ik vroeg me na aanleiding van het huurhuis topic iets af. stel 1 inkomen valt weg kunnen jullie dan jullie lasten nog betalen (boodschappen kleding etc niet meer genomen) zet er een poll bij
dat ligt eraan welk loon Zonder dat van mij wel, zonder dat van mijn vriend wordt het lastig/onmogelijk.
ja vaste lasten wel maar boodschappen enz gaat nog net denk ik maar dan totaal geen geld voor leuke dingen kleding enz. we zullen dan flink in de bezuiniging moeten.
Ik ga er even vanuit dat mijn loon weg valt en dan is het denk ik krap aan en zit er niets meer in dan alleen het betalen van de vaste lasten en geen leuke dingen meer doen. Valt mijn man zijn loon weg, dan is het een vette nee
Ik heb ja gestemd, maar dat is dan alleen als het loon van mij weg valt. Als zijn loon wegvalt dan gaan we dat alleen redden als ik meer uren ga werken en de kinderopvang opzeg.
Nee, mijn man en ik verdienen hetzelfde (hij werkt 5 dagen, ik 3) en we hebben 75% van ons salaris nodig voor de vaste lasten. De overige 25% is 'over' voor boodschappen, e.d.....
Yep wij redden het. Ik ben namelijk 1 Jan dit jaar bewust gestopt met werken en ben heerlijk thuismama geworden .. Nee we hebben het niet extreem breed maar we kunnen goed leven zo en zijn zielsgelukkig
Hier is er 1 inkomen weg gevallen....ik onderhou ons nu. In de maanden dat ik veel ORT krijg en extra kan werken lukthet. In de andere maanden niet en dan spreken we onze krimpende spaarrekening aan
Het salaris van m'n man zijn de vaste lasten, mijn uitkering is voor de boodschappen en de rest...het 'te koop' bord halen we waarschijnlijk weg maar als er een inkomen wegvalt dan móeten we echt verkopen.
Nu nog wel wel, omdat we erg goedkoop wonen, maar als we dit verkcht hebben en wat duurders gaan kopen zal het wat lastiger worden.
Met onze huidige levensstijl zouden we het niet redden met één salaris. We zouden dan drastisch aanpassingen moeten maken. Gelukkig hoef ik er niet over na te denken.
Wij hadden tot afgelopen maand 1 loon, het is écht krap en goed opletten met wat we kopen, maar we redden het wel! Al moet ik wel zeggen dat ik blij ben dat ik vanaf deze maand ook loon zal krijgen! Eindelijk eens weer wat leuks voor ons 3'en kopen/ en wat leuke dingen met ons 3'en doen!
Hier ook zo duidelijk. Zou ik mn auto verkopen, goed opletten met boodschappen, en geen extra's(geen frietje halen bij de snackbar) dan kunnen we zonder mn loon. Alleen dit wil ik niet.......
ja, want ik werk al sinds de geboorte van onze dochter niet meer. Maar mijn man heeft dan wel 2 banen en we wonen goedkoop
hier leven we trouwens ok 1 inkomen hoeven nergens op te bezuinigen. en we houden genoeg over. ook de rede dat ik ben gestopt met werken ik zou het niet kunnen zonder luxe hoor.
Wij hebben altijd gerekend op/met alleen het salaris van mijn man. Ik werk maar 16 uur ( en niet als hersenchirurg of topmodel) dus op mijn salaris kan het niet nee