traject adhd bij kind 4 jaar wie ook?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chipje, 4 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chipje

chipje Bekend lid

11 mrt 2013
    655
    10
    18
    Mijn zoontje zit in het traject om eventueel adhd vast te stellen.
    Hij heeft een doorverwijzing.
    Zijn gedrag is als volgt:
    Van sochtends tot savonds aan het stuiten
    Geen concentratie
    Niet stil kunnen zitten en altijd vallen.
    De klas verstoren om steeds te praten en geluid te maken.
    Kindjes storen om steeds aan ze te pielen.
    Overal tegen aan lopen en altijd met zijn handen zwaaien.
    Heeft in 4 jaar nog nooit iets langer volgehouden dan 2 min daarna is hij afgeleid.
    Wel is hij super sociaal en lief voor mensen en dieren.
    Nooit aggressief of boos.
    Kan vreselijk goed leren ondanks zijn concentratie.
    Maar is geen houden meer aan thuis en op school door zijn hyperactiviteit.
    Hij zit er zelf weg mee en vraagt ook vaak waarom hij niet rustig kan zitten of mee doen.
    Ik maar mij ernstig zorgen omdat ik bang ben dat zijn hyperactiviteit zorgt voor problemen op school.

Ikzelf heb add en komt veel adhd in de fam voor dus gek is het niet als er een diagnose komt.
    Maar hoe dan verder? Orde en regelmaat helpt hem een beetje maar gaat nog steeds door het geluid heen!
    Wie heeft er ervaring met adhd op een vroege leeftijd? En zijn jullie gelijk op medicatie gegaan? En hielp dat?

2. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Bij mijn neefje is op z'n 5e adhd vastgesteld. Naast medicijnen kregen mn zus en haar man ook heel veel nuttige info over de gedragsmatige aanpak en wat zij konden doen om hem te helpen. Daarnaast was er ook veel kennis vanuit de school, die veel ervaring hadden met adhd en hebben zij ook goed meegeholpen met een plan (zal misschien helaas niet bij alle scholen zo zijn..). Ik neem aan dat als adhd echt vastgesteld wordt jij ook verder geholpen gaat worden met een gedragsmatig plan.

Mijn neefje is bijna gelijk met medicijnen begonnen (paar maanden na diagnose, toen gedragsmatige aanpak alleen onvoldoende bleek) en deze medicijnen hebben denk ik wel geholpen. Inmiddels is hij veel minder een stuiterbal dan voorheen ;).

Deel Deze Pagina