Hallo, Ik heb een vraag.. Ik ben (bijna) 10 maanden geleden bevallen, maar heb nog steeds pijn bij vrijen. Het lijkt alsof het niet past De pijn zit aan de onderkant van de 'ingang' van mijn vagina en net daar binnen. Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel. Ook tampons gebruiken is erg pijnlijk. Ik heb echt last van 'binnenin'. Hoe kan dat ik daar nog steeds pijn heb? Kan dit te maken hebben met de bevalling of is er iets anders (medisch) aan de hand? Moet ik hier naar laten kijken of is dit 'normaal'? Alvast bedankt voor het lezen, Ik hoor het graag. Groetjes Mama092013
Goedenavond, Wat vervelend dat je deze klacht hebt. Na het lezen van jouw berichtje, vroeg ik me af of je gehecht bent na de bevalling. Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit wel het geval is en dat daar de pijnklachten vandaan komen. Er kunnen twee dingen aan de hand zijn. Het kan zijn dat je te strak gehecht bent, waardoor de ingang van de vagina te nauw is. Het kan ook zijn dat het door de wondgenezing komt dat je er nu zo'n last van hebt. Sommige vrouwen ontwikkelen meer littekenweefsel dan andere vrouwen. Je kan proberen het soepeler te maken met perineum olie, waardoor de pijnklachten soms verminderen. Gebeurt dit niet, dan zou ik je adviseren langs te gaan bij de gynaecoloog. Mogelijk moet het herstelt worden om van de pijnklachten af te komen. Ik hoop dat je hier iets mee kan en anders hoor ik het graag. Succes! Groetjes Monique
Oke, dankjewel voor je reactie. Ik ben inderdaad ingeknipt en gehecht. Maar hij lijkt ook alsof er iets in mijn vagina zit.. Een soort bobbeltje.. Ik zal eens voor de zekerheid langs de huisarts gaan. Bedankt voor je reactie.