Witte waterige afscheiding teken van eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bloem1989, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1989

Bloem1989 Niet meer actief

De titel zegt het al.. Ik loop namelijk al een paar dagen leeg ik heb dit nooit eerder gehad. Normaal ben ik altijd droog in de week na mijn menstruatie en daarna komt het doorzichtige ei slijm. Maar misschien herkent iemand dit?

2. studente90

studente90 Actief lid

28 dec 2013
    411
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toevallig las ik dit paar dagen geleden op internet.

Na de menstruatie maakt jouw baarmoeder zich klaar voor een eventuele bevruchting. De baarmoederslijmvliezen maken het cervixslijm zo dat het door de plakkerige substantie een (bevrucht) eicel makkelijker kan vasthouden om het te laten innestelen. Voor een eicel is het net lijm. Heel elastisch, helder en dradentrekkend. Het kan ook vergeleken worden met rauw eiwit. Tevens zorgt het slijm voor het overlevingsklimaat voor mannelijke zaadcellen. Dit slijm kan de baarmoederhals afsluiten. Tevens zorgt de zuurtegraad van het slijm ervoor of doorgedrongen zaadcellen lang in leven kunnen blijven. Gedurende jouw cyclus verandert jouw vaginale afscheiding, het zogenoemde cervixslijm. Het verandert van troebel naar transparant, van stug naar soepel en van nat naar plakkerig. Zodra het cervixslijm plakkerig aanvoelt en transparant is, komt de eisprong eraan. Je bevindt je dan in jouw vruchtbare periode. Het slijm is in deze staat 3 a 4 dagen voor de eisprong en 1 a 2 dagen na de eisprong.

Deel Deze Pagina