Driftbuien of pijn/ziek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lot1909, 20 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lot1909

Lot1909 Actief lid

3 nov 2012
    152
    15
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 19 maanden is al een week of 2-3 flink verkouden. Sinds een week heeft hij hier ook koorts/verhoging bij. Sinds vorig weekend heeft hij echt elke dag, vaak in de middag, flinke driftbuien gehad. Er is dan geen land met hem te bezeilen. Hij wil niets, niet bij ons, niet op de grond/bank/in bed. Het enige wat soms helpt is met hem gaan rondlopen/staan. Zodra je gaat zitten: huilen, schreeuwen, hysterie. Ook als wij hem vasthouden dan trappelt hij met zijn benen en klimt helemaal in onze nek.
    Ik dacht dat dit kwam omdat hij ziek was. En omdat hij pijn had. Maar ik ben naar de huisarts geweest en hij heeft dus niets meer dan een verkoudheid. Geen ontstoken oren, geen keelontsteking of iets dergelijks.
    Ik durf het bijna niet te zeggen, maar:
    Zou het dan toch 'aandacht' zijn? drift.
    Herkent iemand dit?
    Hoe ga je hier mee om?

2. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Mijn zoontje is ook 19 maanden en heeft twee weken geleden een hogeluchtweg infectie gehad met oorontsteking. Hoge koorts en snot verkouden, Maar is nu eigenlijk opgeknapt.

Hij wil niet alleen gaan slapen savonds en smiddags. Hangt veel aan mij, kruipt helemaal in mij, wil niet alleen spelen enz.

Voor mij echt duidelijk de symptomen van een sprongetje dus hoop dat het snel weer overgaat voor jou maar ook voor mij zelf. ;)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kan gewoon even de nasleep zijn: opknappen en weer fit genoeg om je energie te gebruiken, maar nog niet fit genoeg om alles te kunnen handelen.

4. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    OMG! herkenbaar. Mijn zoon heeft ook van die periodes. Meestal gaat het na verloop van tijd wel weer over gelukkig.
    Hij heeft dit nu nog wel eens na zijn middagslaapje. Er is dan geen land met hem te bezeilen. Het begint al als hij wakker wordt; hij wil dan niet uit bed, maar ook niet in bed blijven...DRAMA
    Ik weet ook niet wat dit is...Ik weet wel dat het steeds periodes zijn en het dus uiteindelijk wel weer over gaat (om na een tijd weer terug te komen:)

5. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Een verkoudheid kan heel naar en vervelend voelen. Kindjes van die leeftijd kunnen nog niet op een andere manier uiten hoe ze zich voelen.
    Ik ga er vanuit dat het inderdaad aandacht vragen is. Aandacht vragen voor het feit dat hij zich rot voelt en dat hij jullie nodig heeft om zich een beetje beter te voelen. Blijf zoeken naar dingen die helpen, maar voor jullie ook een beetje te doen zijn. Sowieso gaat het over!

6. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    hier gaat het wel een beetje samen. ze is al heel pittig en kort lontje, maar als ze niet lekker is pfffffft dan is ze niet te doen joh. maar aan de andere kant heeft ze na haar driftpieken weer van die heerlijke knuffelmomenten

Deel Deze Pagina