kinkhoest

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Chelleke84, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Goeie avond.

Ik heb een vraagje... onze overbuurman ( een goede vriend van ons die meerdere malen per week bij ons over de vloer komt) is waarschijnlijk besmet met kinkhoest... hij heeft iig alle symptomen maar het is nog niet vast gesteld.
    Afgelopen week heb ik een flinke verkoudheid gehad, die nu al flink gezakt is, maar nog niet weg... momenteel heb ik voornamelijk last van een kleine kriebelhoest en een licht verstopte neus... afgelopen week was dit wel erger...

Omdat ik momenteel 37 weken zwanger ben heb ik mijn VK gebeld (kreeg een vervangster aan de lijn) die gaf aan dat het alleen besmettelijk is voor pasgeboren kindjes, en dat ik mij nu eigenlijk geen zorgen erover hoef te maken maar overal lees ik dat ik wanneer ik het idd bij mij draag mijn kind bij de geboorte hiermee kan besmetten..... Het enige wat ze als advies gaf was dat ik in de gaten moest houden of ik koorts kreeg, verder vooral niet te druk maken zei ze....

Stel ze komen er nu toch achter bij mij dat het kinkhoest is ( hoop het niet aangezien de symptomen echt al vele malen minder zijn dan afgelopen dagen) kunnen ze dan voor de geboorte van ons kleintje er nog wat aan doen en kunnen ze er nu op een of andere manier nog achter komen of ik kinkhoest heb???

Ik maak me best wel zorgen eigenlijk...

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Gr. Chelleke84

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

geen zorgen, als je toch kinkhoest zou hebben nu dan maak je ook antistoffen aan die je via de placenta aan je kindje meegeeft. De kans dat je kinkhoest hebt is overigens echt erg klein.

Mirjam

3. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Hoi Mirjam.
    Bedankt voor je reactie.

grts. Chelleke84

Deel Deze Pagina