Van het weekend naar de huisartsenpost geweest omdat mijn keel ontsteking niet overging en ik amper kon slikken, dus ik kreeg na een onderzoek : diclofenac, dat stilde de pijn en werkt ontstekings remmend. Of ik nog andere medicijnen gebruikte? Nee alleen af en toe voor m'n astma en maagzuur. Sta ik daar bij de apotheek binnen in het ziekenhuis met het receptje in m'n hand, vraag ik aan haar: 'goh ik hoorde dat je beter altijd maagbeschermers bij diclofenac kan gebruiken?' Nee dat is nergens voor nodig tenzij je te zwaar ben of ouder ben.. Of maagproblemen heb.... Uhm ik heb maagproblemen, slik daarvoor van die pilletjes voor m'n maagzuur ... 😳 O oke nou gebruik die dan maar elke dag erbij. Dus oke dat is een goed advies, maar ze had het ook even kunnen vragen ( of de dokter zelf) Nou sta ik daar met man en ons dochtertje, happy family en niks aan de hand verder maar is wel handig om te weten voor t volgende stuk.. Ik kom thuis neem gelijk een maagbeschermer en begin met de diclofenac, die volgende ochtend weer en s middags weer en s avonds weer.... En ga maar door. Toen bedacht ik me opeens: shit we zijn bezig met zwanger worden mag dat wel? *googledegoogle* Het middel word sterk afgeraden als je bezig ben met zwangerworden, het veroorzaakt aangeboren afwijkingen en verhoogd de kans op een miskraam ( nou net een gehad wou dat niet nog een keer meemaken) Dus staat er een gezin, vader moeder en dochtertje van 3.. Dan is het toch een kleine moeite om te zeggen: goh met dit middel raden we af zwanger te worden..! Dus ben niet zo tevreden, kijk had het zelf wel allemaal kunnen vragen maar was ziek van de pijn dus dacht niet zo helder na, en mannen....
Ik heb ook diclofenac gehad en bij mij vroeg zowel de arts als de apothekersassistente of ik zwanger was. Slecht dat ze dit niet aan jou hebben gevraagd, dan had je inderdaad kunnen zeggen dat je bezig was om zwanger te raken.
Ze had moeten vragen of u zwanger bent of wilt worden. Hier word dat namelijk iedere keer gevraagd. Ik ben ook maagpatient. Ik zou wel de rekeningen van je zorgverzekering in de gaten houden, voor advies rekenen ze 6.25 en dit zou ik dus niet betalen.
Tja, heel eerlijk vind ik dit toch wel je eigenlijk verantwoordelijkheid. Ze kunnen toch moeilijk bij alle vrouwen tussen de 16-50 jaar die melding doen. Ik kreeg bij de minipil te horen dat ik een stopweek moest inlassen (wat dus niet zo is), dan geef je dus echt een slecht advies, dan is de pil namelijk helemaal niet werkzaam.
Hier is me niet verteld dat ik maagbeschermers moet nemen naast m'n andere pillen en nu heb ik dus (hoogstwaarschijnlijk, want het was alleen voelen i.p.v. bloed prikken en van binnen kijken ) een maagzweer te pakken..
Het is sowieso handig om zelf ook even de bijsluiter te lezen. En de apotheekassistente kan niet ruiken dat jullie bezig zijn met zwanger worden.. Dus sorry maar ik vind niet dat het slecht advies is, als hun het niet weten.
Ja klopt vind ik ook, maar ze rekenen zoals je hierboven kan lezen hier geld voor. 6,- voor een verplicht praatje, en zoals je op nu.nl kan lezen maken ze zich er makkelijk van af door t mee te geven en niks meer te melden. En ik was echt de enige klant in velden en wegen, en werd door 2 mensen geholpen. Dus 1 van de 2 had het wel kunnen bedenken. En ookal had ik zelf na kunnen denken, het is niet mijn werk.
Blegh dat is helemaal heftig! Sterkte! Hier met maagbeschermend een rommelende maag en maagpijn dus hoop ongeschonden eruit te komen.
In principe hoef je bij kortdurend gebruik van diclofenac geen maagbeschermer te gebruiken. Probleem als je naar een HA-post gaat, is dat ze geen voorgeschiedenis kennen en dus niet weten dat je al iets van maagbeschermers gebruikt. Dat je zwanger wil worden moet je zelf aangeven vind ik. Dat doe ik iig wel, ik kijk bij alles wat ik evt moet gebruiken of het wel kan of mag. In het begin deel je nog geen bloed en zal het dus niet zo'n probleem zijn. Je bent dus niet te laat om te stoppen met de medicatie en dat zou ik dan dus doen. Stop er mee. Het is geen kuur maar gewoon een pijnstiller met een iets ontstekingsremmende werking. Gebruik ipv diclofenac dan paracetamol. Dan hoef je ook niet bang voor je maag te zijn.
Hier heb ik mijn hele maag naar de knoppe geholpen door diclofenac (door slecht advies). Ze hebben niks tegen mij gezegd over maagbeschermens. Moet nu de rest van mijn leven maagbeschermens slikken, want heb anders ontzettende last van maagzuur (klepje sluit ook niet meer goed).
Bedankt! Ik had wel verteld dat ik af en toe zonodig maagzuurpillen nam, maar hij zei niks, zelfs niet toen me man t vroeg. Pas aan de balie hadden ze het erover. Ik kan nog niet zwanger zijn want heb pas sinds gisteren een negatieve test na m'n miskraam maar vond het vervelend dat het niet gemeld word. Want het is hun werk om zulke dingen te melden en kennis van medicijnen te hebben. Ik kreeg een foldertje mee waar d'r alleen iets stond over hoe te gebruiken en een half doosje mee met wat pillen want kreeg maar tot maandag mee. Dus d'r ontbrak al wat.
Natuurlijk, en het is ook deels eigen verantwoording, maar ik vind dat als je toch al zoveel moet betalen voor "advies" dan moeten ze het wel goed doen en vragen of ze een kinderwens heeft en een notitie maken in de computer.
Pff dat is ook erg heftig zeg! Toch stom dat ze er andere opvattingen over hebben. Ze zeggen alleen bij overgewicht en ouder dan 40. Alsof jonge magen niet naar de knoppen gaan.
Ja zeker, was net 2 weken geleden in dat ziekenhuis geweest voor een curretage dus ze wisten dat wel. Dus dan is het toch logisch dat je nog een kinderwens heb.
't zal wel aan mij liggen maar ik zou niet lachen als er mij constant gevraagd zou worden of ik zwanger wil worden.. dan lees ik het wel in de bijsluiter. Dus vind het helemaal geen slecht advies ze hebben gevraagd of je andere medicatie gebruikt dus vanwege de wisselwerking.
Je kan diclofenac gewoon gebruiken tot een week of 6 volgens mijn huisarts. Voor extra zekerheid zou ik zelf stoppen bij een positieve test. Zolang je nog geen bloed deelt met het embryo is er niks aan de hand. Als ik het niet zou gaan gebruiken als ik bezig ben met zwanger worden zou ik al 4 jaar regelmatig met zeer veel pijn en ontstekingen lopen. Ze vragen me er ook niet naar zou ik ook niet op prijs stellen. Vooral niet als er nog meer mensen bij staan. Ik gebruik het dus al jaren regelmatig en ik neem er geen maagbeschermers bij heb ook nergens last van.
Als je toch bezig bent om zwanger te worden meld je dat toch zelf ook bij de arts of niet? Er gaat dan toch een alarmbelletje bij je rinkelen met de vraag of dit medicijn geen kwaad kan. Ik heb er een bloedhekel aan als ze me vragen of ik zwanger kan zijn of er mee bezig ben...ligt erg gevoelig bij mij. Kunnen ze dit niet in een medisch dossier zetten dat de patient deze vraag niet wil