Ik ben nu 36weken en een paar dagen zwanger. Met 35weken en 33weken heb ik mijn vorige 2 controle's gehad. (vanaf week37 krijg ik pas wekelijkse controles bij de vk) Met 33weken was mijn buik/baarmoeder 31cm lang. Met 35weken was dat 30cm. Dus niet gegroeid in die weekjes, maar gekrompen. Ik weet niet of dit normaal is.... Maar de verloskundige doet steeds of alles oke is. Ik heb elk bezoek gevraagd of ons kindje goed groeit. (we hebben een vk praktijk met telkens een andere vk) Steeds werd mij verteld dat ons kindje gemiddeld groeit. Maar de laatste vk zei opeens dat we geen reusje moesten verwachten Ze schatte dat ons babietje rond de 2,5kilo zou wegen bij de geboorte. Dit hele gebeuren zit nu al een week steeds door mijn hoofd te malen. Moet ik mij nu geen zorgen maken om een te klein kindje en vragen of ik doorverwezen mag worden voor een groeiecho??? 2,5kilo lijkt me zo mini.
hoi, 2,5 kilo is inderdaad niet heel veel. Het gaat niet alleen om de centimeters maar ook om wat we met de hand voelen. Als je je druk maakt zou ik de praktijk bellen en vragen om uitleg. Omdat er steeds een andere verloskundige meet kan het wel eens dat je in centimeters achteruit gaat zonder dat dat iets ergs betekent. Het kan ook komen doordat je kindje is ingedaald. Mirjam
Bedankt voor je snelle reactie Mirjam. De laatste 2 metingen zijn door dezelfde vk gedaan (ik had haar toevallig 2x achter elkaar). Donderdag heb ik weer een afspraak, maar dan een andere vk. Ik zal haar dan verder vragen om uitleg. Want 2,5kilo vind ik ook een beetj weinig.