Opnieuw corona na 3 weken?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by RoGiJuLi, Mar 8, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Mijn man is 3 weken geleden positief getest op corona.
    Hij had nagenoeg geen klachten, behalve 1 dagje een "kater"hoofdpijn (vandaar zijn test die knal was).

Nu hebben mijn oudste zoon en ik sinds zondag positieve coronatesten.
    Mijn zoon heeft 1 nacht koorts gehad, verder niks.
    Ik daarentegen ben sinds vandaag flink verkouden, heb enorme hoofdpijn, erg moe en hoesten.

Mijn man is sinds gisterenochtend ook neus verkouden, maar al zijn thuistesten zijn witter dan wit.
    Hij is er van overtuigd ook weer corona te hebben maar dat zijn testen wit blijven vanwege de antistoffen van zijn laatste coronabesmetting.

Ik denk eerder dat hij gewoon een normale verkoudheid heeft en de testen daarom wit blijven.
    Ik verwacht dat zijn testen echt wel gaan kleuren als hij daardwerkelijk corona zou hebben.

Dus wie weet dit?
    Hoe groot is de kans dat hij nu weer corona heeft en de testen niet reageren vanwege antistoffen van zijn vorige besmetting?

SMJD likes this.
  2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,231
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben het met jou eens. En mijn ervaring is dat het veel voorkomt dat paar weken na Corona, er ineens een verkoudheid opzet.

SMJD and Neuzeke like this.
  3. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Inderdaad je immuunsysteem is druk geweest met de Corona dus een verkoudheidje is zo opgepikt.

4. NatasjaaD

NatasjaaD Actief lid

Oct 24, 2018
    170
    100
    43
    Female
    Hey,

Best vervelend & zeker beterschap gewenst.

Hier een gelijkaardige situatie gehad.

20/01 positieve zelftest
    21/1 bevestigde positieve PCR

omwille van operatie moest ik na 3,5 weken na positieve PCR opnieuw getest worden. Ik vol vertrouwen naar het test center & BOEM opnieuw positief (geen rest waarden te vinden van vorige besmetting, dus nieuwe). Ik heb toen ook vol ongeloof een zelftest ondergaan & in testte inderdaad ook negatief .. Maar 2 dagen later opnieuw PCR en was positief bevonden.

Pas nogmaals 2 weken later kon de operatie doorgaan omwille van (nog steeds) restwaarden. :(

De meeste zeggen dat het onmogelijk is, maar je kan op korte periode besmet geraken van een verschillende variant ..

Trirani likes this.
  5. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

Jul 21, 2018
    2,012
    1,557
    113
    Female
    Het advies is om na besmetting 8 weken niet te testen omdat testen positief kunnen blijven. Met dat in gedachte lijkt me dus niet dat een test negatief uitslaat door antistoffen, dan zou je in die 8 weken dus ook niet positief kunnen testen.

6. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

Oct 13, 2010
    2,418
    53
    48
    Onze dochter had eind januari een positieve zelftest, bevestigd met een positieve PCR-test bij de GGD. Tussendoor nog een keer een zelftest gedaan omdat ze graag wilde weten of die nog positief zou zijn, bleef helemaal wit.

Omdat ze vorige week behoorlijk veel keelpijn had wilde ze een zelftest doen, deze was negatief, Omo-wit. Na 36 uur wilde ze nog een keer testen omdat ze klachten bleef houden en zelf ook zei dat het voelde alsof ze weer Corona had en deze test was meteen positief.

GGD gebeld, het kon een nieuwe besmetting zijn maar omdat ze binnen de acht weken na de eerste besmetting zat hoefde ze niet in isolatie, mocht overal naar toe alleen kwetsbare mensen en grote groepen vermijden. Naar school was ook geen enkel probleem. Ze had vakantie dus we zijn nergens geweest en gelukkig waren de klachten zondag al grotendeels over en kon ze gisteren weer naar school (wel even overlegd met de directrice, aangezien ze af en toe nog hoestte).

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Tnx voor je ervaring, maar eind januari is inmiddels 4-5 weken geleden ipv de 3 weken bij ons.
    Daarbij is de thuistest van jouw dochter toch positief geworden.
    Die van mijn man blijft al dagen negatief ;)

8. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,155
    2,542
    113
    Ik ben tijdens de corona besmetting van mijn man en kinderen ook flink verkouden geweest.... 3x getest bij de GGD en een aantal zelftests gedaan... Allemaal negatief of 1 zelftest na... Die was zwak positief, maar de GGD test daarna was ook negatief dus... Je kan echt flink verkouden zijn zonder corona te hebben ook al is er corona in huis! :) ik zat toen op 7 weken na mijn besmetting

9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,009
    14,675
    113
    Female
    Ik zou niet eens getest hebben. Binnen de 8 weken ga ik gewoon uit van een gewone verkoudheid.
    Zo kun je bezig blijven.

Ik ben het dus eens met jou. Gewoon een verkoudheid. En door dus.
    Binnen die 8 weken hoef je niet te testen en niet in quarantaine, dus ik test ook echt niet.
    Ben je ziek? Dan blijf je thuis en anders gewoon doorgaan hoor.

En dat zijn testen wit zouden blijven door de antistoffen die hij nog heeft is volgens mij ook echt niet zo. Die witte testen bewijzen alleen maar dat hij dus gewoon verkouden is.

Waarom denkt hij dat het corona is? Niemand wil corona hebben en hij denkt het zodra hij verkouden is....

suus1983, Adje, Sado and 4 others like this.
  10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Hier ook allemaal verkouden 5 weken na de positieve test. 2 weken daarna ook al trouwens… PCR raden ze af, als die positief is weet je nog niet of het een nieuwe besmetting is, zelftest is negatief, dus ik ga uit van verkouden. Ik test wel iedere ochtend, maar blijft negatief. Mijn ouders en schoonouders hebben ook dezelfde klachten en testen ook negatief, het lijkt mij heel sterk dat bij niemand een zelftest hem oppakt als het wel Corona is.

Ik voel mij met deze verkoudheid beroerder dan met Corona, toen hadden we allemaal geen verkoudheidsklachten:rolleyes: blij als het voorbij is.

@Zxcvb ik test wel binnen 8 weken omdat ik de kinderen bij opa en oma breng en we zo toch hopelijk het risico verkleinen.

11. evaleana

evaleana Fanatiek lid

Nov 2, 2021
    4,882
    6,408
    113
    Met omikron zou je na 2-3 weken alweer besmet kunnen raken… maar een negatieve test is een negatieve test, dus geen corona :)

Zxcvb likes this.
  12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Ja geen idee ... aandachtstekort? Narcistgedrag? Who knows :)

Anouk2005 likes this.
  13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,009
    14,675
    113
    Female
    Dat snap ik dan weer wel.

Dubbelgeluk likes this.
  14. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,182
    6,579
    113
    Ik ben 1 week na mijn besmetting met corona ook flink verkouden geworden. Dit zijn heel andere klachten, echt verstopte neus.

Ik ken nog meer gevallen waarbij mensen binnen de 8 weken weer klachten krijgen. Maar ja, hoe kom je erachter of het corona is? Misschien is het in deze fase ook helemaal niet meer belangrijk, als je maar oppast met kwetsbaren

Zxcvb likes this.
  15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,184
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn dochter heeft dit nu. Die had ruim 2 weken terug een positieve test en is nu ook snotverkouden met veel snot en hoesten. Mijn zoon en ik hebben nu allebei Corona maar zij is er rotter aan toe ;)
    Zelftesten doen we ook niet hoor. Je kan bezig blijven

Liekje81 and Zxcvb like this.
  16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,231
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mijn dochter ook 3 weken na haar besmetting. Heb echt niet getest toen. Ze gaf me geen corona, maar die stomme verkoudheid wel :roflmao:

Anouk2005 likes this.
  17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,184
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja soms echt niet te snappen. Ik heb het nu wel van mijn zoon gekregen. Die is dinsdag na een flink weekend stappen in Amsterdam snotverkouden thuisgekomen en vrijdag werd ik al wakker met een zere keel. Knapte snel op maar zaterdag nog erger en in de ochtend een negatieve zelftest maar nog geen 12 uur later een echte knaller ;)
    Van zoon is die officieel bevestigd bij de GGD en ik heb enkel de zelftest gedaan. Die was duidelijk genoeg in het totale plaatje.
    Mijn dochter is nu zo ontzettend verkouden. Ik hoop niet dat ik die er straks ook nog een keer bij ga krijgen. Ben al dat gesnotter en gedoe inmiddels spuugzat.
    Nog even doorbikkelen.

Zxcvb likes this.
  18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,231
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Beterschap!

19. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,009
    14,675
    113
    Female
    Jij kent hem beter dan ik;)

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,184
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dankje, gaat goed hoor.
    Ben alleen nog wat neusverkouden en een wattig hoofd ;)

Liekje81 likes this.

Share This Page