Zo harteloos ik ben teleurgesteld.

Discussie in 'De lounge' gestart door lianda, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lianda

    lianda Fanatiek lid

    6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ik heb al eerder een topic geopend over het feit dat mijn baas moeilijk deed ivm huisbezoek arbo e.d
    Nou gistermiddag moest ik om 12:15uur bij de arbo zijn.
    Maar Dinsdagavond laat belde mijn buurman op dat zijn vrouw na het ziekenhuis is geweest ivm hevige pijn in de zij. Oke en ze moest dus gisteren naar haar eigen ha terug.
    Zij zou mij naar de arbo brengen omdat ik nog geen rijbewijs heb (1 april herexamen)
    Hij gaf aan dat ze niet mee kon logisch! Ik weet als geen ander hoe pijnlijk nierstenen zijn!
    Dus ik gisterochtend mijn vriendin gebeld en gevraagd of zij me kon brengen. Nee helaas ze had al een afspraak.
    Dus ik om half 9 de arbo gebeld,deze was er niet en ik zou terug gebeld worden maar moest de hele ochtend wel thuis blijven.
    Prima ik hoefde toch nergens heen.
    Afdeling HR zei mij dit is onmacht.
    Nou om kwart over 1 belde die vrouw van de arbo op.
    Nu komt het: Ik ben volgens haar niet overspannen of depressief!
    Ook heeft mijn zoontje die autistisch is een probleem en niet ikke!
    Ze vond het onacceptabel dat ik niet op het gesprek ben geweest!
    En nu moet mijn werkgever zelf beslissen wat hij hiermee zou doen.
    Ook zei ze dus het is geen goede reden dat ik geen oppas had voor mijn kinderen en dat de buuf ziek is geworden.
    Verdorrie moet ik dan 15 km op een fiets erheen met 3 kinderen? Of met een taxi? Ja dat had ik moeten doen! Mijn 2 oudste kinderen die zijn dus op Woensdags om 12:15uur uit exact de tijd dat ik dat gesprek had! Ik rij normaal gesproken altijd met een collega mee na het werk,tot ik mijn rijbewijs heb en dan gewoon zelf kan gaan.
    Waar ik echt heel boos om ben is het feit dat zij door de telefoon kan zien dat ik niet depri of overspannen ben en het ergste is nog dat zij zei dat mijn zoontje een probleem heeft en niet ik?
    Verdorie ik ben zijn moeder,wij hebben dit pas eind December te horen gekregen en het heeft mij heel veel pijn gedaan.
    Hij is pas 6jaar oud en eist gewoon veel aandacht op. Dat is ontzettend zwaar en zo zijn er nog meer dingen. Ik heb haar alles netjes verteld,maar dan kreeg ik zo'n antwoord? Ik loop 1 in relatietherapie en zelf nog apart bij de psyg.
    Ja dat vond ze wel weer heel goed van mij dat ik meteen hulp ben gaan zoeken.
    Nu moet ik dus a.s maandag beginnen met werken!
    Normale tijden zijn kwart voor 10 tot kwart over 3. Nu moet ik wel die hele dag aanwezig zijn maar hoef ik maar 50% van de huisjes te doen. Ik werk namelijk bij cp.
    Dit moet ik 2 wkn doen en dan weer volledig 100%.
    Mijn mond viel echt dicht tijdens dat gesprek,echt waar.
    Ik ben er verdorie nog helemaal niet aan toe om aan de slag te gaan.
    Hoe gek willen ze een mens in godsnaam maken?
    Ze had het erover dat als ik het hier niet mee eens ben een second opinium kan aanvragen bij het uwv.
    Ik heb haar niet gezegd dat ik het zou doen maar ik ben het hier gewoon niet mee eens! Vanmiddag moet ik weer naar de psyg en ik maak voor vrijdagochtend een afspraak bij mijn ha.
    Want dit vind ik te ver gaan. Ik zit pas 3 en halve week in de ziektewet.
     
  2. pinter

    pinter Fanatiek lid

    9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Lees ik het goed en werk jij bij Center Parcs??
    Die hebben toch een eigen Arbo??
    Ik weet wel dat dit een waardeloze instelling is,sorry.
    Heb er zelf jaren gewerkt in de horeca,ik stond in de Jungle Dome in de bediening.
    De broeken die we droegen waren mij te groot,dus de pijpen had ik opgerold.
    Ik was thee aan het maken voor gasten,en het kopje vol heet water viel op mijn voet,ik droeg op schoenen....
    Veel pijn en blaren,maar volgens de arbo kon ik best wel na het weekend weer gaan werken:(:$..
     
  3. lianda

    lianda Fanatiek lid

    6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Klopt die hebben een eigen arbo.
    Die zitten er 1x per 2 wkn op woensdagochtend.
    Ik ben gewoon erg boos over het feit wat zij allemaal zei.
    Mijn man belde mij net en zei dat hij vanmiddag die beste dame gaat bellen. Ook hij ziet heel goed hoe ik me voel.
    Het rare is ook dat mijn floormanager maandag al tegen mij zei dat de arbo mij gaat vertellen dat ik 50% kan gaan werken.
    Ik heb dat hele mens nog nooit gezien alleen gister dan telefonisch gesproken en zij weet al meteen dat er aan mij niks mankeerd?
     
  4. Hellen1971

    Hellen1971 VIP lid

    16 dec 2008
    6.069
    1
    36
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Zo..volgens mij is die arbodame ook een beetje ziekjes..in het hoofd. Zo behandel je mensen niet. En NIEMAND kan door de telefoon een diagnose stellen of beoordelen of je "ziek genoeg" bent. Het is echt overmacht.

    Ik zou dit met je baas bespreekbaar maken, want dit is geen nette manier
     
  5. dobbel

    dobbel Fanatiek lid

    12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    waarschijnlijk is het bespreekbaar maken met haar baas geen optie, aangezien die van te voren de uitslag al weet, helaas weet ik uit ervaring dat een eigen arbo in dienst van een bedrijf niet zo heel erg voor de zieken personeelsleden zijn, maar vooral van direct weer aan het werk te sturen. helaas.

    ik zou als de psyg en huisarts achter je staan een second opinion aanvragen, zit wel wat nadelen aan, dus je moet zeker weten dat die jou ook overspannen gaat vinden.

    de tijd dat je ziekbent is natuurlijk niet van toepassing, het is belangrijk ook al ben je overspannen om zo snel mogelijk weer iets te gaan doen, ik zou beginnen met een uurtje per dag, en dat zo dan weer opbouwen in eigen tempo. zodra dit kan. en zeker niet gelijk weer hele dagen aanwezig zijn, dat werkt natuurlijk niet.

    overgens, had ik wel alles op alles gezet om er te komen, hoe vervelend ook, de schoolkids wellicht met een vriendje mee laten gaan, en disndagavond al op zoek gaan naar vervoer, ze hebben wel gelijk dat geen vervoer voor hun geen boodschap is, en als de tijd niet uitkwam, zoals je aangeeft, had je bij ontvangst van de tijd kunnen bellen, van kan het wellicht eerder, want ik zit precies in de schooltijd. achteraf hier over vallen, zonder aan de bel te trekken is natuurlijk niet zo handig.

    meid sterkte en beterschap, nare situatie.
     
  6. frummeltje31

    frummeltje31 Fanatiek lid

    16 sep 2009
    2.157
    109
    63
    Wat een belachelijk persoon zeg! Helaas heb ik er ook ervaring mee. Wat mij heel erg geholpen heeft is een klacht indienen tegen die arts.

    Heb toen een andere arts gekregen die wel heel veel begrip toonde en ook daadwerkelijk met mij sprak over de problemen die toen speelden. Ik voelde me door haar echt begrepen en vertrouwde haar ook.

    Die andere muts wist na 1 minuut naar me kijken wat ik niet had en kon hebben. Nou mijn huisarts en assistenten waren woest!!!

    Dus meid, ga niet bij de pakken neerzitten en informeer sowiezo je baas en dien een klacht in. Zo horen ze niet met je om te gaan. Dat is niet normaal!

    Hou je rustig en sterkte!
    xxxxxx liefs
     
  7. Marjolijn

    Marjolijn Fanatiek lid

    22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat absurd meid! Helaas weet ik er ook alles van. Wil je aanraden echt voor jezelf op te komen, overdrijf voor mijn part nog wat om duidelijk te maken dat het serieus niet goed met je gaat.
    Ik werd ook niet serieus genomen, werd gedwongen veel te lang door te gaan met alle gevolgen van dien.
    Pas toen ik letterlijk instortte werd ik serieus genomen. Toen was het helaas wel heel erg goed mis en ben ik heeeel lang uit de running geweest.
    Dus meid ik wil je heel veel sterkte wensen en kracht, want een gevecht zal het wel worden als ik het zo lees!
     
  8. Nikita23

    Nikita23 VIP lid

    31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Een kennis van ons had dat met rugklachten. Werd niet serieus genomen door de arbo en uiteindelijk werd het een rechtzaak. Waar ze niet aanwezig kon zijn omdat...... ze geopereerd werd....... aan haar rug! De arbo sloeg dus een complete flater.

    Ik zou eisen dat je gewoon gezien wordt door de arbo. Wel ben ik van mening dat je met je baas in contact zou moeten gaan over je reisprobleem. Of met de arbo. Nu komt het over alsof er niets mogelijk is. Beter (in de communicatie) is het om aan te geven dat je al veel geprobeerd hebt, en of zij nog ideeen hebben om het reisprobleem op te lossen. Dus misschien bij voorbaat al aangeven dat je alleen op de dagen kunt waarop je normaal gesproken ook oppas hebt voor de kinderen. En dat je op andere dagen niet kunt. Welke dagen werkte je normaal gesproken?
     
  9. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Denk je dat het lukt dat je psycholoog op papier wil zetten dat je een klinische depressie hebt o.i.d.? Zou normaal geen probleem moeten zijn als je hem/haar de situatie uitlegt. Als je die verklaring eenmaal hebt dan kan je daarmee een second opinion aanvragen en heb je goede kans dat ze je niet weer beter mogen/zullen melden voorlopig. Anders zit er weinig op vrees ik dan maandag toch weer aan het werk te gaan. :( Rot situatie, sterkte en beterschap!
     
  10. lianda

    lianda Fanatiek lid

    6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant

    Ik kreeg Dinsdagvond laat een telefoontje van mijn buurman.
    Op dat moment was het niet mogelijk om na 11uur s´avonds nog iemand te gaan bellen.
    Dat heb ik s´morgens vroeg gedaan. Niemand die mij kon helpen dus ja dan zit er niks anders op om af te bellen en de situatie uit te leggen en dat heb ik gelijk gedaan. Wij hebben helaas geen familie in de buurt wonen die wonen allemaal in utrecht e.o. Afdeling HR gaf aan dat het overmacht was. Dat was het ook,ik kan met geen mogelijkheid een zoon van 9 en een zoon van 6 die autistich is en een klein mannetje van net 3 jr alleen thuis laten! Het zit gewoon zwaar tegen maar ik laat me niet op me kop zitten hoor ik ga dit aanvechten,ze willen volgens mij dat ik nog gekker wordt ofzo. Ik heb wel 3 kinderen waar ik voor moet zorgen ondanks alles. Het is gewoon verrekte zwaar allemaal. Vanmiddag moet ik naar mijn psyg en ga er met haar over praten. Mijn man is helemaal laaiend.
     
  11. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    Idd, sterker nog als de arts die de second opinion doet je ook niet ziek verklaard ,heb je kans dat dat de ziekte dagen van je vakantiedagen afgaan of onbetaald verlof wordt.
    Overigens kost een second opinion aanvragen ( mocht je dit willen ) en dat moet bij het uwv ,wel 50 euro.

    Misschien begrijp ik het verkeerd, maar waar zouden je kids verblijven als de buurvrouw je zou brengen?
     
  12. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    oja en veel sterkte toegwenst. Hopelijk voel je je snel fijner!
     
  13. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Heeft je pschy trouwens al een diagnose gesteld? Sterkte vanmiddag!
     
  14. fleur24

    fleur24 Fanatiek lid

    26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Uit ervaring weet ik dat het zo gaat. Het kan hun niet schelen wat jou zoontje heeft, ook niet hoe dat voor jou zal zijn.. Ook hebben ze er geen boodschap aan als je geen oppas oid heb. Dat vinden ze jou probleem. Een tip die ik je kan geven is een brief door je psych latn maken.Hij kan verklaren wat er met jou is en of jij wel of niet aan kan om te werken. Ik zou als ik jou was gewoon mee werken en de 1e dag weer ziek naar huis gaan en je opnieuw ziek melden. Zorgen dat je die brief heb en die laten lezen aan je baar en een kopie naar de arbo sturen.
     
  15. mamaatjevan5

    mamaatjevan5 VIP lid

    30 sep 2007
    5.584
    2
    38

    nou hier ben ik dus ook erg benieuwd naar maar inderdaad je moet je psych een verklaring vragen leg hem/haar ook uit wat er gebeurt is een goede psych die jou kent zal geen moeite hebben met het schrijven van die medische verklaring en anders idd de vakbond inlichten

    sterkte
     
  16. fleur24

    fleur24 Fanatiek lid

    26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ohja en jou problemen mogen niet in verband staan met je kinderen. Daat weet ik ook uit ervaring.
     
  17. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    Was benieuwd hoe het is afgelopen bij de Ha en psycholoog?
     
  18. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ik reageer even op die zin dat je zoontje een probleem heeft. Ik heb daar namelijk ook mee gezeten bij de arbo, (gelukkig een iets bereidwilliger arts dan de jouwe, als ik het zo lees).
    Ik raakte in de ziektewet omdat Thirza ontzettend slecht sliep en ik daardoor dus ook. Daardoor raakte ik oververmoeid.
    En het eerste wat de arts ook zei was: Ja, maar je kunt je niet ziek melden omdat je kind niet slaapt.
    Ik moest dus echt wel heel helder uitleggen dat ik oververmoeid was vanwege het slaapgebrek en daardoor niet meer functioneerde.
    Dus begin steeds bij het uiteindelijke probleem waardoor je uitgevallen bent, (oververmoeidheid, stress, of hoe je dat zelf maar omschrijft).

    Verder vraag ik me wel af waarom je niet met OV naar de arbo kon?
     
  19. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Nog even voor de duidelijkheid: als jij ziekteverschijnselen krijgt, kun je je gewoon ziek melden. Voor je baas moet dat echt niet uit maken wat de oorzaak is geweest.
    Het is enkel zo dat als jouw kind ziek is, jij je niet ziek mag melden.
    Maar als jij ziek bent geworden omdat je kind problemen heeft, dan mag je je dus prima ziek melden.
    Ik bedoel: iemand die zijn enkel heeft gebroken tijdens een potje voetbal, mag dat ook. Dus als jij oververmoeid bent geraakt door de problemen van je kind, ben je op een gegeven moment ook niet meer in staat te werken en ben je dus gewoon ziek.
    Alleen arbo-artsen hebben klaarblijkelijk de neiging om in het hele proces kind problemen-moeder problemen-moeder ziek, het hele proces te vergeten en enkel te focussen op het eerste wat verteld wordt: mijn kind heeft een probleem.

    Je moet dus echt beginnen met duidelijk maken om welke reden jij zelf uitvalt op je werk, (zoals dus oververmoeidheid, depressiviteit, wat dan ook).

    En over dit dan nog:
    Dat klopt wel: als je kind problemen heeft, zijn daar andere oplossingen voor: zorgverlof, calamiteitenverlof, enz.
    Geen oppas hebben is dus idd GEEN arboprobleem, maar een probleem waarvoor jij calamiteitenverlof op kunt nemen.
     
  20. luckybird

    luckybird Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laat je iet gek maken. Volgende keer gewoon netjes wel gaan.
    Kon je man je niet gewoon brengen?
     

Deel Deze Pagina