Alcohol

Discussion in 'De lounge' started by Mus, May 27, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mus

Mus Bekend lid

Sep 13, 2008
    870
    11
    18
    Female
    Arnhem
    Drinkt jullie partner veel alcohol en/of... wat is 'veel'?

2. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

May 7, 2015
    909
    885
    93
    Wij drinken vrijwel nooit alcohol. Alleen zomers in de tuin met een bbq genieten van een wijntje. Of op een verjaardag. Maar das al heel lang geleden:roflmao:

Mus likes this.
  3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nooit. Hij krijgt dan altind migraine. In de zomer weleens een Radler 0,0. Ik drink zelf nooit. Hou er niet zo van en wil in geval van nood met de auto weg kunnen en heb een zero alcohol beleid in de auto.

4. Mimus

Mimus Fanatiek lid

Oct 26, 2015
    2,267
    2,464
    113
    Hier eigenlijks ook nooit.
    Meer een gezelschap drinker.

Mus likes this.
  5. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

Nov 3, 2010
    2,458
    1,407
    113
    Mijn man drinkt in het weekend altijd bier.. vrijwel iedere zaterdag..
    op zondag soms een enkele, ligt ook aan het weer..
    Doordeweeks drinkt hij niet, in vakanties wel..
    Hij drinkt alleen bier overigens, geen sterke drank of iets dergelijks

6. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Wij houden wel van een speciaal biertje. Dit drinken we vaak in het weekend als de kinderen op bed liggen. Met mooi weer ook wel eens overdag in het weekend.
    Dit kan variëren tussen 1 of 3 flesjes.

Jessi79 likes this.
  7. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

Nov 3, 2010
    2,458
    1,407
    113
    wel bij zeggen dat hij niet alleen drinkt, maar hij dart op zaterdagmiddag altijd, doet dat alleen niet als we met vrienden iets hebben..
    Maar dan drinken we samen met vrienden iets..

8. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn man in het weekend een radler.
    Ik drink zelf graag wijn, kan doordeweek zijn, maar ook in het weekend.

Nina Sanders and Mapje like this.
  9. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

Jul 2, 2018
    1,168
    1,489
    113
    Female
    Mijn man drinkt bijna elke avond wel een biertje of wijntje, vaak is dit wel een 0,0 dus alcoholvrij. Het is echt een gewoonte bij hem ondertussen, lekker in de zetel met iets te drinken en een chipsje. Gelukkig mag hij binnenkort terug gaan sporten :rolleyes:

Shay25 likes this.
  10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Voorheen wel regelmatig/bijna dagelijks. En dan meestal een biertje of een whiskey. In het weekend ongeveer 3 biertjes per dag (ook speciaalbier). Nu drinkt hij vanwege gezondheidsredenen nauwelijks meer. Doordeweeks een 0,0 biertje, en alleen één biertje of whiskey met alcohol in het weekend. Ik drink zel wel (bijna) dagelijks een wijntje, speciaalbiertje of likeur. Doordeweeks één glas, 's avonds rond 22.00 uur. In het weekend twee of drie, dan neem ik eind van de middag al een glaasje. Bij feestjes en mooi weer drinken we meer, vooral rosé en witte wijn dan.

11. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

Oct 12, 2014
    3,483
    2,599
    113
    Female
    Friesland
    Wij drinken beiden eigenlijk nooit. Ik heb zelf sinds ik kinderen heb al niet meer gedronken, en man drinkt ook zelden. Af en toe 1 of 2 biertjes met kerst ofzo.

12. zuurtje

zuurtje VIP lid

May 11, 2007
    19,073
    305
    83
    Female
    Limburg (B)
    ikzelf drink geen alcohol, mijn man drinkt per maand 2 flesjes wijn en 1 fles jenever per jaar

13. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,174
    4,485
    113
    Wij drinken voor mijn gevoel niet zo veel...mijn man drinkt in de weekenden een paar biertjes, pils en speciaalbier, meestal op vrijdag en zaterdag avond, gemiddeld 3 a 4 per avondje. soms wat meer 6 ofzo als we gezellig zitten te borrelen.
    ik drink meestal wijn of ook een speciaal biertje. maar meestal red ik het niet om de wijn fles leeg te drinken.

door de weeks drinken wij eigenlijk nagenoeg geen wijn of bier, of het moet echt heel lekker weer zijn, en we gaan BBQ-en. of we zijn op vakantie.
    We kunnen tegenwoordig ook een 0,0% biertje best waarderen, daar heb je prima varianten in, IPA of jeverfun zijn goed te drinken.

14. Kukido

Kukido Fanatiek lid

Jun 16, 2016
    2,365
    2,962
    113
    Doordeweeks eigenlijk niet, of er moet al iets te vieren zijn. In het weekend drinkt hij wel eens een biertje, dat zijn er dan 2 a 3 op een vrijdag- of zaterdagavond. Tijdens een feestje of een bbq ofzo dan drinkt hij wel wat meer biertjes.

Ik drink wel eens een wijntje in het weekend of als er iets te vieren valt. Dan meestal 2 a 3 glazen. Met een feestje of bbq ofzo kan dat wel eens meer zijn.

@Mus , hoeveel drinkt jouw partner dan?

15. Linda86

Linda86 VIP lid

Nee mijn man drinkt alleen met feestjes, etentjes ed. En soms als we visite hebben.

16. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,174
    4,485
    113
    oja en smiddags op een terrasje, heerlijk in de zon, man aan een lekker witbiertje of een weizen, en ik drink dan heel graag een aperol spritz.

Zoe123 and Nataly1972 like this.
  17. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,792
    9,310
    113
    Gelderland
    Wij drinken regelmatig een wijntje, biertje of een gin tonic maar er gaan ook dagen voorbij dat we geen alcohol drinken. Het staat in ieder geval niet standaard op de boodschappenlijst.

18. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

Jun 7, 2018
    1,047
    674
    113
    Ik ben een gezelligheidsdrinker dus thuis eigenlijk nooit. Ik ben ook altijd de bob dus ook niet altijd met feestjes ofzo xD. Man drinkt wel eens een speciaal biertje doordeweeks en gewoon bier met voetbal enzo in het weekend.

19. Poolvos

Poolvos VIP lid

Jan 9, 2016
    6,875
    12,390
    113
    Female
    #19 Poolvos, May 27, 2021
    Last edited: May 27, 2021
    Mijn man drinkt nul. Ik zelden, naar schatting kom ik aan 15-20 eenheden per jaar. Ik drink niet als ik alleen ben met kids of als ik de dag erna moet werken. Feitelijk is het af en toe en wijntje bij het eten - met kerst of andere bijzonderheden.

Wat je veel vindt, is natuurlijk erg persoonlijk.

De gezondheidsraad hanteert 1 glas per dag (en soms hoor je ook wel max 10 per week). Overmatige consumptie wordt gezien als meer dan 14 eenheden voor een vrouw en 21 voor een man, per week.

Dat vind ik persoonlijk ook veel.
    Ik heb een vriendin die echt heel veel drinkt (1-2 flessen wijn per dag). Dat weet ze. Soms probeert te ze stoppen. Maar het is nog niet goed gelukt. Ze functioneert relatief goed, met een kantoorsbaan om de hoek (geen auto, geen kinderen enz) - maar dat is denk ik een tijdsvraag. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit 20 jaar gaat volhouden.
    Als vriendin heb ik er vaak met haar over gepraat en ook wel hulp aangeboden. Maar ze staat er niet echt voor open
    Was het mijn partner geweest, had ik er wel anders in gestaan. Dan had ik niet zo makkelijk een “nee” geaccepteerd.

Gewooniemand, Mus and KleineLai like this.
  20. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,044
    17,015
    113
    Dit en dan ook niet altijd. Denk dat ie op nog geen 6 biertjes per jaar komt. ;)
    Ik drink zelf helemaal geen alcohol.

Share This Page