Witte vlekjes tong, maar geen spruw. Wat dan??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimSam, 13 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimSam

KimSam Lid

28 okt 2009
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft sinds vandaag een paar witte plekjes op haar tong. Ik ben bij de huisarts geweest, omdat ik dacht aan spruw. Maar hij gaf aan dat dit het niet was, omdat spruw dikkere witte plekjes geeft. Het leek er volgens hem dus niet op.

Daarnaast lijkt ze geen pijn te hebben. Ze is wel al 3 weken huilerig bij 1 à 2 flessen per dag. De overige flessen drinkt ze zonder een kik en ook de flessen waarbij ze even huilt, gaan keurig leeg. Bij spruw zou ze meer moeten huilen bij elke fles, volgens de dokter.

Maar wat is het dan???? Iemand ooit ook gezien bij kind?

2. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Geen idee....De dokter wist het ook niet begrijp ik dan?
    Mijn zoontje heeft ook spruw gehad en hoefde niet steeds te huilen bij elke voeding hoor! Onrustig drinken kan al een signaal zijn.
    Zijn het maar gewoon een paar losse vlekjes? Niet weg te vegen?

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Als het niet weg te vegen plekjes zijn, zouden het aften kunnen zijn. Merel had dat en kreeg toen een smeerseltje waar ik de naam niet meer van weet. Maar als je huisarts het heeft gezien en hij aften niet heeft genoemd??? Dan zal het waarschijnlijk niet zijn?

En spruw hoeven niet altijd dikke vlekken te zijn. Hier bij beide meiden witte platte vlekjes....

4. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    finn had er ook niet altijd last van.. hij heeft 4x gehad...
    het waren bij hem ook geen dikke vlekjes... hele dunne die je niet weg kon poetsen.. zit het ook in de binnenkant kan de lippen en de wangetjes?

5. KimSam

KimSam Lid

28 okt 2009
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    De huisarts zei inderdaad dat het geen spruw was. Hij keek echter maar 2 tellen. Nou sprak ik gister een vriendin. Haar zoontje had ook spruw en haar huisarts had ook gezegd dat dat het niet was. Bleek later dus wel zo te zijn.

En het blijkt dezelfde huisarts te zijn!!!!!!

Ik zie het met de dag erger worden. Alleen nog op de tong. Het idee dat ik al 3 dagen een zalfje had kunnen smeren en nu tot morgen moet wachten terwijl ik het erger zie worden.... Zucht!

Moet morgen naar cons. bur. en laat ze daar maar kijken. Hoop dat ik dan meer duidelijkheid krijg, maar mijn gevoel zegt nu (en eerder eigenlijk ook al) dat het toch echt spruw is. Zeker nu ik hier lees dat jullie kindjes er ook niet bij elke fles last van hadden.

6. KimSam

KimSam Lid

28 okt 2009
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de weekendpost gebeld! Geen zin om langer af te wachten. En alleen al door ons verhaal waren ze daar overtuigd van spruw en konden ze niet begrijpen dat de dokter dit niet herkende. Mag dadelijk middeltje halen.

7. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Hier zei de HA op een gegeven moment ook dat het geen spruw was!
    Ben toen zelf gestart met daktarin, en het verdween heel snel!
    Hij heeft mij na die tijd wel 4 keer bedankt dat ik er toch zelf mee was gestart!
    Hij had het niet door! .......

8. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Mijn joey heeft ook witte dingen op zijn tong maar de huisarts zei dus dat ie spruw had
    Ik heb meds nu maar het kan weggeveegt worden en hij klakt niet met de tong en eet ook erg goed
    Als hij zijn fopspeen in de mond heeft dan is zijn mondje schoon

Hij heeft 1 dag die spul gehad en hij kotste alles steeds uit maandag ga ik vragen om iets anders...
    Maar tja als hij het niet heeft...

9. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    als je het weg kan vegen is het geen spruw hoor,
    dan is het gewoon wat melk wat vast op het tongetje zit

10. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ja zie nou wel !
    Ik dacht al word ik nou gek
    Misschien wou ze het zekere voor het onzekere die ha van ons
    Maar is niet leuk als je kindje meds krijgt als het niet hoeft toch?

11. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland

nee zeker,hij is ook nog zo jong!

Deel Deze Pagina