Hallo, Mijn dochter van 3 1/2 maand slaapt sinds een week of 3 heel af en toe door. Ze slaapt dan na de laatste voeding van 22.30 uur tot ongeveer 7.30 uur. Maar meestal wordt ze om 5.00 wakker. Hier kun je echt de klok op gelijk zetten. Echt honger heeft ze dan niet. Het lijkt meer dat ze gewoon in dat ritme zit. Maar ik krijg haar zonder voeding ook niet in slaap. Ze drinkt 5 minuutjes en gaat dan terug naar bed. Als ik haar daarna laat slapen, slaapt ze zeker tot 10.00 uur. De laatste tijd maak ik haar evengoed om 8.00 uur wakker zodat ze weet dat dan de dag begint. Kan ik iets doen om haar nog net iets langer door te laten slapen? Ik vind 5.00 uur nog net iets te vroeg om al op te staan Of moet ik gewoon geduld hebben en gaat ze vanzelf langer slapen? Groetjes Kim
Ik heb zo geen tips om haar langer te laten slapen. Ben bang dat geduld één van de enige opties is. Misschien kan je wel proberen om haar de fles van 05.00 niet staandaard te geven of langzaam weer af te bouwen. Succes. Ilja