hallo allemaal Ik heb een vraag aan jullie. Mijn placenta ligt voor dus tegen mijn buik aan. Ik ben nu 16 weken zwanger van ons eerste kindje (banner klopt niet) Ik heb dus geen idee hoe het voelt als het kindje beweegt en schopt. Vanaf wanneer kan je het gaan voelen met een placenta die voor ligt. En hoe voelt het. Sorry voor de vele vragen
Hier ook een voorliggende placenta en ik voelde vanaf week 17 af en toe doffe plofjes/tikjes. Het is moeilijk uit te leggen Bij 21,5 week voelde mijn vriend het aan de buitenkant voor het eerst
Hier bij beide zwangerschappen placenta voor. Bij de eerste voelde ik rond 19 weken een soort plopjes, nu bij de tweede rond de 14 weken al. Komt vanzelf!
Ik voelde mijn zoontje ook met 17 weken. Eerst kriebelde het een beetje en je voelt het ook niet elke dag. Later voel je duidelijke schopjes en die worden steeds harder en vaker.
Hier dacht ik iets met 17 weken te voelen. Maar dat was maar zelden dus wist het niet zeker.. Met 20 weken wist ik zeker dat ik de kleine voelde. Met 24 weken voelde mijn vriend er voor het eerst goed, maar dat kwam omdat ze stug stopte als hij zijn hand op mijn buik legde. Haha
Mijn placenta lag bij mijn zoontje ook voor. Ik begon richting de 25 weken iets van plopjes te voelen. ( achteraf denk ik wellicht gewoon mijn darmen haha! Ik voelde het na de bevalling nog) Richting de 30 weken zag ik als ik ging liggen wel mijn buik bewegen, als hij rondjes zwom maar pijnlijke schoppen ed. Nooit gehad! Al met al heb ik altijd weinig gevoeld, vaak in het zh voor ctg etc want moest het toch echt iedere dag melden wanneer ik niets voelde in de laatste weken. Ik geloof vanaf 32 weken oid. Mijn zoontje lag tevens met de beentjes naar mijn ruggengraat.
Mijn vk zei trouwens dat het echt niet erg was dat ik niets /weinig en zeker niet iedere dag voelde tot 30w. Het is maar net hoe je kindje ligt etc. Maak je dus niet te snel ongerust ( en vraag eens aan jou vk wat ze denkt dat je kunt verwachten ) wij hebben een angelsound aangeschaft om af en toe eens naar het hartje te luisteren. Dat vonden wij heel fijn!
Ik begon met 27 weken pas wat te voelen, maar ik heb der nooit goed gevoeld en pijnlijke schoppen gehad! Ik heb aan het eind daardoor ook regelmatig in het ziekenhuis gezeten voor een ctg omdat ik der weer niet voelde!
Ik voelde haar rond 20 weken. Eerder wel twijfel gehad of ik haar voelde maar niet zeker van, ondanks dat het de 2e is. Ik denk dat wanneer je merkt dat het steeds duidelijker wordt je op een gegeven moment wel weet dat dat het is
Met 15 16 weken steeds een kriebel. 19 weken beetje plopjes en vanaf 21 weken wist ik zeker dat het de kleine was. Met 25 weken zag ik mijn buik aan de buitenkant bewegen
Mijn placenta ligt ook voor. Met 15 weken voelde ik haar zelf voor het eerst, maar echt heeel ligt. Met 18 weken voelde mijn vriend haar voor het eerst. Inmiddels beweegt mijn hele buik als ze zich omdraait
Bij mijn eerste lag hij achter en voelde al snel de kleine bewegen. 2de lag hij voor en heb haar echt maar weinig gevoeld. Op laatst veel in zkh geweest voor ctg etc. Gelukkig mocht ik op 37weken weer naar verloskundige voor thuisbevalling. Nu bij de 3de ligt hij weer achter en vind dat zelf toch wat prettiger.
Dit is mijn 4e zwangerschap en de eerste waarbij de placenta tegen de voorwand ligt. Ik heb me regelmatig zorgen gemaakt. De jongste voelde ik met 14 weken zelfs al vrij duidelijk, nu pas met 21 weken dat ik zeker wist dat het de baby was. Hij lag veel dwars met zijn gezichtje in de placenta en bokste daar dus ook in, met zijn beentjes veel richting mijn darmen, dus volgens de vk logisch dat ik dit niet voelde. Inmiddels voel ik `m elke dag meerdere keren overduidelijk en is het aan de buitenkant ok goed te zien/voelen.
Hier ook bij de eerste zwangerschap. Vanaf 28 weken dagelijks goed te voelen. Nu heeft de baby ook veel meer ruimte om te bewegen dus zal je t lastiger voelen. Wacht maar met een week of 28/30 Nu ligt hij achter en merk echt duidelijk t verschil.
Vanaf 18 weken voel ik de baby iedere dag bewegen. Placenta ligt voor. In het begin vond ik het golfbewegingen. Merkte heel duidelijk verschil met mijn darmen. Later werden het duwtjes van binnenuit. Inmiddels voel ik hem draaien, schoppen enzovoorts. Echt leuk!☺️
Bij de eerste voelde ik haar rond de 20 weken en nu ben ik 17 weken en 2 dagen en voel ook nog niks. komt wel goed Je hoeft de kleine nog niet elke dag te voelen met dit termijn.
Hier ook de placenta aan de voorkant. Voelde uk rond 16/17 weken. Wel duidelijk verschil met mijn eerste, daar lag de placenta achter. Haar voelde ik met 17 weken. Mijn dochter voelde ik veel duidelijker en harder.