Hallo allemaal, Vandaag heb ik de eerste dag van mijn zwangerschapsverlof (en ik vind het heerlijk). Ik ben lekker begonnen met de babywas, alles goed uitgesorteerd op kleur natuurlijk. Nu heb ik één blauw lintje van een broekje over het hoofd gezien en je raadt het al, sommige witte dingen zijn enigzins blauw geworden. Er zitten een aantal hydrofiele luiers tussen, dat vind ik niet zo erg, maar ook een erg leuk truitje was een blauwe vlek heeft gekregen. Ik ben bang dat ik het er met neutral niet uit ga krijgen, kan ik er gewoon vanish bijgooien of moet ik het dan daarna nog een keer wassen omdat dit beter is voor het kindje? Of misschien gewoon wat groene zeep? Hoe zouden jullie dit doen? Liefs, Sam
Bij de drogist verkopen ze een middeltje wat een 'mislukte' was weer oplost. Ik heb het nooit gebruikt maar misschien werkt het wel. Bleekmiddel maakt kleding snel hard, en biotex verwijdert vlekken mar geen verkleuring. Succes !
Ik zou gewoon lekker wat sterkers gebruiken (ik heb ook wel zo'n speciaal vlekkentubetje staan hier) en dan daarna eventueel nog uitspoelen in een handwasje. Eerst die vlek er uit krijgen zou ik zeggen, dan kun je je daarna nog bedenken of nog een keer wassen zin heeft.
Tx, ik heb het toch gewoon lekker laten weken in de Vanish. Zo te zien is het uit de hydrofielluier, maar niet uit het leuke truitje . Ach, nog geluk dat niet de hele was onder zit
Hopelijk helpt de Vanish! Ik heb toen de Color Catcher's doekjes gekocht en die bij elk wasje erbij gedaan en geen enkel kledingstuk is verkleurd. Misschien dat je die morgen kan halen? Succes met de rest van de was!
Hoi Ginny, dus die color catcher doekjes helpen echt??? Ik zag het op tv de reclame en geloofde het niet, maar je kan dus echt alle kleuren bij elkaar gooien zo een doekje erbij en het werkt?? Dan is het toch een goede optie om ongelukken te voorkomen met al die leuke kleine kleertjes En Sammetjen: fijn dat het iig wel uit de hydrofiele luiers is gegaan de blauwe vlekken, wel jammer van je leuke struitje natuurlijk maar gelukkig is de schade beperkt gebleven zoals je aangeeft Succes met de rest van de kleertjes en geniet van je verlof meid!
Wat ik wel eens doe als er vlekken echt niet uit bijv WITTE leggings gaan is in de aanstippen met gloor en dan in de wasmachine (niets anders erbij gooien) en daarna nog even in de gewone was mee.
Ik sorteer de was wel op kleur hoor, maarja...sommige kledingstukken zijn meerdere kleuren. Dus dan gooi ik er altijd zo'n doekje bij en tot nu toe is elk kledingstuk mooi van kleur gebleven!
Ik heb de doekjes ook gekocht voor de babywas omdat er idd bijv in witte truitjes toch wat rose zit etc. En ze werken perfect!!! Echt een aanrader!!