Witte vlekjes op tandjes...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door thewiz, 10 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Het onderwerp zegt het eigenlijk al. Mijn dochtertje heeft op haar 2 voortandjes witte vlekjes zitten. Weet iemand wat dit is?

Groetjes Sanne.

2. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Volgens mij komt dat door een te hoge fluoridegehalte.. Raad je aan om tandpasta te nemen die geschikt is voor baby's waar weinig fluoride in zit.

3. namya

namya Niet meer actief

ja ik zag het ook onlangs bij mijn zoontje...ga het ook even in de gaten houden en de 19e aan de tandarts vragen

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Toevallig is één van de september mama's hiermee met haar zoontje naar de tandarts geweest. Is vaak een aangeboren iets wat vanzelf weg gaat.

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier kwam t door de vit D druppels, toen overgstapt naar tabletjes in toen ging t weg

6. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Echt waar? Wat gek eigenlijk. Mijn dochter heeft ook witte vlekjes op 1 hoektandje. Enig idee hoe 't zou komen dat de vit.D druppels voor de vlekken kan zorgen?

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    nee geen idee maar kreeg de tip van een andere mama en ik heb t geprobeerd. Na ong 2 weken waren de vlekjes weg.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    meestal ligt het aan de verkeerde tandpasta. kleintjes hebben een tandpaste zonder fluoride. als je met geeft voor de 6 jaar dan kunnen ze witte vlekjes krijgen in de tandjes.

ook kunnen kindjes het krijgen als moeder antibiotica heeft gehad tijdens de zwangerschap

nog een optie is dat het aangeboren is zonder oorzaak. papa of mama hebben het dan vaak ook

9. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ok, dank je. Wij hebben de juiste tandpasta, geen antibiotica gebruikt en geen 'erfelijkheid'. Ik dacht altijd dat de vlekjes iets met een 'tekort' te maken hadden. Maar ik maak me er niet teveel zorgen over,het gaat hier om 1 vlekje.

10. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Ik gebruik de goede tandpasta. En heb ook geen antibiotica gehad en papa en mama hebben ook geen witte vlekjes op de tanden. Wel gebruik ik vit. d druppels. Ik ga dan maar eens tabletjes gebruiken. Misschien helpt het.

11. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier heeft dochter het op haar hoektandjes en heb het gevraagd bij de tandarts en die zei dat het komt door een foutje in de aanleg. Kan geen kwaad verder zei hij.

Deel Deze Pagina