Pff, ik zie net op de rechtervoortand van mijn zoontje witte vlekjes. Ik schrok me kapot want ik heb dat zelf ook op mijn tanden maar bij mij kwam het door te vroeg gebruik van medicijnen op jonge leeftijd. Ik heb prednison gebruikt tijdens de zwNgerschap, daar zal het toch niet door komen?? Ik heb er zelf altijd heel veel moeite mee gehad dat mijn tanden zo "beschadigd" waren. Heb dan ook facings laten plaatsen dus nu zie je niks meer, maar toch.... Wat kan ik het beste doen? Een tandarts bellen of naar de huisarts gaan? Zoonlief is nu pas 10 maanden dus misschien kan er nu nog iets aan worden gedaan?
Heel veel kinderen hebben witte vlekjes op de tanden. Onze middelste dochter heeft/had het ook op haar melktanden.Ze is nu volop aan het wisselen en de blijvende tanden zien er goed uit.Zij heeft toen ze 3 maanden was antibiotica gekregen en wschl komt het daardoor. Ik weet niet of Prednison van invloed is maar het zou zomaar kunnen. Het is niet leuk maar aan een melkgebit doen ze niets.Wacht gewoon even op de andere tandjes die doorkomen en bekijk dan eens in zijn geheel hoe het eruit ziet. Let er ook dat je niet teveel tandpasta gebruikt want dit kan ook witte vlekken geven.