Mijn zoontje heeft een ongelukje gehad in de rompers of er zitten weleens vlekken in door eten bijv spaghetti. Nu heb in deze allemaal gewassen op 60 graden maar het gaat er niet uit. Kunnen ze ook op 95 graden?
Ik zou het zelf niet doen ivm krimpen of elasticiteit verliezen. Met vanish krijg ik de vlekken er wel uit. Nat maken, poeder erin wrijven en nog een schepje bij je was poeder. Zelfs op 30 graden!
Ik was alle witte was en rompers standaard op 95 graden. Wat heeeel goed helpt is om ze in een emmer met heet water te doen en een weken met 2 tabletjes Steradent (kunstgebit tabletten)
Goedkope makkelijke oplossing is ossegalzeep. Even insmeren op natte wasgoed even in laten trekken en in de wasmachine op aangegeven temperatuur.
Wit m er t vlekken gooi in in een emmer met bleek.. 99% schoon! Daarna, zonder uitspoelen met witwasmiddel in de wasmachine... wat er dan nog vies is, word poetsdoek
O daar heb ik tegenwoordig geen last meer van. Gooi alles na het eten direct in een bak biotex (groen). Paar uur later uitspoelen, en daarna mee met de gewone was.
Ja ossengalzeep! Wat ook helpt is meteen na het "ongelukje" met vanish of shout behandelen en in laten trekken. En ik was rompers zeker soms op 95 graden! Ik koop geen dure rompertjes moet ik zeggen, dus ben ook niet zo heel voorzichtig ermee. Ik heb ook eens gehoord dat die kunstgebit-reinigingstabletten (ik weet niet meer hoe ze heten) heel goed zouden helpen bij witte was. Heb het zelf nog niet geprobeerd...
Ik heb laatst ketchup vlekken uit een wit overhemd gekregen door het nat in de zo'n te hangen. Zelfs midden in de winter, werkte dat als een tierelier. Eerst voorwerken (biotex of vanish ofzo) daarna gewoon gewassen en toen nat in de zon.