Hey meiden, Wij hebben 2 franse bulldogjes en sinds gisteravond hebben we er een chihuahua bij. Omdat mijn vriend middagdienst heeft (is van 14:00-22:00) ben ik op dat soort dagen dan vaak bij mijn ouders of oom/tante. Vandaag zou ik dus naar mijn tante toe gaan. Maar toen ik haar het nieuws vertelde dat we een kleine erbij hebben wist ze niet of ze nog wel wilde dat ik zou komen (ze vond het te druk worden en een vreselijke domme beslissing om er een derde hond bij te nemen, want we hebben er al 2). Dus toen had ze overlegd, en zei ze dat ze het niet wilde. Toen zei ik zelf al van laat maar zitten ik blijf wel thuis (op zo'm manioer hoeft het sowieso niet van mij). Maar nu ben ik best verdrietig moet ik zeggen. We hebben een goede band en ze hebben veel voor ons gedaan. Nu baal ik hier best van. Maar ze behandeld ons als kinderen. We moeten toch zelf beslissen of we een 3e hondje erbij hebben, daarbij zijn het allemaal kleintjes. Dus nu zit ik onverwachts de hele dag thuis, zonder auto, met snert weer. Bah... Wat vinden jullie?
Ik vind inderdaad dat het jullie eigen beslissing is.. Maar wat ik er niet helemaal uit opmaak, jij neemt dan alle 3 de honden mee naar je ouders/oom/tante ? Hebben zij zelf ook honden of niet?
natuurlijk mogen jullie zelf beslissen of jullie nog een hond nemen.. Maar ik vind ook dat je oom en tante mogen beslissen dat zij niet 3 honden in hun huis willen.. Geloof niet dat ik vind dat je daar boos om kunt zijn..
Ik neem idd de honden dan mee, anders zitten ze 8uur alleen. En tuurlijk is het hun keus als ze dat niet zien zitten. Maar we hebben sinds 3 jaar weer contact met elkaar, daarvoor is er een breuk van 8 jaar geweest (ging vnmlk tussen mijn ouders en oom/tante). Dus toen ze ons weer 'leerde kennen' hadden we ook al twee honden. Dus nu zegt van ja, dat hebben we altijd geacceptteerd maar een 3e erbij niet.
Ik vind het belachelijk dat ze je erop aanspreken dat je een 3e hond hebt genomen , maar ik kan em wel voorstellen dat ze zeggen dat ze niet willen dat er nog een hondje mee komt. Tis hun huis dus daar heb je weinig over te zeggen. Succes ermee iig. En gefeliciteerd met je nieuwe hondje.
Ja dat begrijp ik ook wel. Het is hun huis, maar had al gezegd anders neem ik die oudere honden niet mee en alleen die kleine. Maar dat was ook niet oke. Begrijp gewoon dat we echt heel close zijn met ze allen en dat dit dan wel rauw op me dak valt.
Ook ik vind dat het jullie eigen beslissing is maar kan ook begrip opbrengen voor je tante. Ik persoonlijk zou er ook niet aan moeten denken om 3 honden over de vloer te moeten hebben, zou er 2 al te veel vinden. Maar goed, dat is misschien omdat ik meer een kattenmens ben Kan het iig van beide kanten wel begrijpen.
@draak, wat rot voor je zeg. Ik kan me voorstellen dat dit een teleurstelling voor je is. Ik weet niet op wat voor manier je tante dit kenbaar heeft gemaakt, maar ik begrijp ergens wel dat ze haar grenzen aangeeft. Moeilijke situatie. ze had het misschien een keer aan kunnen kijken.
Ben ook niet echt boos ofzo, maar het doet me gewoon zeer en het steekt me. En heb momenteel even niemand om het mee te delen dus jullie waren de l*l. Het steekt ook gewoon dat er gezegd wordt van waar zijn jullie aan begonnen en oh wat dom. We kunnen het niet begrijpen bla bla. We worden behandeld als kleuters. Maar wij hebben nu eenmaal een groot hart voor dieren dus ja, voor ons is het niet zo vreemd. En ik bemoei me ook niet met hun beslissingen.
Wel flauw dat je niet alleen de kleine hond mee mocht nemen. Dan wil ze gewoon kenbaar maken dat ze jullie besluit om 3 honden te nemen afkeurt. Mijn ouders hebben ook 3 honden waarvan 1 valse. Ik ben hier helemaal niet blij mee omdat die honden het bijna onmogelijk maken om mijn zoon er met gemak naartoe te brengen. Maar ja.. Ik ga ze er net op aanspreken, al ben ik het niet eens met hun beslissing. Het is hun leven.
Ondanks dat ik echt een dierenliefhebber ben zou ik het toch ook niet zo op prijs stellen als mijn visite 3 honden zou meebrengen. Niet iedereen zit er op te wachten en ik vind dat je dat ook moet respecteren. Is het niet een idee om dan wat korter te gaan en (een paar van) de beestjes thuis te laten? Persoonlijk zou ik hier dus geen ruzie om maken.
Je slaat de spijker op zijn kop! Dat gevoel is het dus ook gewoon. Ik zou het zo rot vinden als er hierdoor op langere termijn frictie onstaat. Dan denk ik van ben ik dan zo stom geweest om een kleine erbij te nemen. Maar dat is natuurlijk kolder, want dat moeten we lekker zelf weten eigenlijk.
Ik denk dat ze het gewoon allemaal verkeerd verwoord. Zij vind het waarschijnlijk gewoon veelste druk met 3 honden. Ik moet er zelf niet aan denken als een familielid al 1 hond meeneemt.
Omdat ze het een domme beslissing vindt valt dit denk ik niet tot de mogelijkheden. Want had ook geopperd om alleen die kleine mee te nemen (die grote kunnen best voor 1x 6uurtjes alleen zitten) maar dat wilde ze niet. En het is meer een moeder voor me dan een tante.
ik kan me best wel voorstellen dat ze er niet om staat te springen om 3 honden in huis te hebben. Vind het eigenlijk wel goed dat ze haar grenzen nu al aangeeft.Neemt niet weg dat ze natuurlijk niet hoeft te zeggen dat het een stomme beslissing van jullie is. Dat zijn jullie zaken. Hier zijn mensen met 1 hond ook welkom, maar 2 honden is mij ook teveel. Dan had ik het ook gezegd.
Is de Chi een pup? Ik kan me namelijk voorstellen als het een pup is dat ze het niet ziet zitten, er gebeuren dan nogal eens wat ongelukjes binnen, een pup is druk, doet vaak dingen die niet mogen etc etc.
@draak, hier ook veel onbegrip over onze honden. Mijn schoonmoeder is bijvoorbeeld doodsbang voor onze engelse bulldog (kun je nagaan zo'n slome lobbes) en verkondigd het liefst tegen iedereen hoe onverantwoord het is dat wij die hond hebben icm een kindje. Het heeft mij ook erg geraakt, maar aan de andere kant is het inderdaad onze keuze! Je geeft gewoon veel om je familie, dus hun mening doet er wel toe en je wil gewoon dat ze inzien dat je het goed doet. Toch doe jij niks verkeerd hoor. In dit geval is je tante echt een beetje kinderachtig bezig. Neemt niet weg dat het even rot is nu. Hopelijk is het snel gezakt allemaal.
He bah, dat is dan lastig onderhandelen zo Waarom keurt ze het zo af? Heeft ze het idee dat jullie het niet redden met 3 honden o.i.d?
het is inderdaad jullie beslissing.( ik laat me even niet uit over of het slim is of niet) het is echter evengoed haar beslissing dat ze jou hele huishouding met de 3 honden dan niet meer binnen wil.
Jullie hebben gelijk, het is wel goed dat ze haar grenzen aangeeft. Het is haar huis. Maar het is niet goed dat ze meteen kortaf en pissig doet tegen me omdat wij besluiten een 3e hond erbij te nemen. Maar goed het doet gewoon even zeer, heb er(na het telefoontje) even om kunnen janken(ja noem me kinderachtig haha) en moet het gewoon proberen los te laten anders staat het idd tussen ons is.En dat is het niet waard. Maar dan zal zij moeten accepteren dat we ZELF beslissen wat we doen met ons leven.