Al weken vroeg wakker: pffff

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 12 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn zoontje van 11,5 maand is nu al zo'n 6 weken steeds vroeg wakker.
    Heb er al meerdere topics aan gewijd maar nog altijd geen oplossing of oorzaak gevonden.
    Het begon met een verkoudheid, toen een tandje, weer een tandje.... een tijd heb ik gedacht dat t honger was, en heb de avondfles voor de nacht weer ingevoerd, maar zonder resultaat.
    Duurt ook wel lang om een sprongetje te zijn, toch?

Nu is het zo dat hij tussen 5 en 6 uur wakker wordt en begint te huilen. We gaan er niet heen tenzij hij overstuur raakt. Meestal valt hij vanzelf weer in slaap. Om vervolgens elke 20 minuten weer wakker te worden en te gaan huilen. Als hij op een gegeven moment ECHT goed wakker wordt (meestal na een uur/ 3x wakker worden)en het op een krijsen zet en het is nog geen 7 uur geweest dan geven we hem een papfles in bed als ontbijt. Dus niet om half 8/ 8 uur nog een!!
    Ik ben als de dood dat het een gewenning voor hem wordt, maar het is de enige manier waardoor hij weer even doorslaapt tot een schappelijkere tijd :(
    Ik heb nog niet het idee dat het zijn manier is om een fles te krijgen aangezien hij dus eerder eerst een paar keer wakker wordt en vanzelf (of mbv speentje) weer in slaap valt.
    Helaas liggen wij dus om 5 uur al wakker. Ik heb weleens de neiging om hem direct een fles te geven zodat we met zn allen door kunnen slapen..... Maar denk niet dat dat slim is?!

Wanner gaat dit over?!

2. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    hey wij hadden precies hetzelfde

jason was 11 maand en moet zeggen gaat over. hij had t laatste weer 2 weken en er komt nu niks aan geeen verkoudheid geen tand(hoeft nog maar 4 kiezen) maar je dnekt o jee en shit en ok t is een kind maar breekt wel. snap je heel goed maar bij ons duurde t ongeveer 2 a 3 weken en wijk kon ook niet veel

heb je al avond voor slapen in bad gedaan en papje s avonds? hielp ook niet altijd maar hij werd normaal 9 uur wakker of 8 maar toen tussen 6 en 7 en is op zich niet vroeg maar wel als je 8 a 9 gewend bent .succes en hoop dat t van korte duur is.

3. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    oja en fles deed ik ook en dacht ojee wend hij aan maar is hij niet gaan doen dus wie weet gewoon ff proberen

4. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Hier precies hetzelfde Druif! Het zal wel aan de visjes liggen want zoon van mijn vriendin (is 27 feb jarig) heeft het ook! Om 5 uur beginnen ze... terwijl ze tot een paar weken geleden makkelijk tot 7 uur konden slapen. En van de week was Timo zo hard aan het krijsen dat ik hem tegen mijn pricipes in om 5.30 een fles heb gegeven... om 7 uur wilde hij alweer voor zijn ochtendslaapje en heeft (en ik ook) gelukkig wel tot 10 uur geslapen. Maar ik weet eerlijk gezegd ook niet zo goed wat we moeten doen om het te veranderen, ik laat Timo dus ook huilen, dan valt ie weer even in slaap, dan weer huilen, dan even slapen en op een gegeven moment is hij het zat en wil hij er echt uit... meestal is het dan 6.15 / 6.30... pffff... maar ik ben dan wel al de hele tijd wakker geweest :(. Alle tips zijn welkom inderdaad! En vooral veel succesverhalen dat het een fase is... dat hou ik mezelf ook de hele tijd voor ;)

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, misschien die beruchte sprong al geloof ik daar niet in. Maar dan gaat t idd over ;)!
    Heb m nu weer 200cc voor de nacht gegeven, tegen mn principe in, Hij heeft verder prima gegeten en toetje gehad, maar als hij nu weer om 5 uur wakker wordt weet ik dat ik dat dus niet meer hoef te proberen. Je gaat alles uitsluiten he?
    Mijn zoontje wil er goddank niet uit op dat vroege tijdstip, maar wordt wel echt steeds wakkerder, vertaal: gaat heftiger huilen en overstuur raken. Fles erin en hij slaapt door naar zn normale tijdstip (ca 7/8 uur).
    ????????

6. wapa

wapa Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.136
    2
    0
    oja, dit is zo herkenbaar!! En geloof me het is een fase!!!!! Ik vond het een drama "sprong" en hij duurde zo lang dat we ons echt hebben afgevraagd of het ooit nog goed zou komen.... maar geloof me het komt echt goed!!!

Volgens mij gaven wij wel direct fles/pap en dat is geen gewenning geworden... Succes dames!

7. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Voor je eigen rust en de zijne(net zo belangrijker of misschien nog wel belangrijker) zou ik hem wel meteen de fles geven. Alleen kun je er natuurlijk ook voor kiezen om niet de papfles te geven maar 120cc warme melk. Dat vult weer even lekker, word ie lekker moe van en slaapt dan door. Dan kun je de papfles op de ouderwetse tijd geven zodat zijn eetpatroon niet vervroegd. Misschien een idee??

8. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Nog geen ervaring mee.
    Maar ik zou toch oppassen met de papfles vroeg geven!
    Mijn zus heeft er spijt van dat ze daar ooit mee is begonnen.
    Haar meisje is nou 2,5 en word dus nog altijd om 5 uur wakker en schreeuwt dan om mam en de papfles!In het begin ging ze daarna weer slapen, maar dat wil ze ook niet meer ! Met als gevolg dat mijn zus dus al een mooie tijd om 5 uur wakker is.

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    O jee, ik word echt bang van deze verhalen ;) horselover!
    Vannacht was het dus weer 4:30 uur! Gelukkig viel hij weer in slaap, toen 5 uur, 5:30, 6 uur en toen toch de papfles gegeven...
    Wel maar 120cc en toen om 8 uur 80cc.
    Tis niet echt duidelijk honger, maar hij wordt er wel stil van en gaat verder tukken. Of vanaf 5 uur elk half uur wakker of geven en weten dat ie daarna doorslaapt, wat doe je dan?!
    Maar het voelt niet lekker omdat ik toch bang ben voor de gewenning....
    @ wapa; hoe lang duurde de fase bij jullie?
    Dit duurt nu al 6 weken en ik weet niet of er nog sprake is van een sprong?
    @ sukkie: liefst geef ik maar 1 keer de fles: of heel vroeg of op normaal tijdstip. Anders krijg je het idee van een "nachtvoeding". terwijl nu is het nog een "vroeg ontbijt" (Zit tussen mn oren hoor!

10. wapa

wapa Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.136
    2
    0
    Ja duurde bij ons ook echt heel erg lang...maar ineens ging het ook weer heel erg goed... hij was toen echt op zoek naar een nieuw ritme en het maakte ook niet uit of we hem later in bed deden hij kwam nog steeds heel vroeg in de ochtend... en ineens sliep ie uit!!! Als je het niet vertrouwd gewoon even bij het CB naar binnen lopen, daar zijn ze voor!!

Sterkte!!

11. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Hihi is niet om je bang te praten ;)
    Maar mijn zus zei laatst tegen mij: hadden we toen gewoon maar even door gezet, maar ja ik was moe en had zoiets dan om 4 a 5 uur de papfles maar want dan ging ze tenminste weer slapen!
    Maar ze zit er dus nog mee!!! En ze hebben al zooo vaak geprobeerd om er af te komen, maar de kleine meid houd niet eerder op met schreeuwen dan dat ze komen met die papfles!!

MAAR ieder kindje is anders!!!!

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nou, ik heb net ook maar even de zorgcentrale gebeld en die zeiden dat het wel terecht is om bang te zijn voor gewenning. Kindjes van 11,5 maand hebben wel degelijk door hoe ze iets voor elkaar kunnen krijgen!
    En wat nou de oorzaak is van het vroege opstaan (ze dacht aan honger) je moet iig geen ontbijt gaan geven in bed op dat soort vroege tijdstippen. Toegeven aan de honger mag, een beetje, maar ze adviseerde om een fles water of thee oid te geven om zo het gewone ontbijt op een normaal tijdstip te geven.
    Ik hoop zo dat ik het kan volhouden! En nog belangrijker: dat ie erin trapt, haha!

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    O, dit soort verhalen geven hoop! Hij heeft echt maar in 6 weken tijd misschien 5 keer tot 7 uur uitgeslapen, terwijl voorheen was dit zn gewone tijd. En maakte ook niet uit of hij veel of weinig gegeten had, laat of vroeg op bed, drukke of rustige dag... Hoop echt dat het een fase is.
    En tot die tijd er geen gewenning van maken om hem vroeg te eten te geven dus. Toch wel handig dat CB. je wil het beste doen, maar soms wordt je er zo onzeker van!

14. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Ja lastig he. Timo heeft afgelopen nacht bij mijn moeder geslapen en werd ook vroeg wakker, mijn moeder heeft hem vervolgens bij haar in bed genomen (tegen mijn advies in, maar ja, dat is dan bij oma) waar hij heerlijk tot 7.30 h heeft geslapen: het is dus GEEN honger! Dus weet ik nu ook, voor half 7 krijgt ie geen pap meer. Ik hoop ook echt dat het gauw voorbij is, is niet leuk dit :(

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Grappig dat we elkaar steeds tegenkomen bij dezelfde onderwerpen! Blijkbaar toch iets wat met leeftijdsfases te maken heeft?
    Vlgs mijn CB was het bij mijn zoontje dus wel honger?!
    Maar ja, wat t ook is: ik moet er niet aan toegeven door papflessen te geven (of inderdaad in bed te nemen! Dan kom je er nooit meer vanaf!)
    Slaapt Timo ook niet door dan? Hoe lang duurt t bij jullie?

16. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Klopt, Timo slaapt sinds een week of 4 niet meer lang uit, hij wordt tussen 5 en 6 wakker en doet precies hetzelfde als jouw zoontje... best vermoeiend dus...

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wat toevallig!
    weet je zeker dat t geen honger is dan? Klinkt op zich wel aannemelijk als jouw kindje ook zo beweeglijk is etc.
    En hoe los jij het op? Rekken? En zo ja: Hoe?? Of geven jullie op een gegeven moment ook wel toe?
    heb voor vannacht ene thermosfles op de gang staan. Als ik het nu niet gerekt krijg, dan geef ik m wat thee.

18. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nou... niet echt een succes, maar ik besef dat het lastig is om een verkeerde gewoonte ineens na 6 weken af te leren...
    Vanmorgen was het 6 uur en eerst geprobeerd te rekken en te negeren. Af en toe 5 minuten stil, maar bleef maar doorgaan. Toen speen geprobeerd, maar zodra hij me zag was het krijsen, want pissig dat het een speen was en geen papfles...
    Toen de tuitbeker thee gegeven. Nou meteen kwaad weggooien. Overgegoten in een fles, ook geen succes...
    Inmiddels was hij echt luidkeels aan het schreeuwen.
    Wel steeds geprobeerd het aan te kijken zo van"hij moet het er maar mee doen!"
    Uiteindelijk dacht ik slim te zijn en er een schep melkpoeder door ter doen, maar ook dit hoefde hij ECHT niet...
    Een UUR kunnen rekken tot na zevenen en toen eruit gehaald voor ontbijt. gewoon aan de keukentafel met brood en melk. Hier was ik dan wel trots op (al was het zondagmorgen 7 uur).
    Hierna was hij zo moe dat ik m maar weer op bed heb gelegd (tsja, een uur lang krijsen kost ook energie) en hierna doorgeslapen tot kwart over 8.

Achteraf denk ik dat de overgang van papfles naar thee misschien ook iets te rigoureus was?
    Vannacht probeer ik het met sterk aangelengde melk 120/2 ofzo... kijken of hij erin trapt...

ppffffff.... gaaaap...

19. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Wat ik me afvraag na je verhaal druif, vind je het dit waard? Een UUR lang krijsen om zijn ontbijt vooral niet te vervroegen?

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, dit vroeg ik mij ook af...:(
    Maar goed, ik besef wel dat het weerstand kost maar als hij (en ik) er na een week (hopelijk) doorheen zijn dan is het me het wel waard! Het is nogal een drama koninkje dus ik ben heel snel geneigd hem zn zin te geven, maar in bed ontbijten is ook niet wat ik voor ogen heb... Ik geloof wel dat als hij aangelengde melk pikt dat dit de oplossing zou kunnen zijn!

Deel Deze Pagina