Gynaecoloog of vk: heb je een keuze na MMM?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door williebb, 5 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. williebb

williebb Actief lid

22 mrt 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was benieuwd of iemand me even kon helpen?
    Wij hebben morgen bij de fertiliteitskliniek als afronding van de mmm onze eerste echo.
    Weten jullie hoe het verder gaat?
    Mag je bijvoorbeeld kiezen voor een gynaecoloog of vk of moet je na een mmm verplicht naar de gyn?
    En als je mag kiezen, waar hebben jullie voor gekozen en waarom?

2. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Ik heb geen idee in jou geval.
    Hier na meerdere mk onder controle bij de gyn. Gelukkig wel! Krijg nu elke 1,5-2 weken een echo. Maar in jou situatie zou het misschien ook wel gewoon weer via de vk kunnen.

3. mloez

mloez Lid

23 jun 2013
    31
    0
    6
    Als het er allemaal goed uitziet wordt je in principe terugverwezen naar de verloskundige. Je blijft alleen bij de gynaecoloog als daar een goede reden voor is.

4. raglottie

raglottie Actief lid

7 feb 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fertiliteitskliniek heeft mij doorverwezen naar gyn ivm een goede voorlichting over de combinatietest. Heb in het ziekenhuis dezelfde gyn als ik bij de kliniek had. Mocht van hem kiezen door wie ik begeleid wilde worden; gyn of vk. Heb gekozen voor deze gyn omdat ik toch in het ziekenhuis wil bevallen en het wel een prettig idee vind om daar onder begeleiding te zijn.

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Hier ben ik doorverwezen naar de gyn, maar dit is ivm de andere zwangerschappen (dysmature kinderen)
    Anders ga je gewoon naar de vk. Ook veel fijner, vaak dichter in de buurt en je hebt vaak dezelfde.
    Ik had de eerste keer bij de gyn echt het idee alsof ze een blik gyns hadden opengetrokken, zoveel kwamen er uit de vergaderkamer :D

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Volgens mij mag je altijd naar een vk en alleen bij ifv is een screening nog onderdeel van het protocol als ik het goed heb.
    Ik zou altijd kiezen voor een vk... kost beduidend minder tijd!!!

7. williebb

williebb Actief lid

22 mrt 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allemaal super bedankt voor jullie snelle reacties. Weet ik iets meer waar ik aan toe ben.

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook na ivf alle keren weer gewoon terug naar de vk. Ik heb met 9 weken nog de laatste echo gehad in het ziekenhuis, maar dat had niet eens gehoeven.

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    je moet zelfs naar de vk als er geen verdere reden is dat je bij de gyn blijft. En dan nog ga je waarschijnlijk naar een andere gyn als waar je de behandelingen hebt gehad.

10. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Hier aankomende donderdag de combinatietest en dan 15 mei intake bij de verloskundige.....wel heb ik me termijn echo bij de vk gehad maar de echo's daarvoor en daarna bij de gyn.
    Als alles goed met je is en met de baby en het loopt allemaal goed op groei mag je dus gewoon door naar de vk

11. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    De eerste keer tot 12 weken een echo gehad in het ziekenhuis. Daarna ben ik naar de verloskundige gestuurd. Ik vond het bij de verloskundige wat fijner. Op het laatst van de zwangerschap hebben ze in het ziekenhuis zelfs een fout gemaakt en kans op infectie gevaar, koorts gehad en in het ziekenhuis moeten blijven na de geboorte van m'n dochtertje.

Verloskundige was kwaad toen ik het vertelde over het ziekenhuis ze vond het niet kunnen en dat ik haar had moeten bellen, ja wist ik veel ik liep niet meer bij de verloskundige. En maakte ze zo iets net nog een keer mee met iemand anders toen ze hier op kraamvisite kwam.

Echt een hele fijne vrouw is het zou zo weer bij haar willen. Ik denk niet dat ik naar het ziekenhuis hoeft als we ooit een 2e zouden krijgen.

12. raglottie

raglottie Actief lid

7 feb 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier dus niet. Mocht kiezen en er is geen medische reden waarom ik bij een gyn zou moeten.

13. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik heb mmm ook gelopen wel zwanger geworden natuurlijk maar ik heb er juist voor gekozen onder controle bij de gyn te zijn (lang verhaal) dit mag ook gewoon.

14. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    VK of gyn hangt ervan af of je zwangerschap zelf extra risicovol is. Zo ja; gyn, zo nee; moet je naar vk.

Deel Deze Pagina