Buikje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Roxie, 8 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxie

Roxie Actief lid

23 aug 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag mama's en mama's in spé :)

Sinds een paar dagen valt het me op dat mijn buik opgeblazen is, ik zou zeggen 'harder', maar dat is het dus eigenlijk heel zacht en flexibel. Ik begon me af te vragen of ik misschien teveel heb gegeten ;) maar nee, ik heb ook nooit een vetlaagje o.i.d. gehad!

Ik ben vorige week ongesteld geweest na 5 dagen over tijd geweest te zijn, en mijn menstruatie bestond uit alleen donkerbruin bloed (ik weet niet of dit uberhaupt relevant is maar ik vond het erg opvallend). De dagen na NOD en voor menstruatie heb ik 3 tests gedaan, alledrie negatief.

Ik lees veel over vrouwen die toch ongesteld blijven terwijl ze zwanger zijn, en/of tests die pas na 3, 4, 5 (!?) maanden een zwangerschap aangeven.
    Beste is natuurlijk naar de huisarts maar door omstandigheden kan ik daar niet naar toe op dit moment. Daarom maar op deze manier... Om even mijn ei kwijt te kunnen. Wat denken jullie? Ben ik mezelf valse hoop aan het geven of...?

Liefs,
    Roxie

Bijgevoegde bestanden:

2. xxmichelle

xxmichelle Actief lid

16 aug 2013
    218
    0
    0
    Jeugdzorg
    Alkmaar
    ik heb precies hetzelfde buikje sinds 1 week. moest 8 dagen geleden ongesteld worden, maar is niet gebeurd. al 4 zwangerschapstesten gedaan maar allemaal negatief, dus echt geen idee wat het is!

3. Roxie

Roxie Actief lid

23 aug 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Raar hè?

En echt heel vervelend, ik heb liever dat ik weet dat er 'niets' is, dan dit... bang dat ik mezelf valse hoop geef en nog meer teleurgesteld ben (want dat was ik al na 3 negatieve tests).
    Ik heb nog één test liggen, ik had mezelf gezworen die te bewaren voor volgende maand (ik geef een vermogen uit aan die dingen en ik wil niet zo obsessieflijk worden), maar het begint nu toch wel weer te jeuken.
    Maar ja, die kan ook net zo goed weer negatief zijn... en dan ben ik alsnog niet gerustgesteld. :p

Ik vind het vooral zo raar omdat ik gewoon ongesteld ben geworden, maar ja wel 6 dagen te laat en niet zoals gewoonlijk... Zucht :(

4. xxmichelle

xxmichelle Actief lid

16 aug 2013
    218
    0
    0
    Jeugdzorg
    Alkmaar
    hmm jaa echt heel irritant, herken het helemaal! als ik dan niet zwanger ben, wil ik gewoon door naar de volgende ronde haha :p

5. xxmichelle

xxmichelle Actief lid

16 aug 2013
    218
    0
    0
    Jeugdzorg
    Alkmaar
    ben benieuwd of andere het ook herkennen en weten wat het kan zijn..

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    ik heb ook gebloed rond nod maar korter en anders. Test direct erna was negatief. 1,5 week later knaltest.
    Houd in de gaten of je nog meer kwaaltjes gaat krijgen, dat had ik, en doe dan alsnog een test.

7. Roxie

Roxie Actief lid

23 aug 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie. Ik doe morgenochtend als ik wakker word gewoon nog een test... we zullen zien...

8. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik heb ook regelmatig "last" van zo'n buikje. Maar bij mij zijn het dan mijn darmen na een paar dagen heb ik mijn normale figuur weer terug :p

9. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Mijn buik is wel eens ooit opgezet als ik ongesteld moet worden, maar niet altijd...

10. noa81

noa81 Actief lid

13 dec 2010
    413
    0
    0
    Hmm ja moeilijk te zeggen. Was de menstruatie anders dan normaal?
    Inderdaad een test doen. Succes!

11. Roxie

Roxie Actief lid

23 aug 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja... Misschien beetje vies praatje maar het was alleen 'oud bloed', 5 a 6 dagen lang. Dat heb ik nog nooit gehad, samen met bizarre steken in mijn baarmoeder/eierstokken een maand ervoor, precies 6 dagen na mijn eisprong, rond de tijd van de innesteling (ALS die zou plaatsvinden dus).
    Gisteren een test gedaan, nog steeds negatief. Ben bang dat ik mezelf gewoon iets wijsmaak... maar ik voel me zo, anders.
    Tsja. Enige antwoord is gewoon doorleven hè. :)

12. xxmichelle

xxmichelle Actief lid

16 aug 2013
    218
    0
    0
    Jeugdzorg
    Alkmaar
    Ik denk dat je gewoon vocht vasthoud ofzo.. Tenminste dt heb ik mezelf nu maar wijsgemaakt na 5 negatieve testen

13. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Is wel vreemd alleen oud bloed...
    Fingers crossed dan maar!

14. Roxie

Roxie Actief lid

23 aug 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo daar iedereen... :)

Even mijn topic omhoog halen, moet gewoon echt ff mijn ei kwijt, pfff.
    Ik had het allang losgelaten en dacht, ik zit mezelf gewoon weer valse hoop te geven, wacht nou maar tot je volgende menstruatie, dan kan je weer met een schone lei beginnen.

Nou... niet dus.
    Het is nu 10 oktober en nog geen teken van menstruatie.

Sinds twee weken gevoelige borsten, vreselijk moe, lage rugpijn, hoofdpijn, stemmingswisselingen... mijn buik lijkt steeds steviger en dikker te worden (mijn oma zei zelfs: je lijkt wel zwanger, als ik dat mag zeggen?).

Vier tests verder: allemaal negatief. Om gek van te worden. Elke dag krampjes alsof mijn menstruatiePIJN moet doorbreken (die heb ik altijd een paar uur voor de echte pijn, die ik elke maand heb). Maar het gaat dus niet over in pijn en helemaal niet in menstruatie! Elke keer weer spannend als ik naar de wc ga, maar de dagen verstrijken en verder voel ik alleen maar meer dingetjes die ik niet ken (rommelende darmen, luchtbelletjes, trek in - jawel - suikerspin, haha).

Zojuist bloed laten prikken bij de huisarts. Zo zenuwachtig, ik probeer aan iets anders te denken maar het lukt maar niet. Daarom maar even van me afschrijven...

De arts zei dat ze niks kon zien aan mijn buik en dat de bloedtest beslissend zou zijn, dat het dan vast zou staan als ik niet zwanger zou zijn. Maar ik heb nu zoveel verhalen gelezen en gehoord over bloedtesten die ook niet 100% betrouwbaar zijn. Moet ik me nu misschien niet al mee bezig houden maar dat is moeilijk. Ik weet al dat ik het niet meteen zal geloven als ze vanavond of morgen zeggen dat ik niet zwanger ben.

Vrouwen... :p

15. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    @Roxie: ben je gestopt met de pil of aant ontpillen sinds je deze kwaaltjes hebt? Weet je historie even niet.
    wanneer hoor je de uitslag? wat verwarrend allemaal zeg.
    Vergeet niet, hormonen kunnen rare dingen met je doen hoor!!

16. Roxie

Roxie Actief lid

23 aug 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    @muppet83
    dankjewel voor je reactie :) Ik ben al 4 jaar geleden gestopt met de pil en eigenlijk altijd een heel regelmatige cyclus gehad van 29 dagen. Wel vaker rugpijn, hoofdpijn, gevoelige borsten, stemmingswisselingen... dus dat allemaal kan te verklaren zijn, ik creeer vaak stress dus die dingen verbazen me niet zo erg. Maar het buikje vind ik wel opvallend en de menstruatie die uitblijft ook, nu dus 8 a 9 dagen overtijd, na vorige maand ook 5 dagen te laat te menstrueren (en niet een echte menstruatie gehad te hebben).
    Maargoed wat je zegt, ik weet hoe het werkt met zo'n schijnzwangerschap, ik wil het al jaren zo graag dus ik heb mezelf wel vaker 'voor de gek gehouden'...

17. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    @roxie: jullie zijn dus wel druk bezig om een ukje te maken begrijp ik.
    als ik stress heb dan slaat dat altijd op m'n darmen, spastische darm idee dan lijk ineens 5 maanden zwanger. maar m'n ongi bleef echter nooit uit.
    succes, hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

18. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    ben heel benieuwd naar de uitslag!

Volgens mij kan je zeggen dat je ongesteld bent geweest als je 3 dagen helder rood bloed verlies hebt. dat heb jij vorige maand niet gehad - alleen maar oud bloed - dus of dat een echt menstruatie is geweest?!

Ik hoop voor je positief nieuws!

Deel Deze Pagina