Verandering lichaam bij ( heel ) veel afvallen.

Discussie in 'De lounge' gestart door sill, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Hoi Dames,

Ik ben een van de vele met overgewicht. Ik ging al met een hoog BMI de zwangerschap in. Tot nu toe heb ik een fijne zwangerschap gehad, geen echte problemen en de kleine doet het goed. Alleen merk ik wel dat ik door het extra aankomen tijdens mijn zwangerschap (10kg) , het gewicht mij echt in de weg gaat zitten. Ik ben er klaar mee en wil de knop omdraaien. Moet alleen nog wel even wachten tot na de bevalling.

Ik heb een plan opgesteld, gezond eten en meer bewegen.
    Mijn doel is om in de komende jaren in totaal 40 a 50 kilo af te vallen. Ik wil dit niet snel, maar langzaam doen - zodat het ( hopelijk ) blijvend is. Als ik dit heb behaald, heb ik het 'ideale' gewicht voor bij mijn lengte. Het is een doel, maar ik moet maar zien of het bij mij past. Wanneer ik tevreden ben, wil ik stoppen.

Nu het probleem waar ik tegen aan loop, als je zoveel afvalt.. Heb je natuurlijk overtollig vel.. Ik zal er last van krijgen bij mijn buik, borsten, heupen, bovenbenen en misschien ook wel mijn armen.
    Nu ben ik nog jong ( 21 jaar ), dus heb nog een redelijk elastische huid. Maar zal dit allemaal rechttrekken in combinatie met sporten? Of zal ik aan de einde van de rit, toch operatief het een en ander moeten aanpassen?

Heeft hier iemand ervaring mee of hebben jullie meer informatie?
    Alles is welkom!

Liefs!

2. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik was 30 kilo afgevallen, en had alleen nog wat vel op mijn buik extra, zag er gewoon uit als een vetrol.
    Na deze zwangerschap ga ik weer afvallen, want ik kom nui ook vast weer 25 kilo aan. Ben benieuwd naar daarna!

3. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    Ik ben jaren voor mijn zwangerschap 30 kilo afgevallen door anders/gezonder te eten en veel te sporten. Ik was toen ook nog jong (24), maar ik was toen ik 30 kilo kwijt ongelukkiger met mijn lijf dan ervoor.
    Ik had van die vleugels onder mijn arm aan de binnen kant van mijn dijbenen en op mijn buik een rol vel over waar je bij wijze van een fles cola onder kon verstoppen.
    Ik ben toen naar verschillende artsen geweest en allemaal vonden ze het medisch noodzakelijk dat ik er aan geopereerd zou worden ivm smetten etc.
    Het ziekenfonds besliste toen echter anders.. ik was nog niet op t gewicht waar ik volgens hen ( ondanks dat ze me nog nooit gezien haddden) zou moeten zijn.
    Uiteindelijk heb ik zelf een kliniek gevonden waar ze me wilden helpen. Ik heb een buikwand correctie ondergaan toen. Er is toen ruim 3 kilo vel van mijn buik weggehaald.
    Ik betaal het zo ongeveer nog steeds af... na mijn zwangerschap is het helaas nooit meer zo geworden als het was.. maar ben er nog steeds elke dag blij mee dat ik het toen gedaan heb.

Groetjes ..:)

4. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ook hier vrij veel afgevallen na de zwangerschap van de 2e en een mooi stuk loshangend vel als beloning.

Nu moet ik nog gaan kijken hoe het gaat worden als ik nu weer volop kan gaan sporten maar ik vrees dat dat loshangende vel helaas niet gaat verdwijnen.

Dat is echt een nadeel, doe je er zo je best voor. Sport je veel, heb je buikspieren en dan hangt er als toetje een stuk vel overheen :(

5. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    At Home
    @Zonnebeertje: Wat goed dat het jou al is gelukt! Deed je dit ook dmv van gezonder eten en sporten? Of iets anders? Milkshakes en voedselvervangers begin ik niet aan. Je valt er lekker snel mee af, maar zodra je weer overstapt naar normale voeding - zit het er zo weer aan.

@Sweet: Respect dat je zoveel bent afgevallen, maar jammer dat het negatief heeft uitgepakt. Dit is iets waar ik ook erg bang voor ben. Dat sporten, deed je dat met een speciaal progamma van een instructeur of of voor jezelf?
    Klinieken die het op afbetaling doen zijn er inderdaad, want de verzekering wil nogal eens moeilijk doen. Maar dit is mijn laatste optie!

@Blondie: Bij mijn buik zal inderdaad ook veel loshangend vel gaan worden, het is inderdaad een nadeel.. Maar ja, overgewicht is ook erg slecht. Ik hoop dat ik het er met sporten zo goed mogelijk af krijg. Eerst mijn zwangerschap uitzitten.
    Ik ben ook bang, omdat ik al met een dikke buik de zwangerschap in ging, dat als de kleine eruit is - dat het helemaal vies gaat hangen. Daar zie ik echt tegenop! :(

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik ben afgelopen jaar ruim 30 kilo afgevallen (en eigenlijk nog vrij snel) en heb absoluut geen last van hangend vel (en sporten deed ik niet veel alleen fietsen)

Is denk ik echt per persoon verschillend

7. CarpeDiem89

CarpeDiem89 Actief lid

2 jan 2011
    234
    0
    0
    Momenteel ff niks..
    Den Haag
    Het ligt er denk ik ook aan wat je bouw is, hoeveel overgewicht je hebt en in hoeveel tijd je bent aangekomen..

Ik ben deze zwangerschap nu bijna 40 kilo aangekomen, woog ervoor tussen de 69-75, nu ruim over de 100.

Liep tot een tijd geleden bij de diëtist maar zag hier nu in de zwangerschap geen nut van omdat ik blijf aankomen.
    Heb nu voor dit jaar nog ongeveer 2 behandeluren over vanuit de verzekering dus ik heb afgesproken dat ik liever terug kom na de bevalling om dan echt een dieet te volgen i.c.m. Sporten.

8. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik ben vroeger;) 30 kilo afgevallen (in alle eerlijkheid zit er weer ong 10 aan.. a jaren.. dus stabiel gewicht:p) maar ik heb wel een slapper velletje maar niet hangend..
    Rustig afvallen.. veel water drinken en sporten..
    Het is geen garantie, maar kan wel helpen.

9. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik ben nu 10 kilo afgevallen, maar ik moet wel zeggen dat vooral bij mijn buik behoorlijk slap is (ik ben trouwens 20). Ik heb tot nu toe ivm met tijd te kort nog niet kunnen sporten, maar wil hier wel mee beginnen. Ik hoop dat mijn buik op die manier nog wel wat strakker wordt, want dit vind ik ook niet echt charmant. Ik denk idd dat het verschillend is per persoon.

10. mizeluro

mizeluro Lid

2 jul 2010
    99
    0
    0
    tandartsassistente
    Rotterdam
    ik was voor de zwangerschap 30 kilo afgevallen. dr frank dieet en veel sporten.ik moet zeggen dat ik geen last van slap vel heb gehad. alleen door het stoppen met dieet en sporten en veel snoepen tijdens zwangerschap kan ik weer vanaf het begin beginnen:(.

11. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik ben nu 8 kilo afgevallen. Wil er totaal 30 kwijt. Mijn buik was al flink voor mijn zwangerschappen. Nu zie ik er uit als een hangbuikzwijn...haha
    Hoop dat het nog bijtrekt.

12. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik ben ook met een veel te hoog bmi de zwangerschap in gegaan, en heb nu de zwangerschapskilo's er bijna weer af. Wil nog tussen de 40 en 55 kilo afvallen, afhankelijk hoe ik me er dan bij voel. Maar de eerste 5kg is er iig af!
    Doe het mbv WeightWatchers online, mag alles eten, en zelfs meer dan ik deed. Maar het werkt en het is vol te houden, da's het belangrijkste. Sporten doe ik nog niet echt, wil er eerst zo wat kilo's af hebben zodat het bewegen straks makkelijker gaat.

13. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    heb je contact met een dietiste of wil je dit op eigen kracht doen?
    volgens mij is het beter om langszaam af te vallen,dus een halve kilo per week zo heeft je lichaam tijd om er aan te wennen.
    daarnaast ook veel sporten natuurlijk.

ik moet er niet aan denken om zoveel af te vallen en zou het echt mega knap vinden als het je lukt!

succes!!

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik denk dat het per persoon verschilt. Mijn moeder ziet er nog prima uit na vier kinderen en 30 kilo afvallen, dus hopelijk wordt al dat overtollige vel mij ook bespaard.

Ik ben 15 kilo kwijt en moet er na de bv nog 20. Weight watchers is ideaal, je mag alles eten! Succes ermee!

15. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik ben ook 30 kg afgevallen zomaar(nouja zwangerschap en ziekte) ik heb dus niet extra gesport enz en heb geen hangend vel enz

16. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    At Home
    Hee Dames!

Wat een verschillende verhalen allemaal!

Ik ben vanaf mijn 16de tot aan mijn 20ste veel aangekomen, moeilijke jeugd en verdriet weg gegeten. Niet slim, maar op dat moment maakt het je niet uit. Nu heb ik er wel veel problemen mee.

Het dieet wil ik alleen doen, misschien bij een diëtiste mocht het niet lukken, maar op eigen kracht is iets wat ik graag wil behalen.

Ik ben nu 1.75cm en 120 kilo, ging met 110 kilo de zwangerschap.
    Mijn 'ideale' gewicht op mijn lengte zou 66 kilo zijn. Dat zou betekenen dat ik 55 kilo moet afvallen. Echter heb ik mijn eigen ideale gewicht op 75 gezet. Dan zou ik 45 kilo af moeten vallen.
    Nu zijn er een aantal kilootjes bijgekomen door de zwangerschap, dus wanneer ik bevallen ben - zou het al wat minder worden. Ik wil ook borstvoeding geven, dus misschien helpt dat ook!

Verder wil ik langzaam afvallen, dus verspreid over 2 á 3 jaar. Met gezonder eten, sporten en veel water drinken. Dat zijn al 3 dingen, die ik nu niet doe. Dus dat zal al aardig opschieten.

Ik hoop echt, dat mijn lichaam zelf alles recht trekt. Als ik de buikwandcorrectie - foto's allemaal zie, schrik ik best van wat voor litteken het achterlaat. Maar het is wel hele veranderingen gezien hoeveel vel iemand wel niet overhoud aan veel afvallen.
    Maar die zijn heel snel veel kilo's kwijtgeraakt en dat is iets, waar ik vanaf wil zien.

Een dieet zoals DR. Cohen lijkt mij ook wel wat. Maar wil het eerst op eigen kracht proberen.

Deel Deze Pagina