Witte vlekjes hart en hersenen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Bond, 5 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bond

Bond Lid

19 jan 2014
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Vandaag een 20 weken echo gehad en er zitten bij de hartspiertjes twee witte vlekjes en in de hersenen aan 1 kant een vlekje. Mogelijk een cyste.

Volgens de echoscopiste kan het geen kwaad maar ik ben toch bezorgd. Aangezien we eerst een verhoogde kans op down hadden en we inmiddels wel een goede uitslag van de nipt test hebben gehad.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Ik hoor graag jullie reacties!

Groetjes Christa

2. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Wij hadden 2 cysten in de hersentjes, aan allebei de kanten. Dit is een zogenaamde softmarker, zonder andere softmarkers is dit volledig normaal. Ik weet niet hoe het zit met het vlekje op het hartje, maar je zou kunnen kijken op softmarkers. Bij ons waren met 25 weken de cysten weg! Dat gaan ze niet standaard checken, maar we hadden een eco, dus vroeg ik er naar.

3. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Onze zoon had ook een wit vlekje in de hersenen,deze was bij 22 weken zwangerschap verdwenen. Dit schijnt zeer regelmatig voor te komen.
    Doordat wij een verhoogde kans op Down hadden (geen Nipt gedaan) en er nog 2 softmarkers gezien werden werden wij doorgestuurd voor een GUO

Met de vlekjes bij het hartje heb ik geen ervaring, hier had hij het bij de maag en dat was wel een aandoening die inmiddels verholpen is.

Overleg met je VK en spreek je bezorgdheid uit,mogelijk kan zij je uitleg geven of extra controle en geeft jou dat weer rust.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Die vlekjes op het hart (echodense focus) zijn ook softmarkers.
    Onze dochter had er ook 1. 1 losstaande softmarker is geen reden tot zorg. Bij meerdere is er idd verhoogde kans op down of anders syndroom. De nipt heb je al gehad dat scheelt, dus kun je down uitsluiten. Ik heb geen idee welke syndromen er nog meer achter kunnen zitten.
    Maar bedenk dat deze vlekjes vaak in de loop van de zwangerschap ook weer verdwijnen!

Deel Deze Pagina