Ff een vraagje Ben meer dan week terug 2x gestoken door een wesp.. op mijn linker arm bij de elleboog in de buurt en rechts op mijn onderarm (binnen kant).. Even vervelend gevoel maar trok snel weg, werd ook niet dik en rood.. alleen nu jeukt t nog zo erg! Ook zie je t 'gaatje' nog steeds zitten waar ik geprikt ben.. raar Maar heeft iemand tips tegen de jeuk? Prikweg van vsm helpt niet..
Het schijnt dat azijn kan helpen. En anders calendulan emulsie van vsm...das verkoelend ook bij jeuk van waterpokken. Mss werkt dat? Ow en weet je zeker dat de angel (hoe noem je die prikpunt eigenlijk?) eruit is? Ist gaatje wat je ziet niet de angel die er nog zit?
Ah heb wel calendula in huis helemaal niet aan gedacht Zit geen angel meer in mijn dochter is gestoken en daar bleef de angel zitten zag er heel anders uit dan bij mij
Doekje/watje met natuurazijn ertegenaan houden. Finley ging afgelopen week met zijn blote voetjes spontaan op een stervende hommel staan. Die werd dus in zijn voetzool geprikt door dat beest. Doekje met azijn erop en de jeuk en pijn was gauw weg. Ook trok de roodheid ed snel weg. Na een dag was er al niks meer te zien.
Jep! Had ik er wel even bij kunnen zetten Overigens deze week al 2x gehoord dat uitzuigen geen zin heeft.. geen idee waarom niet.. dat kunnen ze dan weer niet vertellen
Azijn en dit op een gaasje of doekje en er omheen houden. Dit is een van de weinig dingen die echt helpen.
Mijn zoontje is ook gestoken van de week en las op een site dat natte shag er op houden hielp. Dit hebben we gedaan en de pijn en jeuk trok gelijk weg. Weet niet of het bij jou nog helpt omdat het al een week terug is.
IJsblokje er op houden tot het bijna pijnlijk wordt, dat houdt de warmte en de jeuk voor een paar uur weg. Wat ook wel wil helpen is wat mentholpoeder er op strooien, werkt verkoelend.
Heb t vanmorgen in gesmeerd met calendula en nu is de jeuk eindelijk weg.. overigens krijg ik nu om de steek plekken heen wel een rode geïrriteerde huid (was er al voor de calendula).. Dus denk toch wel beetje alergische reactie.. blijft t zo dan bel k maandag ff met de HA.. word t erger dan word t de spoedpost!