lekkere hapjes voor een kinderverjaardag

Discussie in 'De lounge' gestart door Athina, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi allemaal,

over een paar weken wordt onze jongste alweer 1 :) . Nu vind ik het wel leuk om wat anders dan anders te doen op de verjaardag (anders dan de andere verjaardagen in de familie).
    Normaal is het meestal: Chips en wat hapjes als zijnde: stukje pizza, frituur, blokje kaas, plakje worst.

Bij de oudste, die in juli jarig is, doen we ook wel fruitspiesjes. Maar eind oktober is niet echt de goede tijd daarvoor vind ik. Meeste fruit wat niet gemakkelijk verkleurd word dan vrij prijzig (druiven, meloen, aardbei) .

Dus nu ben ik aan het kijken voor wat anders. Maar de instelling is wel dat het (bijna) allemaal gegeten moet kunnen worden door jonge kinderen. Gezond zou ook leuk zijn en niet te moeilijk te maken :p

Ik wilde sowieso pannenkoeken bakken (van te voren :p) jam ertussen in stukjes snijden en uitdelen met prikkertjes erin.

Maar ik zoek dus meer dingetjes... en eigenlijk ook wat leuks voor het eten s avonds. Van de week wortelsoep gemaakt, maar m'n man vond het écht niet lekker.. dus dat wordt hem niet :p .

Mensen nog leuke ideeen.. van die dingen waar je gewoon even op moet komen en die voor een ander misschien normaal zijn :p ?

groetjes
    Athina

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij hadden met de verjaardag van zoonlief quichestukjes, wraps (maar dan kleine rolletjes ervan gesneden met een prikkertje erin), mini worstenbroodjes, mini kaasbroodjes en mini saucijzenbroodjes.

Voor `s avond is soep (maar dan geen wortelsoep dus :p) met brood wel makkelijk. Of salades met (vers) stokbrood (hier eten de kinderen graag zo het stokbrood op).

3. tulip

tulip Niet meer actief

ik dacht ook aan pannenkoekjes hapjes, maar wat ook leuk is: een prikker met een kaas, worstje, komkommer en dan in bloemvormen ofzo. Als je dan een doos met groen papier beplakt, dan heb je een soort tuintje.

4. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Idd prikkertjes met kas en worst. Die mini-knakworstjes zijn ook leuk om eraan te doen.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oja dat is wat ik zoek ja: Vormpjes in de kaas en worst! Stom dat ik daar nu aan gedacht heb. Bij de fruitspiesjes deden we dat ook. Kleine moeite om dat in de kaas en worst te doen :) .
    Ik heb nijntje uitstekers besteld, beertje + nijntje.. misschien kan ik daar ook nog wat mee met de worst :)

gewoon kaas en worst vind ik 'te gewoon' :p door er vormpjes van te maken is het net wat leuker voor een kinderverjaardag...

6. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik had als traktatie voor de kindjes een bord met eierkoekmuizen op tafel gezet. Erg simpel om te maken en nog redelijk verantwoord. Ff googlen op eirenkoekmuizen en je vindt hoe je ze moet maken!

7. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik heb afgelopen keer knak worstjes in bladerdeeg gedaan. Die waren zo op.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik dacht eerst: Dat is te groot voor een hapje tussendoor... maar misschien dat ik nog kleinere eierkoekjes kan vinden dan de 10/12 cm koekjes die we vaak hebben... Volgens mij moeten ze die wel ergens hebben. Even zoeken in de winkel,dan vind ik het wel een leuk hapje :) dank je!

worstjes in bladerdeeg: Geef ik zelf niets om en doet m'n moeder eigenlijk al regelmatig ;) .

9. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Niet om raar te doen hoor laat ik dat bij voorbaat zeggen.
    Maar ik ben zelf half nederlands half indisch en ik merk gewoon dat als wij bij nederlanders op een verjaardagsfeestje zitten dat er dan inderdaad niet al te veel soeps op tafel komt
    Bij onze indische mensen maar ook surinaamse familie etc is er geen feest zonder lekker eten.
    Soep eten bij het avond eten voor een feest gebeurd echt nooit.

Je vraagt specifiek lekkere dingetjes voor kids

Wat wij dan altijd doen is een tafel met allemaal hapjes voor de kids en een tafel met hapjes voor volwassenen

Je vraagtt wel om gezond nou dat is het niet allemaal ;)

- Knakworstjes in bladerdeeg
    - Gevulde eitjes vinden kinderen ook heerlijk
    - Warm stokbroodjes gesneden met allerlei soorten salades
    - Soepstengels met een plakje ham erom heen
    - Minifrikandelletjes lekker met mayo en ketchup
    - Cake kopen of bakken en dan lekker met slagroom en spikkeltjes of wat dan ook
    - Sateprikkers met spekjes
    - Popcorn in een patatzakje
    - Schaaltje met kindertomaatjes en komkommers
    - Bananen smoothies maken
    - Bowl
    - Toastjes met smeerkaas
    - Ook leuk om soepstengels en smeerkaas neer te zetten een soort cheesedippers maar dan goedkoper

Kortom van alles en nog wat

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi, je hebt wel gelijk hoor sweetlove, maar in onze familie was het eigenlijk nooit gewoonte dat mensen bleven eten :p dus dit is al heel wat :) .
    De laatste keer hadden we trouwens voor het eten wraps en vanalles om te vullen op tafel gezet, salade, vlees, mais, feta, komkommer, dat soort dingentjes. Soep vooraf :) .

bowl moet ik niet vergeten, vind ik zelf érg lekker. Voor de kindjes vind ik dat te veel geknoei.

de smeerkaas dippen is een goeie :) lekker en leuk :)

gevulde eitjes zijn lekker, en op zich wel simpel, maar voor ons nu te veel werk (de taarten kosten al veel tijd) .
    Maar bedankt voor de tips in elk geval (en ook de rest :) )

Deel Deze Pagina