Wie doet aan zwangerschapszwemmen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Chelsea, Apr 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chelsea

Chelsea Bekend lid

Aug 6, 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Wie doen er allemaal aan zwangerschapszwemmen?

2. Clau

Clau Actief lid

Oct 8, 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Ikke! :p Ik ben deze week toevallig begonnen. Bij ons is er gewoon elke week een les en daar kun je vrijblijvend naar toe gaan. Het is dus geen cursus van zoveel weken.
    Mijn zwangerschapsgym is 2 weken terug al afgelopen, en dat vond ik eigenlijk wel wat vroeg. Ik ben nu 30 weken zwanger en wil graag een beetje in beweging blijven.

Het zwemmen vond ik erg leuk en lekker om te doen! :D

3. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    bij me eerste gedaan
    maar ben ermee gestopt toendertijd , het water was daar zo koud dat ik vele malen harde buiken kreeg van dat bbrrr koude water :)

4. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wat is het verschil tussen zwangerchapszwemmen en gewoon zwemmen?

5. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Ik ga ook 1 keer per week naar zwangerscapszwemmen.

6. patje

patje Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,923
    0
    0
    overijssel
    Ik ga ook naar zwangerschapszwemmen, je koopt hier een kaart van 10 lessen die je in 12 weken op kunt maken. Ik heb nog 1 les te gaan, en misschien dat ik daarna nog een paar keer een losse les koop, maar dat weet ik nog niet want ik doe nu ook aan yoga, en als ik verlof heb vind ik het wel lekker om eens niet altijd s'avonds weg te zijn.

We moeten eerst altijd even inzwemmen, dan wat verschillende baantjes trekken, dan wat oefeningen in het water en als laatste even een paar min. lekker ontspannend drijven........dat is wel even heerlijk.
    Gelukkig is het bij ons in het warme bad, anders was ik er niet aan begonnen. :)

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Kan bij ons in het zwembad helaas niet :(

8. stitch

stitch Fanatiek lid

Sep 24, 2006
    1,561
    0
    0
    ik heb het ook gedaan in het begin maar
    omdat mijn zwangerschapscursus op dinsdag avond was en het zwemmen op maandag avond hebben het zwemmen even gestopt.
    was een beetje teveel van het goede( met het werken erbij)

groetjes susanne

9. stitch

stitch Fanatiek lid

Sep 24, 2006
    1,561
    0
    0
    zwangerschapszwemmen doe je samen met allemaal zwangere meiden
    en dan eerst een beetje opwarmen in het "kleine bad'en daarna in het 'grote'bad baantjes zwemmen daarna oefeningen( met je handen zwaaien/ je benen groter rondjes draaien, zittend op een slang)
    en dan ga je weer naar het kleien bad om te relaxen.
    en tussen door krijg je nog tips
    zo gaat het in iedergeval bij ons ik vind het echt hardstikke gezellig.

10. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ga ik doen als het gymen afgelopen is. Ik loop toch 8 weken voor met de gym, dus duik ik erna dat warme water wel in :D

Verder ga ik op mijn vrije dag gewoon banen trekken in het normale bad.

Groetjes,
    Danielle

11. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Stomme vraag misschien maar is het koud?
    Ik heb het idee met zwangerschapszwemmen dat de tempratuur lekker omhoog gaat of is dat niet zo

12. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik heb net geinformeerd en de tempratuur is inderdaad ietje hoger hihi. Ik wil dat wel graag doen, maar vanaf welke week meld je je meestal aan?

XXX

13. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Ben ook benieuwd ;)
    Bij ons hebben ze ook zw zwemmen, maar weet alleen niet op welke dag, en hoe duur, maar een keer informeren....

jessica

14. Harmless

Harmless Fanatiek lid

Oct 14, 2006
    1,986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jaaa lekker hoor dat zwemmen en vooral keuvelen. Het water is inderdaad aangepast. En het is goed om je ff niet zo zwaar te voelen. Vele hebben hierdoor minder rugklachten!

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dank je wel voor je antwoord
    ik zwem zelf in een heel klein zwembad. mogen maximaal 4 personen per keer in en ik ga altijd met mijn vriendin, mijn moeder en soms mijn man, dus is feitelijk altijd een privé badje ;) het water is 36 graden, echt zalig. denk dat ik dit lekker blijf doen, is ook goedkoper dan het zwangerschapszwemmen bij ons in de buurt :) ik denk wel dat ik zwangerschapsyoga er bij ga doen. alles om maar goed voorbereid te zijn haha

16. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik wilde tzt met zwangerschapsyoga starten, maar het zwemmen lijkt me ook erg leuk....en of dat dan zwangerschapszwemmen wordt of gewoon lekker samen met mannetje baantjes trekken...

17. lucie

lucie Actief lid

Mar 13, 2007
    335
    0
    0
    Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap aan aquajoggen gedaan.
    Ook deze zwangerschap (3e) doe ik weer twee keer per week een half uurtje aan deze les mee.
    Bij ons is geen zs. zwemmen en gewoon zwemmen vind ik saai.
    Sommige oefeningen (buikspieren) kan ik niet meedoen, maar dat is geen probleem.
    Als je buik wat dikker wordt, doe je de drijvers ipv op je rug, op je buik.
    Ik vind het heerlijk om 'gewichtsloos' toch actief bezig te zijn en voel me er erg fit bij.
    Bij de eerste ben ik doorgegaan tot twee weken voor de bevalling (toen durfde ik niet meer auto te rijden naar het zwembad), dus ik ben benieuwd hoe lang ik het nu ga volhouden!
    Anyway, aanrader! :thumup:

18. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Ik zit nu een aantal weken bij zwangerschapszwemmen. Bij ons s het in het extra warme bad waar ze ook babyzwemmen doen. 1 keertje kost 3 euro 80 en duurt 45 minuten.
    Heerlijk! Een aanrader!

19. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    dat is nog goedkoper waar ik zwem.
    ik betaal 4.75 euro voor 30 min

Share This Page