Mijn zoontje is heel erg gesteld op zijn ritme. Elke avond gaat hij 1800 slapen en wordt hij stipt 0600 wakker. Gisteren alles al een uur later gedaan in de hoop dat hij dan ook weer 0600 nieuwe tijd wakker zou worden, maar dit was dus al 0430. Gevolg; hele ritme door de war en een huilende baby de hele ochtend. Had hem om hetzelfde tijdstip als altijd naar bed gedaan vanochtend, alleen ipv 2 uur sliep hij nu maar 30 minuten. Hij werd namelijk wakker om hetzelfde tijdstip als hij normaal wakker wordt. Zn interne klok is gewoon zo afgesteld. Heeft iemand DE tip om hem zsm weer in het normale ritme te krijgen? 0600 wakker elke dag is al killing maar 0500 hou ik helemaal niet vol
Ik weet inmiddels dat het allemaal geen zak uitmaakt wat je doet. Ik heb 2 kinderen, zijn altijd vroeg wakker. We hebben alles wel geprobeerd, een week voor de wintertijd elke avond wat later naar bed. Of de avond ervoor heeeeel laat, of gewoon hun normale bedtijd...conclusie: ze regelen dat helemaal zelf. Gister avond hebben gingen ze een uur later naar bed dan normaal, 4.50 nieuwe tijd alles wakker ze waren vooral de ochtend van slag, uit hun ritme en daardoor jengelen en hangerig. Jongste slaapt smiddags nog en die was na zn middsgslaap weer fit. Vanavond normale tijd naar bed, 19.00 (wat dus eigenlijk 20.00 is) en we zullen morgen zien wat het wordt.
Voor sommigen zou t wel handig zijn. Hier echt totaal geen probleem gehad maar nu is ze ook nog wel herstelde van een fikse verkoudheid dus tja, meer en langere slaap is hier dan normaal. Er werd hier uitgeslapen tot 10:30 nieuwe tijd. En om 18:00 nieuwe tijd werd ze wakker uit dr middag tuk (nog ziekjes dus staan we niet raar van te kijken en slaap bij ziekte verstoren we niet wanneer er geen vocht te korten zijn) en om 19:30 doucht, gefohnt, gegeten, gedronken en uitgespeeld weer naar bed en madame is vertrokken. Zonder wekker is zij zelden tot nooit vroeger dan 08:30 (en ik dank alles op mn knieeën wetende hoe zeldzaam dat is en hoe makkelijk dat ineens 05:30 kan worden)
Tja van mij mogen ze ook die hele zomer- wintertijd afschaffen. Maar das een hele andere discussie. Toevallig zijn wij een weekend weg geweest waardoor alles van beide helemaal door de war is. Jongste heeft het volgehouden tot 6:15 nieuwe tijd wel gerekt met de fles tot 6:45 en oudste slaapt nog. Hij is juist altijd superlaat, dus dan is het wel weer fijn met crèche en gym enzo dat ie iets eerder uit zijn bedje komt.
Niet echt tips dus... @Suzy85 als het zo makkelijk zou zijn Vannacht was het weer 05:15... Een kwartiertje later dan gisteren dus. We gaan de goede kant op Elke dag wat later is dus echt niet te doen.. Hij is echt helemaal dood op om 18:00 uur en moet dan ook echt slapen en gaat dan ook de nacht in. Lastig allemaal. Zal vast wel beter worden binnenkort als hij wat ouder is
Pfff lastig he? Ik denk dat je er gewoon even door heen moet? Mijn dochter is 2,5 en een makkelijke slaper maar iedere keer gaat 't mis na het verzetten van de klok en de oplossing heb ik nog niet gevonden. Gister was het weer zover: niet geslapen in haar middagslaapje met een doodmoe en sjagrijnig kind als gevolg...
Hier helpt t om een sacho kindje ff te resetten door een wandeling buiten en eenmaal thuis zo dr bed in te wieperen voor dr middagtuk. Nu is t wel een bonk enthousiasme als dr schoenen te voorschijn komen maar als ze alleen maar aan t sachrijnen is, dan weer of geen weer hopla naar buiten! Tien minuten of kwartiertje is voldoende en daarna slaapt ze wel en na dr slaap is t een totaal ander kindje.
Gewoon geduld hebben Het duurt een weekje en dan zitten ze meestal weer aardig in het nieuwe ritme. Ik ben hier met de jongste drie al een week voor de klok werd verzet met wennen aan de nieuwe tijd. (Ze zijn 10, bijna 7 en bijna 3 en slapen samen op 1 kamer) Ze hadden die week toch vakantie. Dus ik heb hun wekker vorige week maandag al een half uur teruggezet. Ze gingen ook een half uur later naar bed en er ook een half uur later uit. Ze moeten van mij tot 7 uur in bed blijven. Dat vonden ze best lastig hoor, maar het heeft wel gewerkt. In het weekend nog een half uur hun wekker terug en moet zeggen dat ze het eigenlijk al heel goed doen. Ze zijn s morgens al redelijk 'laat' wakker. Ik hoor ze pas tegen 7 uur.
De tip? Negeren! Gewoon doen net is die klok helemaal niet verzet. Zsm in het nieuwe ritme, dat went het snelst. Hier zijn ze nu ook vroeger wakker dan normaal, heel vervelend voor een jongetje van net 4 die deze week voor het eerst de hele week naar school moet. Maarja… Ze gaan nu natuurlijk ook een uurtje later op bed dan gewend, dus gaan ze in de ochtend vanzelf weer bijslapen. Soms na 2 dagen, soms duurt het 2 weken....so be it. Dus een echte tip? Nee sorry de heb ik ook niet....
Hier was het alleen zondag ff prut. Gister alweer goed. Ik probeerde gister meteen weer op dezelfde tijdstippen eten te geven etc en hij regelde het zelf ook weer met slapen.
Hoeft echt niet hoor, mijn dochter heeft altijd zo lang geslapen en nog steeds! Zelden uit zichzelf voor half 9 wakker, maar ook ik dankte god wel elke dag op mijn blote knietjes daarvoor
De tip: over een weekje is je kindje waarschijnlijk weer gewend. Laat de klok iets los, volg de behoeften van je kindje en met een week is het meestal weer in orde.
We zijn inmiddels een paar dagen verder en vanochtend was het weer standaard 06:00 uur zoals altijd. Het hielp om net te doen alsof de klok niet verzet was, en alles volgens de oude tijd te blijven doen. Ik dacht dat het een eeuwigheid ging duren voordat hij weer in zijn ritme zou zitten, maar het viel dus reuze mee!
Een week ??? Hier ging het maandag goed maar nu is het de derde ochtend al 4.30!!! Da's gewoon de 4 in de klok !!!!! &#@@&€# Maar nog even volhouden dus... (Tja wat moet je ook anders .)