op bezoek geweest bij ziek kind in ziekenhuis

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by elinora, Apr 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elinora

elinora Lid

Sep 12, 2008
    17
    0
    0
    Hallo,

Ben 12 weken zwanger van mijn 2de kindje en ben vandaag (voor mijn werk, werk ik pleegzorg) op bezoek geweest (2,5u) op het kleine kamertje van een ziek kind van een jaar oud. Ze weten nog niet wat het heeft, last van luchtwegen, koorts en diarhee. Denken aan een virus maar weten nog niet wat.
    Ik heb in het begin tegen de pleegouders gezegd dat ik zwanger ben en me de vraag stelde of dit kwaad kon of niet. Zij hadden van de verpleging niets speciaals doorgekregen, enkel om de handen goed te ontsmetten. Achteraf is dit nog eens bevraagd bij de verpleging en zou geen kwaad kunnen.

Nu zit ik er achteraf toch wel mee in, aangezien ik nog niet weet wat er mis is met het kindje. Ik heb er op het moment zelf niet lang bij stilgestaan omdat de verpleging niets speciaals hierover aangaf en omdat ik op voorhand ook dacht er niet zo lang te blijven, maar is anders uitgedraaid omdat de pleegouders even over naar huis gingen.
    Ben ik nu stom geweest? Ik ben anders iemand die heel voorzichtig is tijdens de zwangerschap, maar nu voelt het aan alsof ik wel een risico heb genomen. Ik heb uiteraard mijn handen goed ontsmet en het kindje niet aangeraakt, wel 2,5 uur in dezelfde kleine ruimte geweest.

groetjes
    Elinora

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik zou me zeker geen zorgen maken!
    Als er echt iets ernstig was dan had je het op voorhand wel geweten.

Mirjam

Share This Page