Witte stippen in ontlasting?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 2011anoniem, 3 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik zit inmiddels al 2.5 week aan de pepti het leek heel goed te gaan maar sinds een paar dagen weer buikpijn en onrustig slapen rochelen en verkouden was nog niet weg maar is nu ook weer erger geworden, en hij poept ineens poep met echt heel veel witte vetpuntjes lijkt het wel. Wel 1 goeie luier per dag en verder ook scheten laten en dan komt er iets ontlasting mee echt een klein beetje soms met ook weer van die vet puntjes erin heeft hier iemand ervaring mee maak me wel een beetje zorgen.

Groetjes anoniem

2. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Niemand ???. Ik heb nutrilon gebeld en die zijden onverteerde eiwitten hij reageerde ook weer onrustig onrustig drinken iedere 2 uur 100 cc max 50 minuten aan 1 slapen enz enz enz volgend hun kan hij de eiwitten weer herkennen en moet hij zwaardere voeding heeft hier iemand ervaring mee ?

Groetjes anoniem

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Geen ervaring met die witte stippen. Mijn dochter heeft twee weken goed gedronken op pepti, toen begon ze weer te reageren en zijn we moeten overschakelen naar neocate. Dus het kàn wel, dat pepti niet voldoende is voor je kindje. Weet je kinderarts niet wat die witte stippen betekenen?

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    in pepti zijn de koemelk deeltjes heel klein geknipt , waarschijnlijk reageert je kindje hier toch op, en is hij of zei beter af op een dieetvoeding die hellemaal vrij is van koemelk. Bijvoorbeeld neocate
    want als onze kleine man koemelk binnen krijgt heeft hij altijd witte stippen in zijn ontlasting .
    wat dat precies is weet ik niet !

5. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Helaas geen kinderarts veel bij huisarts geweest met reflux dat lijkt nu wel weg te zijn ben gestopt met de nexium ben op eigen houtje maar op de pepti gegaan toen want was ik het echt spuugzat dit bij het cb gemeld had ook al lichte exceem in het begin al is bloed gepoept en later heeft hij lactulose gehad 5 mg het maximale, leek toen iets te helpen niet veel , veel buikpijn en scheten laten en altijd rochelen verkouden het leek echt allemaal heel goed te gaan hij sliep beter enz. Maar het is weer terug bij af lijkt het wel niet zo extreem als toen maar wel weer onrust en het lijkt wel alsof die blij is als hij gepoept heeft dan begint hij ineens vrolijk te babbelen daarom vond ik het raar helemaal die witte stippen in zijn poep en weer erg rochelen, het cb weet van de pepti en moet gauw provoceren.
    Heb helaas nog geen kinderarts maar ga nu wel naar de huisarts en wil daar nu wel heen ben het echt zat, sliepen jullie kindjes ook maximaal 50 minuten steeds? Dan ging eerst namelijk beter maar is nu weer zo!!

6. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    het lijkt wel of ik hier een stukje lees over mijn eigen zoontje!
    meis goed op je strepen gaan staan , bij ons heeft het echt tot 6 maanden geduurt voodaty ze ons is serieuze namen ! nu hij geen koemelk ei en soja meer krijgt hebben wij een compleet ander kind.
    ik geef nog bv dus laat alle producten weg uit mijn eten !

7. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend knap van je dat je dat doet ik heb het gevoel dat ze me ju al niet serieus nemen daarom ben ik zelf aan de pepti gegaan maar nu is echt mijn grens bereikt ik ben er nu echt klaar mee krijg ook antwoorden van ach het hoort in de familie te zitten enz enz enz . Dood moe wordt je er van en echt van even dit aankijken even dat aankijken en ze hebben geen benul hoelang dat voor zo n klein mannetje is ja ook vervelend voor ons maar 10 keer erger voor ons mannetje. Heb Zelf ook zoiets heb me dochter ook groot gebracht is nu 3.5 dus ga ook niet zeggen bezorgd moedertje ofzoiets want zij was een geweldige slaper het kind heeft er echt last van klaar. Nu nog bij de kinderarts zien te komen haha

8. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    #8 Samvs86, 4 mei 2013
    Laatst bewerkt: 4 mei 2013
    Ik lees even mee. Hier sinds drie weken op de pepti en pas ook een topic geopend vanwege groene ontlasting. En ik herken de witte stukjes ook in zijn ontlasting, dus ben benieuwd. Onze kleine is eigenlijk ook altijd soort van verkouden. Verder geen pijntjes ofzo, dus ben benieuwd of de pepti goed voor hem is en dit er gewoon bij hoort, of dat de pepti niet 'sterk' genoeg voor hem is....

9. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Onrustig drinken is vandaag ook erger was dat ook zo bij jullie?
    Hij was vorige week bijna 6200 gram hij komt van een liter af vandaag heb ik er maar 600 in gekregen en dan idere fles max 100 /120 dus gee hem nu vaker als 3 a 4 uur echt zielig. Samvs86 wat voor klachten had jou kleine allemaal?

Ik heb er vanaf vanmiddag half 3 tot nu maar 160 cc ingekregen echt weinig dus

10. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Kleine drinkt bij ons wel heel goed momenteel moet ik zeggen.... Zit bijna aan de max en drinkt sinds anderhalve week zijn flessen goed leeg.

Klachten nogal uiteenlopend, omdat hij ook verborgen reflux heeft. Maar hierdoor zijn we naar kinderarts gegaan:
    Pijn, gillen eerste 4/6 weken
    Veel last van zijn buikje, veel lucht, scheetjes laten
    Soms groene ontlasting
    Ontlasting vaak dun (maar heb ook 10 we bv gegeven, dus op zich niet onlogisch)
    Altijd verstopt neusje
    Smakken
    Kokhalzen
    Zure gezichten trekken
    Niezen
    Gespannen --> overstrekken, altijd gebalde vuistjes

Veel van de klachten zijn sterk verminderd nadat we de reflux hebben aangepakt. Indikken, rechtop voeden e.d.
    Nu dikken we de voeding niet meer in.

Klachten zijn nu:
    Stinkende scheetjes
    Lichte reflux klachten (minimaal)
    Groene ontlasting
    Dunne ontlasting (ook met de witte stukjes)
    Altijd beetje verkouden.
    Soms last van buikje (zit het echt dwars), maar ook lang niet meer zoveel als voorheen.

Het is nu dus met name de ontlasting. Verder gaat het gelukkig al heel goed met hem.

Hij slaapt s nachts prima. Overdag weinig, vaak maar 3 kwartier achter elkaar. S avonds vaak onrusig. Maar heb niet het idee dat dit door klachten komt ofzo hoor, maar dat is denk ik gewoon meer het mannetje zelf. Heeft gelukkig zelden pijn en dat is in vergelijking met de eerste weken echt heerlijk voor het ventje. Hij is al veel meer ontspannen en vrolijker.

11. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook enorme stink scheten soms zo erg dat ik denk dat hij gepoept heeft en dat dan helemaal niet Zo blijkt te zijn ! Komt dit van koemelk of van de pepti ??. Ben ik wel is benieuwd naar

Rochelt de kleine van jou ook zo erg hier lijkt het net een kat die s morgens wakker wordt zo erg rochelen overdag ook wel hoor maar het ergste als hij net wakker is, overdag als je ze rug vast hebt voel je het in ze rug rochelen vind het echt heel sneu.

Hoe oud s hij van jou dan mijne morgen 12 weken keek net cb boekje na hij is 5950 gram me dochtertje was rond deze tijd bijna 6200 had het even fout haha.

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Groene ontlasting is echt normaal bij antiallergische melk hoor. Mijn dochter drinkt Neocate, de zwaarste variant dus, en zij heeft dat ook. De stinkscheetjes horen er helaas ook bij ;)

13. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    O.... Wij hebben die periode van slecht drinken trouwens wel gehad. Ging toen opeens echt niet goed. Begon al te gillen als hij de fles zag. Maar we zijin toen overgestapt op de difrax fles en sindsdien drinkt hij weer super goed. Dus denk niet dat dat echt aan de pepti heeft gelegen. Al kan ik dat natuurlijk niet met zekerheid zeggen. Kan me best voorstellen dat de voeding voor hem wennen was qua smaak. Als de fles afkoelt vond hij dat eerst geen probleem, nu met de pepti lust hij hem dan echt niet meer...

14. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Die info kreeg ik idd ook als antwoorden bij m'n topic. Schijnt bij die voeding te kunnen horen dat de ontlasting groen is en stinkt! Dus daar 'schrik' ik niet meer zo van eigenlijk. Shakes, weet jij misschien of het ook normaal is dat de ontlasting altijd dun is door de pepti/allergie voeding? Hij heeft namelijk nooit vaste poep of iets wat daar maar op lijkt....

15. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Rochelen eerste weken wel, net een varkentje! Valt nu heel erg mee... Is me de laatste tijd niet meer opgevallen in ieder geval.

Onze kleine man is bijna 15 weken. Woog bij geboorte 3300 gram. Is nu ongeveer 6100 gram en 61 cm.

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    O ja, helemaal normaal! Dat is bij ons pas beter geworden toen ze groente begon te eten.

17. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Heel fijn om te horen! Lijkt echt in niks meer op de poep van de eerste weken. Groen, witte stukjes, altijd dun... Ging me toch afvragen of het allemaal wel klopte!;)

18. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ons hebben ze in het begin ook nooit serieuze genomen we zijn zelfs een keer met onze kleine man op de eerste hulp beland omdat hij alleen maar kon krijzen , onder de uitslag zat in zijn gezicht ( eczeem) , en extreem spuugde en er opgezwollen uit zag ,niet wilde slapen , buik pijn ,en niet kunnen poepen .

zelfs toen zijn wij weg gestuurd met de woorden als jullie het niet aankunnen , kunnen wij hem wel opnemen en een tijdje voor hem zorgen op de huilpoli .
    dit gaf mijn het gevoel van een slechte overbezorgte moeder, maar ondanks dat hebben wij er toen voor gekozen om hem mee naar huis te nemen , hij had na de bevalling ( spoedkeizersneden) namelijk al een week in het ziekenhuis gelegen, vanwegens een infectie en wij wisten dat dit hem niet goed zou doen .

het vreemde was wel dat alle artsen in opleiding wel steeds koemelk allergie opperde maar door de "echte" artsen steeds de deur gewezen.
    uiteindelijk raakte we voor de 100x bij de kinderarts omdat onze kleine man ( toen 6 maanden) weer extreme klachten had .
    gelukkig hadden wij een andere kinderarts , die opeens opperde of wij al is aan kma hadden gedacht ons antwoord was overduidelijk jah .
    hij heeft mijn toen op een koemelk , soja en ei vrij dieet gezet om te kijken of hij hierop zou reageren.
    na een dag zag ik al een verschil , en na een week of 2 waren alle symptomen verdwenen en kregen wij een compleet ander vrolijk kindje terug .

wat ik met dit verhaal probeer duidelijk te maken is dat je echt even door moet zetten, zorg dat je via de huisarts bij de kinderarts komt en spreek daar je zorgen uit !
    denk dat je daar veel meer bereikt dan bij het cb.
    vertrouw je moeder gevoel en volg die !

succes!

19. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Maar had je ook dat hij s avonds s nachts wel goed sliep dan ?
    Want hier slaapt hij van 8 tot 7 gewoon door op 1 flesje en dan is hij heel rustig en dat snap ik dan niet.

20. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Hij krijgt nu meestal een 'toetje' voordat hij gaat slapen, 60cc ongeveer. Rond half 8 gaat hij dan naar bed. Meestal slaapt hij dan drie kwartier en wordt dan huilend wakker. Alsof hij ergens van schrikt. Dus daarna slaapt hij meestal bij mij op de bank tot de late fles van half 11. Daarna gaat hij eigenlijk meteen weer slapen. Meestal tot half 7, al heeft hij ook nachten dat hij opeens weer om half 5 ofzo komt. Slaapt s nachts over het algemeen dus prima en rustig.

Eerste weken was dit niet zo hoor. Dan had hij een periode dat hij tussen 2 voedingen door alleen maar huilde. Vaak na de late voeding of de eerste voeding in de nacht. Dit heeft ongeveer een week of 6 geduurd. Daarna ging het beter en vanaf een week of 10 begon hij door te slapen tot half 6.

Deel Deze Pagina