witte vlek op huidje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bloem86, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem86

    bloem86 Fanatiek lid

    31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Hoi allemaal

    Al een tijdje geleden ontdekte ik een witte vlek op het bovenbeen van mijn dochtertje.
    Nou lijkt het alsof deze langzaam nog witter wordt.

    Heeft iemand dit eerder gezien? Ikzelf namelijk nog nooit en zou niet weten wat het is.

    groetjes,
    Bloem
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Mango26

    Mango26 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Hoe lang zit het er al?

    Het lijkt een plek te zijn zonder pigment, dit kan een huidaandoening zijn maar ook iets onschuldigs zoals een schimmel...
    Ik zou er even mee langs de huisarts gaan!
     
  3. bloem86

    bloem86 Fanatiek lid

    31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    ik denk zo'n 2 maandjes..maar nu ze minder kleding aan heeft valt het me toch meer op.
    Ze heeft er geen last van of jeuk of iets dergelijks.
    Maar ga idd even de huisarts bellen.
     
  4. Mango26

    Mango26 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Is het alleen deze plek of heb je er meer kunnen ontdekken?
    Omdat je zegt dat hij groter wordt zou het best een schimmel kunnen zijn, daar hoeven ze ook niet persé last van te hebben...

    Succes bij de huisarts!
     
  5. rijtjes

    rijtjes Niet meer actief

    Het kan natuurlijk ook dat haar huidje door het zonnetje net ietsje bruiner is waardoor de vlek wat witter lijkt? Een vriend van mij heeft dit ook, gewoon een plekje zonder pigment. De haren die op die plek groeien zijn ook spierwit, ziet er heel grappig uit.
     
  6. mamavanmara

    mamavanmara Bekend lid

    24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Ik ben twee weken terug met mijn dochtertje langs het CB gegaan. Zij heeft ook zo'n vlekje op haar rug. Bij haar geboorte was het nog niet opgevallen, maar 'opeens' zat het er. We hebben er niet echt op gelet, want met verschonen zie je haar rug niet en met wassen viel het nooit echt op. Het blijkt een pigmentvlekje te zijn. Het tegenovergestelde van een moedervlek. Als zij in de zon komt met het vlekje, zal deze later ook nooit bruin worden.
     
  7. Biccy

    Biccy Fanatiek lid

    28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Mijn kleintje heeft ook een wit vlekje, maar dat is precies op de plek waar hij de vaccinaties kreeg, dus in ons geval denk ik dat het daardoor komt?
     
  8. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik denk dat ze op die plek de pigment mist maar bellen kan nooit geen kwaad
     
  9. heppiedepeppie

    heppiedepeppie Fanatiek lid

    6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik zou ook even de huisarts bellen. Mijn tante heeft Vitiligo, dat is een pigment ziekte. Geen ernstige ziekte maar zijn heeft vooral op haar handen en benen plekken waar geen pigment zit.
    In de zomer is het bij haar beter zichtbaar omdat ze dan natuurlijk bruin wordt, alleen die plekken niet.

    Misschien is het iets ontschuldigs, maar beter een keertje te vaak vragen dan niet, toch?
    Succes!
     
  10. mamavanmara

    mamavanmara Bekend lid

    24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Uiteraard wil ik niet zeggen dat jouw kindje hetzelfde soort vlekje heeft als mijn dochter. Het ziet er wel precies zo uit, een beetje streperig. Maar ik ben geen huisarts. Dus bij twijfel inderdaad even bellen!
     

Deel Deze Pagina