ml gedaan en ging prima! Ook voor vaderdag handje met vingerverf gedaan (en dus alleen) en dat ging ook gewoon goed.

3. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Ik heb dat voor vaderdag gedaan met waterverf, een meisje die stomverbaasd was en een heel lieve oma die me hielp.:D
    Ik deed verf op het handje, hield de vingertjes uit elkaar door mijn handpalm op haar vingertoppen te plaatsen en oma drukte het canvas er tegen aan.
    Dametje was 5,5 maand oud.

Als je de voetjes doet, raad ik aan een sponsje of een roller te gebruiken. Dan kriebelt het niet zo onder de voetjes.

Billendoekjes krijgen de verf goed van de handjes en voetjes af.

(Ik heb er ook een topic over hier, kun je meteen het resultaat zien.)

4. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

hihi nou dan ben ik niet de enige ;) ik ben nogaal traag met een aantal zaken. Zo moet ik nog beginnen met het invullen van baby's eerste jaar boekje :) ik moet o.a. een foto van de babykamer daarin plakken. Inmiddels zijn een aantal kleine dingetjes gewijzigd dus ik ga de kamer nog even terug brengen naar "originele staat" voor de foto :p Ook ben ik al weken bezig om zelf een fotoshoot van mijn zoontje te maken in een mandje en op een leuk dekentje. Nog even en ik kan zijn communieshoot doen haha :p

5. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik deed het juist toen ze wat wakker was.. Ik had haar op de arm, vl drukte haar voetje in het gips.. Handje was mislukt, want ze schepte zo het gips mee eruit! Hahaha! Dat is nu meer een vuist dus!

6. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

hihi ja daar ben ik juist bang voor dat hij zijn handje dicht knijpt en het dan eruit haalt. Maarja als ik een vuistje krijg heb ik wel een realistische afdruk aangezien hij bijna altijd zijn vuistjes gesloten heeft ;)

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ik heb van alles geprobeerd (verf en gips), maar het lukte hier alleen met een setje met een soort foamklei waar je dan de afdruk in maakte en waar je daarna gips in goot. Als het dan niet ging ging, kon je ook heel makkelijk de klei opnieuw kneden en een nieuwe afdruk maken. Ideaal. :)

8. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    ik zou het ook met klei doen. Ik heb een afdruk met dat groene oase gemaakt, maar toen ik het gips er in goot zoog het oase meteen alle water eruit :) achteraf had ik dat wel kunnen weten en had ik beter gelijk voor klei kunnen gaan hihi maar het is wel mooi geworden hoor!

Deel Deze Pagina