ik wil fulltime kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door MysteriousG, 12 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Dag Heidi

Mijn baby valt telkens binnen 5 in slaap tijdens de borstvoeding en drinkt zo niet genoeg wat tot gevolg heeft dat ze vaak de borst wil wat mij tevens gek aan t maken is...

daarom wil ik eigenlijk fulltime gaan kolfen en haar de fles geven ipv de borst, want daaruit drinkt ze wel goed en zijn we ook sneller klaar!

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Moet ik bijvoorbeeld per 2/3 uur maar 1 borst kolven of beide? Hoelang en hoeveel cc moet ik per keer kolven?

Alvast bedankt

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ik zou ook nog overwegen om een lactatiekundige in te schakelen. Dit klinkt alsof ze nog niet heeft geleerd haar voedingen effectief tot zich te nemen en is met een paar aanpassingen snel aangeleerd. Met een dag of 5 tot een week heb je dan een heel ander beeld en hoef je niet te rommelen met flesjes, kolven, koelen, verwarmen etc.

Wanneer dit beeld wat je beschrijft een paar dagen is en voorheen ging het wel beter, dan kan het zijn dat je kindje aan het regelen is: vaak voor kleine beetjes komen om je productie een boost te geven. In dat geval is het handig hier aan toe te geven zodat je straks weer verder kunt met meer voeding voor je kindje!

Wil je wel gaan kolven, dan is het zaak een professionele dubbelzijdige elektrische kolf in huis te halen (geen medela swing maxi, echt een volwaardige kolf) om je voeding goed af te kolven en je productie op peil te houden. Je kolf in eerste instantie beide borsten tegelijk af iedere 3 uur. Wanneer het goed gaat kun je over een paar weken kijken of je ergens kunt schipperen om je productie in minder momenten bij elkaar te kolven, sommige moeders lukt dit, anderen niet.
    Afwachten dus.
    Ik zou zeggen: bel een lactatiekundige en overleg wat je mogelijkheden zijn!

Groetjes,
    Heidi

Deel Deze Pagina