Hallo, Ons dochtertje sliep altijd ontzettend goed. Hooguit werd ze 1x per nacht wakker voor haar speentje. Sinds december gaat het eigenlijk steeds slechter. Ze werd steeds vaker doordat ze honger had (dachten we). We gaven haar dan een papfles en dan viel ze meestal meteen weer in slaap. Uiteindelijk was het iedere nacht raak en sinds een paar weken wordt ze om het uur of om de 2 uur wakker en begint dan te huilen. We willen dus proberen om haar van de papfles 's nachts af te krijgen maar als ik helemaal frusti na een aantal uur toch maar een papfles geef dan drinkt ze die wel meteen op, maar vaak wordt ze daarna toch wel weer wakker. Ook geen oplossing dus. 's avonds eet ze daarbij ook ineens heel slecht. Herkend iemand dit? Heeft iemand tips?
marly slaapt ook al heen hele tijd slecht. en ze ging ook minder eten, maar op het CB zeiden ze dat kindjes op een gegeven moment minder voeding nodig hebben omdat ze actiever zijn (zou juist andersom verwachten). en dat slapen....ja weet niet meer wat ze daar van zei maar het hoort er wel bij. bij de leeftijd ook. gaat wel weer over maar kan een hele poos duren. ik ben nu een homeopathisch middeltje aan het proberen sinds een paar dagen, baat het niet schaad het niet. kindival...heb goede reacties gehoord, en na 14 dagen stop je en kijk je of de kleine weer op zichelf doorslaapt, zo niet weer 14 dagen geven en opnieuw proeberen, schijnbaar gaan ze op een gegeven moment zelf doorslapen. valt te proberen. die papfleszou ik niet geven, kan uiteindelijk ook te zwaar op de maag vallen, omdat ze die niet meer nodig heeft.
Ja, heel herkenbaar. Om de 2 uur zaten wij een boekje te lezen. Totdat het begin deze week al om half 10 begon. Toen was ik het echt zat. Ik heb haar getroost en weer terug in bed gelegd, maar dat pikte mevrouw natuurlijk niet. Toch weggelopen en even laten uitrazen. Na 2 minuten weer troosten en weer in bed gelegd. Toen ging ze wel lief slapen. Dit heb ik steeds herhaals. Ook midden in de nacht en sinds 2 nachten slaapt ze weer door. Een keertje eruit is niet erg, maar 6x werd me toch te veel van het goede.
Ik lees even mee......... Wil vandaag ook gaan starten met kindival tabletten. Ik heb een heel druk mannetje. Hij heeft overdags totaal geen rust in zijn dondertje. Hij wil de hele dag met mij samen rondjes door de kamer lopen. Op zich hartstikke leuk,maar als ik hem even ergens anders wil neer of in zetten is het brullen en word hij zeer driftig. Als je hem op schoot hebt moet je hem heel goed vasthouden,want stilzitten kan hij niet. (mijn andere zoon was overgens precies zo) En dan denk je....... hé hé het is bedtijd,,,,,,,,maar nee hoor,word gemiddels 5 keer per nacht huilend wakker. Ik denk té druk overdags en kan dat 's nachts niet verwerken. Heb toenstraks al een dromenvanger opgehangen,,,,,,wie weet helpt het Vandaag gaan we starten met kindival en kijken of dat wat helpt.
Hier hebben we het ook al een tijdje. Al moet ik zeggen dat het nu beter gaat. Ik was het ook zat om er telkens uit te gaan, en we gaven haar soms ook het flesje. We zijn toen de 5 minuten regel gaan toepassing. De eerste 2 nachten was het huilen, maar nu gaat het steeds beter. Vannacht hoorde ik haar om 05.00 uur en dan praat ze even en valt weer in slaap. Dan hoeven we er ook niet meer naar toe. Maar het schijnt wel bij deze leeftijd te horen.
Ons meisje van 1j en 7mnd sliep ook altijd goed, zeker tot 1 jaar. Daarna begon ze op sommige momenten wat onrustiger te worden, zoals met het doorkomen van kiesjes. Nou ja, dat is dus te verklaren. Maar als we zeker wisten dat er niets aan de hand was dan lieten we haar ook huilen. Tja, niet leuk, maar het helpt hier gewoon wel!
Emiel heeft dit ook, zal de leeftijd wel zijn. De ene keer is hij om 5.00 uur wakker en soms slaapt hij ook door tot 7.00 uur. Als hij om 5.00 uur of later komt dan krijgt hij een papfles, ik merk dat hij honger heeft. Na de fles gaat hij weer lekker slapen, soms wel tot 8.30 uur. Vannacht hoorde ik hem om 2.00 uur maar na wat kletsen en jengelen is hij toch in slaap gevallen. Het is volgens mij echt de leeftijd. O ja, Emiel is overdag ook heel erg druk en actief. Kan geen moment stil zitten en rent door de kamer.
Tsja, zo te lezen moeten we gewoon door de zure appel heenbijten en haar gewoon laten huilen. Bij het krijgen van kiesjes was ze ook heel huilerig maar dan heeft het een reden en snap ik dat ze getroost moet worden (en schone luier... ). Morgen maar mee beginnen dan! Vind het echt heel moeilijk om haar te laten huilen...
hier ook hetzelfde ineens. ze is nu 20 maanden en snachts ook ongeveer 3 keer wakker. zitten wel hoektanden door te komen. dus dan begin je te twijfelen waar het nu aan ligt. weet ook niet goed wat ik er mee moet.