Yess wel zwanger wat eigenlijk niet gepland! Ik ben wel erg blij met een 2e kindje maar het moet natuurlijk op financieel goed uitkomen.. Ik zit op dit moment thuis. Mijn jaarcontract is helaas niet verlengd. Wel heb ik 3 weken geleden een ww uitkering aangevraagd. Krijg voor 13 sept. antwoord van het uwv. Als het goed is krijg ik deze uitkering maar voor 3 maanden. Wat nu dus is gebleken is dat ik 1 maandje zwnager ben! Nu ben ik bang dat ik het niet ga redden na die 3 maanden? Ik heb pas een huis gekocht waarvan mijn man de vaste laste etc betaald, Ik wil mijn kind niet wegdoen Kan iemand mij meer informatie geven aub dan weet ik waar ik aan toe ben..
Hoi Liefde, Dat is erg vervelend, maar een wondertje is het mooiste geschenk wat je kunt krijgen. Ik weet niet wat voor werk je hebt gedaan, maar ik weet dat de thuiszorg vaak een contract voor een half jaar aanbied. Mogelijk dat je hier wat meer mee kunt sparen.
Zwangerschaps- en bevallingsuitkering recht en plicht; werkloos - Babyopkomst.nl Hier heb je wat links over zwanger en werkloos zijn. Als ik jou was zou ik even googlen, dan vind je van alles over dit onderwerp. Ik zou gewoon werk zoeken, ook al is het maar voor een half jaar. Dan kun je wel sparen voor de tijd erna en bouw je meer ww op. Als je dit echt wil gaat het je ook lukken. Je moet je er echt voor inzetten om een baan te krijgen, ook al is het maar als cassiëre bij de supermarkt voor een tijdje, DOEN! Succes ermee!
Zoveel mogelijk solliciteren inderdaad. Dan maar een baan wat je misschien niet zo leuk vind. Ik zou ook niet tijdens gesprekken zeggen dat je zwanger bent. Ze mogen je wel niet weigeren, maar hebben dan wel een andere reden....
Misschien dat je de beste kansen hebt bij een uitzendbureau? Niet veel zekerheid natuurlijk, maar misschien kun je zo wel wat opzij zetten, en wie weet contacten op doen via welke je een vaste baan kunt vinden.
Ik begrijp toch zo goed je angsten. Maar je baby is toch echt een geschenk, vergeet dat nooit!!! Wat werk betreft, idd gewoon naar div uitzendbureaus gaan en verder jezelf suf solliciteren. Je hoeft natuurlijk niet te vertellen dat je zwanger bent (volgens de wet moet je het pas melden 3 wk voor je verlof ingaat) Maar meestal kan je het eerder zien door je groeiende buik. Maar nu je nog zo vroeg zwanger bent zou ik het gewoon geheim houden. Alles wat je nu werkt hoef je geen ww aan te vragen. En tegen de tijd dat je met zw verlof gaat krijg je weer een ander soort uitkering van het uwv. Heb vertrouwen dat het echt wel allemaal goed zal komen, positieve energie wekt positiviteit op!!! En geniet van de kleine die je geschonken is. Meisje, heel veel succes
Ik zit met hetzelfde probleem. eind deze maand loopt mijn contract af en deze is niet verlengt. Nu ga ik in december met verlof maar durf niet via het uitzendburo aan de slag lijkt me te veel risico met zo aan de kant gezet worden (en heb je dan wel recht op een eventuele uitkering) Ik kan het ook niet verborgen houden want ik begin al een aardig buikje te krijgen. Ik lees graag even mee.
jeetje zeg, je hebt al een kindje en je hebt het erover om dit kindje weg te doen?? Zorg dan dat je niet zwanger wordt... Succes met je probleem.
Kindje wegdoen om financiële redenen zou ik niet doen als ik jou was, niet eens denken daaraan ! Daar krijg je honderd procent enorm spijt van. Je moet of een andere baan vinden of het maar financieel minder hebben. Ik ben nu ook zwanger van de tweede en door bepaalde omstandigheden hebben we het zeer financieel zeer moeilijk. Zo erg, dat we echt geen geld hebben voor een kinderwagen, babybedje, maxi cosi e.d. Ik vraag me iedere dag hoe we dat godsnaam allemaal gaan redden, maar toch zijn we super blij met dit kindje. Mijn man is nu op zoek naar een extra baan en ik ben volop aan het solliciteren, maar mijn buikje is al goed te zien. Het is nu echt heel moeilijk om aan werk te komen, maar hoe moeilijk het ook allemaal is, we blijven positief. Zolang we onze huur en eten kunnen betalen, maak ik me niet echt zorgen om onze financiële problemen
Ze wilt haar kindje toch helemaal niet wegdoen?? Waar lees je dat dan? Ze vraagt om tips zodat ze toch wat geld kan sparen om dingen voor de kleine. @TS: zoals de meeste al boven me schreven, neem een baantje voor een half jaartje dan kun je weer wat sparen en na je zwangerschapsverlof heb je dan misschien ook weer zo een baan Succes in elk geval!
Dat zegt ze idd helemaal niet, ze wil het juist absoluut niet wegdoen. off topic : En ik vind dat 'moet je maar niet zorgen dat je zwanger wordt' altijd zo makkelijk praten. Ik ben door de pil heen zwanger geworden terwijl ik daar echt mega voorzichtig mee was.
Helemaal mee eens. Geen enkele vorm van anticonceptie is 100% beschermend (behalve geheelonthouding, maar dat lijkt me niet al te best voor je relatie ) On topic: Ik zou lekker m'n hart volgen in deze kwestie. Vaak komen deze dingen allemaal wel op hun pootjes terecht. Zie hier op zwangerschapspagina ook vaak mensen die hun baby spulletjes weg doen voor een prikkie of gratis. Sterkte.
Nou dan lees ik het anders, want zoals ik het lees staat er dat ze financieel geen oplossing ziet en dingen roept als 'ik wil mijn kind niet wegdoen'. Hoezo moet je je kind wegdoen dan? Dat snap ik dus niet! Financiele problemen oké, die hebben we allemaal wel eens en dat je daar tips voor vraagt ook prima. Maar het lijkt nu alsof ze er over nadenkt haar kindje 'weg te doen' als er geen oplossing komt en dat vind ik gewoon irritant.
lees dan asjeblieft dit topic niet...ik vind het pas irritant dat mensen alleen maar sensatie zoeken in dit soort dingen.... als je je ergert lees je toch alleen topics over andere dingen?
hoezo sensatie, ze plaatst hier toch een topic om meningen te horen. Nou mijn mening is dat ze haar zwangerschap als een geschenk moet zien en niet direct panikeren dat er geen geld is en dat ze haar kind weg moet doen. En misschien dat ze juist door zo'n reactie even weer met haar beide benen op de grond word gezet en zich realiseert hoe dankbaar ze mag zijn om 'zomaar' zwanger te worden.
Uit haar bericht kan je duidelijk lezen dat wanneer ze geen oplossing heeft dat ze dan overweegt haar kind weg te doen, ook al wilt ze dat liever inderdaad niet. Wel naief dat sommigen dat niet hebben begrepen. Het is juist goed dat haar even duidelijk wordt gemaakt dat een kind weghalen om die reden niet verstandig is. Het is niet aanvallend bedoeld ofzo maar juist om haar te helpen.
Liefde85, hou je ons op de hoogte hoe het verder gaat met je? Ik leef in ieder geval met je mee. Ik geloof echt dat je je baby niet kwijt wil maar dat je bang bent. Zou ik ook zijn, en die hormonen helpen ook niet he. Hou hem taai, geniet van je kindje en nog ongeboren baby, zie ze als een geschenk en dat het allemaal wel goed zal komen. Heb vertrouwen. dikke knuffel
Ik ben met 12 weken nog van baan geruild, en het was geen enkel probleem. Daarnaast heb je alleen recht op een zwarschapsuitkering als je binnen 10 weken nog een baan hebt(gehad) Ik zou idd zoveel mogelijk solliciteren. Maar een kindje wegdoen zou niet in mijn lijstje opties staan, maar dat is aan jou. Ik denk altijd maar zo dat hoe dan ook het altijd goed komt. En als je je kindje wegdoet heb je nog steeds geen baan en zit je niets ruimer dan met een kindje in je buik. dus het lost ook nog eens niets op.
Ik ben het ermee eens dat als je echt NIET zwanger wilt worden dan kan je daar goed voor zorgen dat dit ook echt NIET gebeurd. Financieel niet goed zitten is mooi klote voor je maar je was er toch echt zelf bij toen je zwanger werd. Ben zelf 37 jaar en heb nu zo'n 20 jaar seks zonder ook maar 1 keer per "ongeluk" zwanger te zijn geworden. Misschien heb ik geluk gehad maar weet zeker dat ik ook heeeel erg heb uitgekeken om niet zwanger te worden. Het is een lastige situatie maar niet een waar je niks aan kunt doen. Zou zeker nog voor je een buikje krijgt ander werk zoeken zodat men het ook nog niet aan je kan zien. Kind weg laten halen vanwege financiele redenen zou ik ook nooit kunnen begrijpen.